تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

به چه میزان فعالیت بدنی در روز نیاز داریم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
به چه میزان فعالیت بدنی در روز نیاز داریم؟

آیا فعالیت بدنی طولانی و بیشتر به این معنی است که درصد چربی بدن شما پایین‌تر است؟ به‌تازگی نتایج پژوهشی که بر‌روی خانم‌های جوان انجام شده، در مجله فعالیت بدنی و سلامت منتشر شده است. محققان سطح فعالیت بدنی ۳۴۳ زن را مقایسه کردند که بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشتند و درصد چربی بدن آن‌ها را اندازه گرفتند. کسانی که ۳۰ دقیقه یا بیشتر در هفته فعالیت بدنی پرانرژی داشتند، درصد چربی کمتری نسبت به زنانی داشتند که در هفته کمتر از این مقدار فعالیت داشتند و آن‌هایی که در روز ۹۰ دقیقه یا بیشتر فعالیت جسمی زیادی داشتند، پایین‌ترین درصد چربی در بدن خود را داشتند.

اما آیا داشتن فعالیت بدنی به معنی سلامتی بیشتر است؟ خب البته که نه! دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است فردی ورزش نکند، در عین حال نشانه‌های سلامتی مانند عدم ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را نیز داشته باشد. این امر بدان معناست که ورزش نکردن وی باعث نمی‌شود که در مقایسه با فردی که به‌ لحاظ متابولیکی سالم بوده و دارای وزن مناسب می‌باشد و تمرینات ورزشی هم انجام می‌دهد، در معرض خطر مرگ بیشتری قرار داشته باشد. بنابراین یک فرد عادی، روزانه به طور متوسط به چه میزان ورزش نیاز دارد؟ طبق نظر یکی از پزشکان متخصص در این زمینه، مقدار مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد.

وی می‌گوید: «به طور کلی وقتی فردی روزانه با شدت متوسط ۳۰ دقیقه ورزش کند (21۰ دقیقه در هفته)، از مزایای پزشکی آن (از جمله فشار خون پایین‌تر، افسردگی کمتر) و افزایش کیفیت کلی زندگی بهره‌مند می‌شود.» اگرچه اخیرا داشتن اندامی باریک را با سالم بودن هم‌ارز دانسته‌اند، اما مزایای حقیقی ورزش، با میزان تحرک سنجیده می‌شود و نه با وضعیت ظاهری بدن! این بدان معناست که فردی با وزن متوسط یا با اندکی اضافه وزن و فعال، بهتر از فردی لاغر اما غیرفعال است! راه سالم‌تر زندگی کردن این است و علم نیز این مطلب را تایید می‌کند. اگر می‌خواهید این 210 دقیقه در هفته را ورزش کنید، مهم‌ترین نکته این است که هیچ چیز را پیچیده نکنید! به جای ورزش در باشگاه می‌توانید به راحتی در خانه تمرینات بدنی انجام دهید. اما اگر برنامه زمانی شما شلوغ است و اصرار دارید که ورزش هم جزو برنامه روزانه شما و از قبل تنظیم شده باشد پس بهتر است در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنید. به این ترتیب برای اینکه به برنامه ورزشی باشگاه عمل کنید و آن‌را پشت گوش نیاندازید دلیلی دارید، به خصوص اگر هزینه آن را پیش از شروع دوره پرداخت کرده‌ باشید. نتایج تحقیقات گوناگون ثابت کرده‌اند که اگر ورزش و فعالیت بدنی را با کارهای روزمره تلفیق کنید، نتیجه بهتری خواهد داشت.

منبع: RodaleWellness دیدگاه‌ها 3367بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>