تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه نظافت روزانه به حفظ سلامت و تندرستی شما کمک می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه نظافت روزانه به حفظ سلامت و تندرستی شما کمک می‌کند؟

 

بهتر است به بعضی نشانه‌های خاص هنگام نظافت روزانه و پیرایش توجه کنید، شاید سلامت و تندرستی شما در خطر باشد و بتوانید با جدی گرفتن این علائم، جلوی بروز مشکلات حادتری را بگیرید:

۱-  دهان خود را بررسی کنید:

بررسی دهان

  • به دنبال چه بگردیم؟

    خونریزی، لثه‌های متورم یا پلاک دندان

  • این به چه معناست؟

    به گفته متخصصان بیماری‌های دهان و دندان، افرادی که مشکل لثه دارند دو برابر بیش از سایرین در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. به علاوه، محققان دانشگاه جراحی ایرلند به این نتیجه رسیده‌اند که باکتری ایجاد کننده پلاک دندان می‌تواند از طریق لثه‌های متورم وارد جریان خون شده و در نهایت، در رگ‌ها لخته و انسداد ایجاد کند که تهدیدی جدی برای سلامت و تندرستی شما به‌ شمار می‌آید.

  • چه کنیم؟

    متخصصان بریتانیایی سه اقدام ساده برای جلوگیری از تشکیل پلاک دندان توصیه می‌کنند: روزانه دو بار، به مدت دو دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید و از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید؛ بین دندان‌های خود را با نخ دندان یا مسواک مخصوص تمیز کنید؛ مصرف غذا و نوشیدنی‌های قندی را به حداقل برسانید.

۲-  پوست خود را بررسی کنید:

بررسی پوست

  • به دنبال چه بگردیم؟

    خشکی، زبری و پوسته پوسته شدن پوست.

  • این به چه معناست؟

    شاید آب و هوای نامناسب علت این مشکلات پوستی است اما یکی دیگر از دلایل آن، کمبود آب بدن است. رخوت و عدم تمرکز، مشکلاتی هستند که در کوتاه مدت ایجاد می‌شوند اما در بلند مدت دچار سردردهای دائم و گرفتگی عضلات خواهید شد.

  • چه کنیم؟

    تا می‌توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید زیرا آب میوه و سبزیجات به آرامی و بهترین حالت جذب بدن می‌شود و برای سلامت و تندرستی بسیار مفید است. نوشیدن حجم زیاد مایعات در یک وعده باعث دفع مقادیر اضافه آن می‌شود، بنابراین مایعات را به دفعات زیاد و حجم کم مصرف کنید.

۳-  انگشت‌های پا را بررسی کنید:

بررسی انگشتان و کف پا

  • به دنبال چه بگردیم؟

    پوست سفید و ظاهرا مرطوب بین انگشت چهارم و پنجم.

  • این‌ به چه معناست؟

    این موارد اغلب با خارش و سوزش همراه است؛ این یکی از نشانه‌های اولیه قارچ پوستی است.

  • چه کنیم؟

    بهتر است طبق نظر پزشک معالج خود، از محصولات ضدقارچ استفاده کنید. اگر این عارضه را نادیده بگیرید، عفونت در کف پاها رشد می‌کند و به ناخن‌ها می‌رسد و سلامت و تندرستی شما را به خطر می‌اندازد. اگر ناخن‌ها عفونی شوند و تحت درمان قرار نگیرند، ترد شده و شروع به شکستن می‌کنند. در این حالت بهتر است از «محصولات مراقبت از پا» استفاده کنید.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 4733بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه