تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آشنایی با انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید و رفع آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آشنایی با انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید و رفع آن

هوای خوب و تعطیلات، بهترین فرصت برای حضور در طبیعت و آفتاب گرفتن است. لذت تماشای آب جاری و گیاهان و تماس شعاع خورشید بر پوست بدن، با هیچ چیز مقایسه‌کردنی نیست. هرچند این تفریح لذت‌بخش را با کمترین هزینه می‌توان انجام داد؛ اما بسیاری افراد به علت ترس از آفتاب سوختگی یا انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید این موهبت را از خود دریغ می‌کنند. انصافاً این لک ها ظاهر نامطلوبی برای پوست ایجاد می‌کنند؛ اما حضورشان خیلی هم نگران‌کننده نیست. در واقع لک های پوستی به‌تنهایی نشانه‌ای از بیماری نیستند و در بسیاری مواقع با استفاده از یک کرم ضد لک عالی بر طرف می‌شوند. اجازه دهید برای آگاهی بیشتر شما، ضمن آشنایی با انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید به بهترین روش برای ازبین‌بردن آن‌ها بپردازیم.

لک سفید

لک سفید ناشی از نور خورشید

لک سفید را بیشتر در قسمت‌های بازو و پاها مشاهده می‌کنیم. نه‌تنها رنگ این لک ها با لک قهوه ای تفاوت دارد، بلکه روند ایجادشان نیز متفاوت است. لک قهوه ای بر اثر افزایش رنگدانه ها ایجاد می‌شوند، در حالی که لک سفید زمانی پدید می‌آید که رنگدانه های پوست بر اثر قرارگرفتن طولانی‌مدت در برابر نور خورشید از بین بروند. کاملاً مشخص است بی‌رنگ‌شدن رنگدانه ها، لک های سفید را روی پوست ایجاد می‌کند.

جالب اینجاست که در این فرایند، تمامی قسمت‌های پوست سفید نمی‌شود و فقط در بعضی قسمت‌ها شاهد لک سفید هستیم. البته لک های سفید خطری ندارند؛ اما ازبین‌بردن آن‌ها هم مستلزم صرف وقت است تا جایی که برخی فکر می‌کنند مطلقاً هیچ روشی برای بازگردادن رنگ به‌ رنگدانه های پوست وجود ندارد.

برخی از کارشناسان پوست، لک سفید را نوعی حساسیت پوست به اشعه UV می‌دانند. از این رو برای رفع این لکه ها پیشنهاد می‌کنند فقط صبور باشید؛ چراکه با گذر زمان این لک ها از بین می‌روند و نیاز به استفاده از کرم ضد لک نیست.

اگر شما نیز در قسمت‌هایی از پوست، لک سفید مشاهده کردید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی SPF30 یا بیشتر و تمدید هر دو ساعت آن، جلوی انواع لک ناشی از نور خورشید قسمت‌های دیگر پوست را بگیرید. در چنین مواقعی هرگز به فکر برنزه کردن پوست با آفتاب یا پرتوهای مصنوعی نباشید؛ چرا که تمامی این روش‌ها احتمال ایجاد لک سفید را افزایش می‌دهد.

در مواقع ضروری برای پوشش لک سفید بهتر است دست به دامان آرایش شوید و آن را با کرم برنزه کننده پوشش دهید. برای انجام این کار برس آرایشی را به مقدار بسیار کمی کرم برنزه کننده آغشته کنید و مستقیماً روی لک های سفید بمالید. چند ساعت صبر کنید تا رنگ سفید‌ لک ها با رنگ دیگر قسمت‌های پوست سازگار شود. اگر پس از این کار لک ها هنوز به رنگ یکسانی با دیگر قسمت‌های پوست نرسیدند، این فرایند را تکرار کنید.

لک قهوه ای

لک قهوه ای ناشی از نور خورشید

خوشبختانه خلاص‌شدن از لک قهوه ای کار دشواری نیست. چندین کرم ضد لک عالی را در بازار سراغ داریم که برای این کار ساخته شده‌اند. این کرم‌ها به میزان چشمگیری لک های قهوه ای را از بین می‌برند. از طرف دیگر تجربه نشان داده است در چنین مواقعی نور خورشید در کنار ایجاد لک قهوه ای، ظاهر قسمت‌های دیگر پوست را هم کم‌رنگ و خاکستری نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع لک قهوه ای از لوسیون‌های دارای آلفا هیدروکسی اسید کمک بگیرید. اگر هم در قسمت‌هایی از پوست شاهد جوش و برآمدگی هستید، سراغ لوسیون‌های دارای بتا هیدروکسی اسید را بگیرید. این لوسیون‌ها در کمترین زمان ممکن نشاط و شادابی را به پوست باز می‌گردانند.

بهترین روش برای از بین بردن لک ناشی از نور خورشید

بهترین روش برای از بین بردن انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید

اگر می‌خواهید یک بار برای همیشه از شر لک های خورشید خلاص شوید، سراغ کرم‌های دارای هیدروکینون ۲درصد بروید. چندین دهه است که آزمایش‌های مختلفی روی این ماده انجام شده و اثربخشی هیدروکینون برای درمان لک قهوه ای به اثبات رسیده است. در این بین از محافظت پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید هم غافل نشوید و همیشه‌ از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ناگفته نماند در کنار کرم‌هایی که دارای ترکیبات هیدروکینون هستند، می‌توانید از یک کرم ضد لک عالی با ترکیباتی مانند ویتامین C، نیاسینامید و‌ آزالائیک اسید، کمک بگیرید. این ترکیبات، رنگ پوست را یکدست می‌کنند و ظاهری جذاب و شاداب به پوست می‌دهند. خواندن مقاله‌ی کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما به شما در شناخت راه های درمان انواع لک پوستی کمک می‌کند.

به‌ این نکته هم اشاره کنیم  انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید به‌راحتی یا به‌سرعت از بین نمی‌رود؛ بنابراین ضمن استفاده از محصولات ضد لک، باید صبور باشید. مسلماً با این توضیح، نباید توقع داشت این لک ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت از بین بروند. تحقیقات کلینیکی هم ثابت کرده است که از بین رفتن لک در کوتاه مدت، عملی نیست و چه بسا نیاز باشد در کنار استفاده از کرم‌ها و روش‌های معمولی،‌ از پزشک مختصص پوست نیز کمک بگیرید.

در نهایت می‌توان گفت معمولاً انواع لک پوستی ناشی از نور خورشید کاملاً بی‌خطر بوده و درمان آن نیز با صرف وقت و حوصله انجام می‌شود. یکی از راه‌های درمان این عارضه، استفاده از یک کرم ضد لک عالی است. با مراجعه به سایت فروشگاهی اردمی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین کرم ضد لک مناسب پوست خود را انتخاب و خریداری کنید. شما نیز اگر راهکاری برای رفع لک می‌شناسید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Paulaschoice ۵ دیدگاه 42045بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. برای درمان لک هایی که تبدیل به خال می‌شن چه پیشنهادی دارین؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه