تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین کرم ضد جوش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین کرم ضد جوش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در بین عارضه های پوستی، ابتلا به انواع جوش، شیوع بیشتری در بین مردم دارد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید و استفاده از بهترین کرم ضد جوش هستند. تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز محصولات مختلفی را برای درمان جوش و رفع این عارضه، به بازار وارد کرده‌اند. البته به هر کرمی نمی‌شود اعتماد کرد؛ چراکه ممکن است سلامت پوست به خطر بیفتد. با این توضیح، قصد داریم در ادامه برای شما راهنمای سریع و ساده‌‌ای از ترکیبات کرم های ضد جوش و نکاتی حول این موضوع آماده کنیم. با ما همراه باشید.

ترکیبات کرم های ضد جوش بدون نسخه

استفاده از کرم های ضد جوشی که بدون نسخه دکتر هم می‌توان آن‌ها را از داروخانه تهیه کرد، می‌تواند درمان موثری برای جوش باشد.این کرم ها نیازی به تجویز پزشک ندارند و با توجه به طیف گسترده‌ این کرم ها، بهتر است برای خرید بهترین کرم ضد جوش حتماً به مواد سازنده‌ی آن توجه کنید. تجربه نشان داده است وجود ترکیباتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم اثربخشی کرم را برای ازبین‌‌بردن جوش ها افزایش می‌دهد.

  • اسید سالیسیلیک (Salicylic acid)

این ماده در واقع نقش یک لایه بردار قوی را بر عهده می‌گیرد و عموماً با مقدار ۰.۵ تا ۲ درصد در کرم های ضد جوش از آن استفاده می‌شود. اسید سالیسیلیک گزینه‌ی خوبی برای درمان جوش های غیرالتهابی است و جلوی آن را می‌گیرد.

  • بنزوئیل پروکساید (Benzoyl peroxide)

این ماده اکسیژن را به منافذ پوستی منتقل می‌‌کند و باکتری های جوش ساز را در منافذ پوستی از بین می‌برد. تجربه نشان داده است بهترین کرم های ضد جوش، چیزی حدود ۲.۵ تا ۱۰ درصد بنزوئیل پروکساید دارد و چنین‌ کرم هایی پیاز مو را از سلول‌های مرده پاک می‌کنند تا احتمال ایجاد جوش های پوستی کاهش پیدا کند.

  • سولفور (Sulphur)

گوگرد که به‌لحاظ علمی به آن سولفور نیز گفته می‌شود خاصیت ضد باکتری دارد و پوست‌ انداز موثری است. در نتیجه روی کرم هایی که دارای سولفور هستند برای درمان جوش های متوسط می‌توانید حساب باز کنید؛ اما برای درمان جوش های وخیم بهتر است سراغ کرم های قوی‌تری بروید.

  • اسید گلیکولیک (Glycolic acid)

این ماده نیز نقش مهمی در پوست اندازی و لایه برداری دارد و فرایند ساخت کلاژنِ بیشتر را در پوست تحریک می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال خرید و استفاده از بهترین کرم ضد جوش هستید که خاصیت ضد پیری هم داشته باشد، کرم هایی با اسید گلیکولیک خریداری کنید. ناگفته نماند اسید گلیکولیک پوست را در برابر نور خورشید حساس می‌کند.

درمجموع می‌توان گفت کرم های ضد جوشی که فروشگاه های آرایشی و داروخانه ها می‌فروشند برای درمان جوش های متوسط مناسب به نظر می‌رسند؛ اما اگر شدت این عارضه بیشتر باشد، بهتر است برای انتخاب بهترین کرم ضد جوش از پزشک کمک بگیرید.

ترکیبات کرم های ضد جوشی که دکتر تجویز می کند

استفاده از کرم های درمانی که دکتر تجویز می‌کند راهکار خوبی برای مداوای جوش است.

  • اسید آزلاییک (Azelaic acid)

این ماده تأثیر مهمی در کاهش باکتری های جوش دارد و جلوی تجمع رنگ‌دانه ها و لکه های پوستی را می‌‌گیرد.

  • رتینوئید های موضعی (Topical retinoids)

این ترکیبات به‌عنوان لایه برداری سریع و مؤثر شناخته می‌شوند و با باز کردن منافذ پوستی جلوی ایجاد جوش کومودون (comedone)  یا سرسیاه را می‌گیرند.

  • آنتی بیوتیک های موضعی (Topical antibiotics)

تجربه نشان داده است بهترین کرم ضد جوش باید حتماً دارای آنتی بیوتیک های موضعی باشد؛ چراکه این مواد باکتری های مؤثر در ایجاد جوش را از بین می‌برند. کلیندامایسین (Clindamycin) و اریترومایسین (Erythromycin)، به‌‌عنوان مهم‌ترین آتنی بیوتیک های موضعی شناخته می‌شوند و در بیشتر کرم های ضد جوش می‌توان این آنتی بیوتیک های موضعی را پیدا کرد.

درمان های تکمیلی

بهتر است در ترکیبات کرم ضد جوش، حدود ۵ درصد روغن درخت چای باشد.‌جوش یا آکنه از آن دسته عارضه هایی به حساب می‌آیند که به راحتی نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد و در کنار انتخاب و استفاده از کرم ضد جوش، باید درمان های تکمیلی را نیز انجام دهید. برای نمونه روغن درخت چای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین درمان های تکمیلی شناخته می‌شود و از گذشته تاکنون برای ضدعفونی کردن زخم ها استفاده می‌شود. روغن درخت چای، خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی بسیار قوی دارد و تحقیقات اخیر ثابت کرده است که روی این ماده طبیعی برای درمان جوش های ملایم و نسبتاً زیاد می‌توانید حساب باز کنید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش، کرم و ژل هایی که دارای روغن درخت چای هستند را استفاده کنید. این کرم ها باید دارای حدود ۵ درصد روغن درخت چای باشند؛ چراکه مقدار بیشتر این روغن، قرمزی و خارش پوست را به دنبال دارد.

سبک زندگی

در کنار استفاده از کرم های درمانی، شستشوی هر روز و اصولی صورت را فراموش نکنید.در کنار هزارویک دلیلی که برای جوش وجود دارد، سبک زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این جوش های نابکار است و به همان اندازه که برای استفاده از کرم ضد جوش وسواس به خرج می‌دهید باید سبک زندگی سالم و درستی را در پیش بگیرید. شستشوی صورت از مهم‌ترین عادت‌هایی است که می‌تواند جلوی ایجاد جوش های صورت را تا حد زیادی بگیرد. همان‌طور که می‌دانید، بهتر است عادات خوب از همان سنین کودکی در فرد نهادینه شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم کودکان و نوجوانان هر شب قبل از خواب صورت خود را با یک شوینده ملایم،‌ پاک کنند و با مرطوب کننده های بدون چربی، آبرسانی پوست را انجام دهند.

از طرف دیگر حتی اگر با استفاده از کرم ضد جوش، جلوی ایجاد آن را بگیرید، باز هم در نظر داشته باشید که کندن جوش ها، باعث گسترش عفونت به دیگر قسمت های پوست شده و جوش های بیشتری ایجاد می‌شوند.

رژیم غذایی نیز تأثیر مهمی در کاهش جوش دارد و بهتر است سراغ خوراکی هایی با شاخص کلوگز کمتر بروید و مصرف لبنیات را کاهش دهید. ناگفته نماند از آنجایی که لبنیات نقش مهمی در سلامت انسان و به‌خصوص نوجوانان را ایفا می‌کنند، بهتر است حتماً جایگزین مناسبی برای تأمین مواد مغذی لبنیات پیدا کنید.

درمان های خانگی

درمان های خانگی افراد زیادی معمولاً برای درمان خیلی از عارضه ها، ابتدا به دنبال مداوای خانگی و طبیعی می‌گردند؛ اما جوش را به همین راحتی نمی‌توان با درمان های خانگی، مداوا کرد. برای نمونه درمان هایی مانند استفاده از سرکه سیب و شیر منیزی (milk of magnesia)، که برای ازبین‌بردن جوش پیشنهاد می‌شود، نه‌تنها این جوش‌ ها را از بین نمی‌برد، بلکه باعث افزایش جوش هم می‌شود. با این حساب توصیه می‌کنیم به‌جای درمان های خانگی، تحقیقات بیشتری انجام دهید و با خرید و استفاده از بهترین کرم ضد جوش، از خجالت این عارضه ناخوشایند درآیید.

از آنجایی که جوش در میان رایج‌ترین عارضه های پوستی قرار دارد،‌ احتمال زیادی وجود دارد که شما هم تجربه‌ای برای خرید و استفاده از کرم های ضد جوش داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم در قسمت نظرات، تجربه‌های سودمند خود را با ما و دیگر کاربران اردمی اشتراک بگذارید.

منبع: Verywellhealth دیدگاه‌ها 6021بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه