تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

معجزه ماسک عسل در زیبایی و طراوت پوست های خشک

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
معجزه ماسک عسل در زیبایی و طراوت پوست های خشک

با افزایش سرمای هوا و خشک شدن پوست، استفاده از بهترین ماسک صورت خانگی یکی از راه های درمان خشکی پوست و طراوت و شادابی بخشیدن به آن است. در بین ماسک های متعددی که به این منظور وجود دارد، ماسک صورت عسل از همه معروف‌تر است. خواص بسیار ماسک عسل، آن را به بهترین ماسک صورت خانگی مناسب پوست خشک تبدیل کرده است. این محصول، معجزه‌ای همه‌فن‌حریف برای عارضه‌ های صورت شناخته می‌شود و از آن به‌عنوان تونر و اسکراب نیز می‌توانید استفاده کنید. با توجه به این موضوع، در ادامه قصد داریم روش‌های مختلفی را برای استفاده از عسل برای رسیدگی به پوست مطرح کنیم تا شما نیز به اعجاز این ماسک طبیعی پی ببرید.

حمام‌ عسل

حمام‌ عسل

حتماً شما هم شنیده‌اید که حمام‌ عسل جادو می‌کند و نوش‌داروی پوست های خشک است. این تعریف‌و‌تمجید‌ها بی‌دلیل نیست؛ چراکه عسل سرشار از ترکیبات آبرسان است و رطوبت‌ پوست را تمام‌و‌کمال تأمین می‌کند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم حس شیرین و دل‌نشین حمام عسل را تجربه کنید و خشکی پوست را کاملاً از بین ببرید. البته انجام این کار آن‌گونه که به نظر می‌رسد دشوار و دور از ذهن نیست. برای شروع کافی است ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل را داخل فنجانی پر از آب داغ بریزید و هم بزنید تا عسل و آب مخلوط شود. سپس محلول به‌دست‌آمده را داخل وان حمام بریزید و تجربه‌ای لذت‌بخش از حمام عسل را از آن خود کنید.

تونر خانگی با عسل

تونر صورت خانگی

وظیفه تونر، ایجاد تعادل سطح PH پوست و آبرسانی آن است. افرادی که به دنبال بهترین ماسک صورت هستند، به‌خوبی می‌دانند که استفاده از تونر، شفافیت و شادابی پوست صورت را به دنبال دارد. عسل به‌خودی‌خود آبرسان است و رطوبت سطح پوست را حفظ می‌کند. با استفاده از تونر صورت عسل، پوست بیشتر از همیشه آبرسانی می‌شود. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم عسل را با سرکه سیب مخلوط کنید تا تونر سرشار از منابع لازم پوست باشد. برای ساخت تونر صورت خانگی با عسل، مقداری آب به فنجانی که تا نیمه با عسل پرکرده‌اید، اضافه کرده و هم بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به این ترکیب اضافه کنید. سپس مایع به‌دست‌آمده را داخل ظرف اسپری بریزید و در زمان مناسب روی صورت اسپری کنید.

اسکراب عسل

اسکراب صورت با عسل برای پوست خشک

عسل ترکیبات ضد باکتری دارد و چنین ترکیباتی، آن را به بهترین اسکراب صورت خانگی تبدیل کرده است. اسکراب صورت عسل، آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون می‌کشد و سلول‌های مرده پوست را پاک می‌کند. در نتیجه به لطف چنین ویژگی‌هایی، اسکراب عسل، پوست صورت را نرم و ابریشمی خواهد کرد.

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل داخل ظرفی بریزید و هم بزنید. سپس ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شیره‌ نارگیل به آن اضافه کرده و درنهایت مقداری شکر قهوه‌ای به این اسکراب بیفزایید. اسکرابی که درست کرده‌اید را مانند اسکراب‌های دیگر روی صورت بزنید. سپس به‌آرامی مالش دهید تا سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک شوند. در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

بهترین ماسک صورت عسل

بهترین ماسک صورت عسل برای پوست خشک

روش‌های مختلفی برای ساخت ماسک صورت با عسل وجود دارد. بسته به اینکه برای درمان یا بهبود چه عارضه‌ای از عسل استفاده می‌کنید نوع و ترکیبات ماسک نیز متفاوت می‌شود. برای مثال اگر پوست خشکی دارید و به فکر ساخت بهترین ماسک صورت عسل افتاده‌اید، ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا له‌شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و هم بزنید. سپس حدود ۲ تا ۳ قاشق عسل به این ترکیبات اضافه کنید. ماسک به‌دست‌آمده را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت را با آب سرد بشویید. با انجام این کار مطمئن باشید که اثری از خشکی پوست روی صورت شما باقی نخواهد ماند.

امیدواریم با این روش‌ها بهترین ماسک صورت خانگی را با عسل درست کنید. اگر هم به هر دلیلی حوصله یا وقت ساخت ماسک صورت خانگی را ندارید، نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیندازید. با مطالعه‌ی مقالات دیگر بلاگ اردمی نیز می‌توانید با «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها» آشنا شوید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به ساخت ماسک صورت خانگی علاقه دارید و روش های جالبی را برای ساخت ماسک با عسل می‌دانید، این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 6765بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه