تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آموزش درست کردن چند ماسک برای رشد مو

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
آموزش درست کردن چند ماسک برای رشد مو

هزار و یک محصول شیمایی و خانگی برای رشد مو وجود دارد. با این حال تجربه ثابت کرده ماسک‌‌های مو انتخاب بهتری برای افزایش رشد مو به حساب می‌آیند. این ماسک‌ها فرایند رشد مو را افزایش می‌دهند و حجم آن را تقویت می‌کنند. از آنجایی که اثربخشی ماسک‌های خانگی چیزی از بهترین ماسک‌های تجاری کمتر نیست، افراد زیادی را سراغ داریم که از ماسک مو خانگی کمک می‌گیرند. اثربخشی‌ ماسک‌های خانگی زمانی کامل می‌شود که مراحل ساخت آن‌ها را بلد باشید و به‌درستی روی مو بزنید. در این مطلب برای شما چندین ماسک معجزه‌آسا آماده کرده‌ایم که رشد مو را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. ماسک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم ترکیباتی اثربخش دارند و سرعت رشد مو را چندین برابر می‌کنند. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها ماسک‌های معجزه‌آسایی درست کنید و از موهایی بلند و پرپشت لذت ببرید.

ماسک آرد نخودچی برای تقویت رشد مو

ماسک آرد نخودچی برای تقویت رشد مو

۱۰۰ گرم آرد نخودچی را با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا ترکیبی خمیرمانند به دست آید. سپس این ماسک را روی ریشه‌ و ساقه مو بمالید. ماسک آرد نخودچی باید روی تمامی قسمت‌های مو مالیده شود. در نهایت اجازه دهید این ماسک چیزی حدود ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند. پس از گذشت این زمان احتمالاً ماسک آرد نخودچی روی موها خشک می‌شود. در این مرحله موهای خود را به‌آرامی با آب سرد بشویید.

آرد نخودچی دارای مواد مغذی برای پوست و مو است. این ترکیبات با تقویت مو، جلوی ریزش آن را می‌گیرند. از طرف دیگر آرد نخودچی خاصیت شوینده دارد؛ در نتیجه پس از استفاده از این ماسک نیازی به شست‌وشوی مو با شوینده‌های شیمیایی نخواهید داشت.

ماسک آب پیاز برای تقویت حجم مو

آب پیاز | دارویی برای رشد عجیب ابرو

آب پیاز خاصیت چشمگیری برای تقویت حجم تارهای مو دارد. جالب اینجاست آب پیاز جریان خونِ زیر پوست را بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه با استفاده از این ماسک، خون بیشتری در مویرگ‌های زیر پوست جریان پیدا می‌کند. بهبود گردش خون در زیر پوست، تقویت پیاز مو را به دنبال دارد. پیاز مویی که با این روش تقویت شده، موهای حجیم‌تری تولید می‌کند.

آب یک پیاز نسبتاً متوسط را بگیرید. سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. نصف قاشق غذاخوری عصاره لیمو داخل این محلول بریزید. در نهایت یک قاشق غذاخوری عسل به آب پیاز اضافه کنید. ترکیباتی که به آن اشاره کردیم را هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. سپس این ماسک را روی سایه و ریشه مو بمالید. اجازه دهید ماسک آب پیاز چیزی حدود نیم‌ساعت روی پوست سر باقی بماند. در پایان این ماسک را با شامپویی ملایم بشویید. ماسک آب پیاز زمانی برای رشد مو اثربخشی کامل دارد که این مراحل را هر ماه ۳ بار انجام دهید.

ماسک سرکه سیب برای سلامت مو

ماسک سرکه سیب برای سلامت مو

افرادی که به فکر کاهش وزن هستند و علاقه‌مندان رسیدگی به پوست با محصولات خانگی به‌خوبی از ویژگی‌های ماسک سرکه سیب باخبرند. با این حال کمتر کسی را سراغ داریم که از خاصیت معجزه‌آسا سرکه سیب برای سلامت مو اطلاع داشته باشد. سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی است؛ در نتیجه باکتری‌ها را از پوست سر پاک می‌کند. به ویژگی‌ که اشاره کردیم، خاصیت لایه‌برداری سرکه سیب را هم اضافه کنید. به لطف این ویژگی‌ها، سلول‌های مرده پوست سر پاک می‌شود تا موهای تازه شرایطی برای رشد پیدا کنند.

مقداری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. سپس حمام بروید و موهای خود را با شامپوی ملایمی بشویید. آخرین مرحله از شست‌وشوی مو را به ماسک سرکه سیب اختصاص دهید. ماسکی که درست کرده‌اید را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. این ماسک پ.‌هاش (PH) پوست سر را متعادل نگه می‌دارد و تارهای مو را نرم و خوش‌حالت می‌کند.

ماسک مو تخم‌مرغ و عسل برای افزایش رشد مو

ماسک مو تخم‌مرغ و عسل برای افزایش رشد مو

تخم‌‌مرغ و عسل ترکیباتی سرشار از ویتامین‌های گروه ب‌کمپلکس دارند. این ماسک سرشار از مواد پروتئینی و معدنی است. به لطف این ترکیبات، استفاده از ماسک مو تخم‌مرغ و عسل فرایند رشد مو را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. ماسک تخم‌مرغ و عسل شرایطی برای رشد تارهای مو جدید مهیا می‌کند.

برای ساخت ماسک تخم‌مرغ و عسل، یک تخم‌مرغ را داخل کاسه‌ای بشکنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. عسل و تخم‌مرغ را کاملاً هم بزنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند. ماسک به‌دست‌آمده را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. این ماسک باید چیزی حدود ۱۵ دقیقه روی پوست سر باقی بماند. در نهایت پوست سر را با آب و شامپو بشویید. از آنجایی که تخم‌مرغ، بویی ناخوشایند دارد، بهتر است برای شست‌وشوی سر از شامپویی خوش‌رایحه کمک بگیرید تا بوی نامطبوع تخم‌مرغ را خنثی کند.

ماسک موز برای تقویت مو

ماسک موز برای تقویت مو

مردمان تمدن‌های مختلف از دیرباز تاکنون برای تقویت مو و خوش‌حالت‌کردن آن از روغن نارگیل کمک گرفته‌اند. روغن نارگیل سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. در نتیجه در کنار تقویت مو، فرایند رشد آن را سریع‌تر می‌کند. موز نیز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم جلوی شکنندگی مو را می‌گیرد و رشد آن را تقویت می‌کند؛ در نتیجه ماسک موز و نارگیل انتخاب معجزه‌آسایی برای رشد مو به حساب می‌آید.

برای ساخت این ماسک به یک موز رسیده و مقداری روغن یا شیر نارگیل نیاز دارد. کمی روغن یا شیر نارگیل به این ماسک اضافه کنید. روغن نارگیل و شیر را کاملاً هم بزنید. سپس ماسک به‌دست‌آمده را روی مو و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید این ماسک چیزی حدود نیم‌ساعت روی پوست سر شما باقی بماند. در نهایت مو و پوست سر خود را با آب ولرم بشویید. تکرار این فرایند جلوی ریزش مو را می‌گیرد و رشد آن را افزایش می‌دهد.

ماسک روغن جوجوبا و سفیده تخم‌مرغ

روغن جوجوبا و روغن کندر

جوجوبا خاصیت ضد قارچ دارد. این روغن سلول‌های مرده پوست را هم از بین‌ می‌برد. به ویژگی‌هایی که گفتیم مواد امگا ۶ و اسید‌های چرب را هم اضافه کنید. به لطف این مواد، روغن جوجوبا محافظی مطمئن دربرابر ردایکال‌های آزاد ایجاد می‌کند. این روغن اثربخشی چشمگیری در بازکردن پیازهای مویی دارد که مسیر آن‌ها بسته شده است. از ویژگی‌های روغن جوجوبا هرچقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. به همین دلیل حیف است که از این روغن برای ماسک مو استفاده نکنیم.

برای ساخت این ماسک به سفیده یک تخم‌مرغ نیاز دارید. مقداری روغن جوجوبا به سفید تخم‌مرغ اضافه کنید. سپس کمی عسل داخل آن بریزید. در نهایت کمی آب لیمو به ماسک اضافه کنید. ماسکی که درست کرده‌اید را روی پوست سر بمالید و اجازه دهید حدود ۴۵ دقیقه باقی بماند. سپس سر و موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

ماسک ماست برای نرم‌کردن مو

ماسک ماست برای نرم‌کردن مو

ماست سرشار از اسید لاکتیک است. این اسید به میزان چشمگیری وِز مو را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه اگر از موهای وِزدار خود خسته شده‌اید و دنبال ماسکی خانگی برای نرم‌شدن آن می‌گردید، ماسک ماست انتخاب مناسبی برای شماست. در این ماسک می‌توانید از ترکیبات دیگری نیز کمک بگیرید. برای نمونه اضافه‌کردن کمی روغن آواکادو به ماسک، درخشش موهای شما را دوچندان می‌کند. لیمو نیز برای تعادل میزان پ‌.‌هاش پوست سر گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

مقداری ماست را با ترکیباتی که به آن‌ها اشاره کردیم مخلوط کنید. سپس ماسک به‌دست‌آمده را روی پوست سر و موهای خود بمالید. این ماسک باید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سر شما باقی بماند.

ماسک مایونز برای شادابی مو

ماسک مایونز برای شادابی مو

آخرین ماسک از فهرست ماسک‌های معجزه‌آسا برای رشد مو را به ماسکی اختصاص دادیم که به‌راحتی آماده می‌شود. آشپزخانه‌ای را سراغ نداریم که در آن سُس مایونز نباشد. جالب است بدانید مایونز در کنار طعم خوش، فایده‌های بی‌شماری برای رشد مو دارد. مایونز سرشار از روغن‌های گیاهی، سفیده‌تخم‌مرغ، سرکه و آب لیمو است. هر کدام از این ترکیبات به‌تنهایی هزارویک‌ فایده‌ برای مو دارد. در نتیجه ماسک مایونز نوشداروی رشد مو و تقویت آن به حساب می‌آید.

همان‌گونه که اشاره کردیم این ماسک به‌راحتی آماده می‌شود. کافی است ۴ قاشق غذاخوری مایونز را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این ماسک اضافه نمایید. ماسکی که با سس مایونز درست‌ کرده‌اید را روی پوست سر خود بمالید. این ماسک باید دست‌کم ۳۰ دقیقه روی پوست سر باقی بماند. در نهایت موها و سر خود را با شامپویی بدون سولفات بشویید.

سخن پایانی

به شما قول می‌دهیم با انجام مراحلی که برای ساخت ماسک مو خانگی به آن‌ها اشاره کردیم، موهای شما از همیشه بیشتر رشد کند و خوش‌حالت‌تر شود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی درباره استفاده و ساخت ماسک مو خانگی برای رشد مو دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند را با ما و دیگر ههمراهان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید. اگر هم حوصله ساخت ماسک خانگی را ندارید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و کلمه ماسک مو را جست‌و‌جو کنید. انواع ماسک مو نیازمند شست‌وشو و بدون آبکشی برای انواع موها در این فروشگاه موجود است. شما می‌توانید محصولات برندهای مختلف را با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین ماسک را متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاه‌ها 8775بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه