تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روغن گیاهی برای درمان ریزش مو و افزایش رشد آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روغن گیاهی برای درمان ریزش مو و افزایش رشد آن

خرید بهترین شامپو برای ریزش مو گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از کم پشتی و بروز طاسی است. البته از آنجایی که درمان های گیاهی ضرر خاصی ندارند، در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو پیشنهاد می‌کنیم از بهترین روغن گیاهی برای درمان ریزش مو نیز استفاده کنید. تحقیقات آزمایشگاهی موثقی وجود دارد که اثربخشی این روغن ها را در کاهش ریزش مو و افزایش رشد آن تأیید می‌کند. آماده‌کردن این روغن ها نیز وقت چندانی را از شما نمی‌گیرد. در نتیجه با توجه به محبوبیت درمان های سنتی و گیاهی، در ادامه روش‌های جالبی را برای ساخت روغن ‌های گیاهی مؤثر در کاهش ریزش مو با شما در میان می‌گذاریم. امیدواریم در کنار این درمان ها با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، در کمترین زمان ممکن رشد موهای شما به حالت اول باز گردد و از همیشه پرپشت‌تر شود.

بهترین روغن گیاهی برای درمان ریزش مو

بهترین روغن گیاهی برای درمان ریزش مو

روغن های مو، عصاره‌‌ای از گیاهان دارویی هستند که با روغن های حامل مخلوط شده‌اند. در بعضی از روغن های مو شاهد حضور چندین گیاه و روغن حامل هستیم. برخی از این روغن ها در بهترین شامپو برای ریزش مو نیز وجود دارد. فهرست معروف‌ترین روغن های حامل که در روغن مو استفاده می‌شوند از این قرار است:

  • روغن نارگیل؛
  • روغن بادام شیرین؛
  • روغن گردو؛
  • روغن زیتون؛
  • روغن معدنی؛
  • روغن جوجوبا؛
  • روغن جوانه گندم.

گیاهان دارویی برای ساخت روغن

گیاهان دارویی برای ساخت روغن مو

  • ختمی چینی

این گیاه همیشه سبز با تقویت‌ و بزرگ‌ترکردن اندازه پیاز مو، زمینه رشد بیشتر مو را فراهم می‌کند. با کمک گل ختمی می‌توان بهترین روغن گیاهی برای درمان ریزش مو را ساخت.

  • بِراهمی

این گیاه که با نام نازباتلاقی (bacopa) نیز شناخته می‌شود، یکی از داروهای گیاهی محبوب در طب سنتی هند باستان به ‌حساب می‌آید. از آنجایی که این گیاه دارای آلکالوئید (alkaloids) است، پروتئین‌های مؤثر در رشد مو را فعال می‌کند.

  • دکمه کُتی

این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان محبوب در طب سنتی هند باستان به حساب می‌آید و در جوامع طب‌سنتی با نام علمی (Tridax procumbent) شناخته می‌شود. دکمه کتی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که اثربخشی چشمگیری در افزایش رشد مو دارند.

  • سنبل هندی

این گیاه نیز همان‌گونه که از نام آن پیداست در طب سنتی هندوستان کاربرد دارد و اثربخشی آن برای افزایش سرعت رشد موها در بیماران شیمی‌درمانی به اثبات رسیده است.

  • جنسینگ

سالیان سال است که جنسینگ در انواع درمان های سنتی استفاده می‌شود. این گیاه دارای ماده‌ای به نام ساپونین (Saponin) است. ساپونین فرایند ترشح آنزیم های مؤثر در ریزش موی مردانه را موقف می‌کند. از جنسینگ در ساخت بهترین روغن برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از روغن گیاهی برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از روغن گیاهی

بعضی از انواع روغن گیاهی برای درمان ریزش مو را به جای شامپو برای ریزش مو استفاده کنید. بعضی دیگر را نیز باید ابتدا روی مو بمالید و مدتی بگذارید باقی بماند. در نهایت موهای خود را با بهترین شامپو برای ریزش مو بشویید. اثربخشی این روغن ها روی موهای خشک یا خیس تفاوت دارد. بهتر است دستورالعمل استفاده از هر روغن را بر اساس چیزی که توصیه شده، انجام دهید.

ماسک موی طبیعی

ماسک موی طبیعی

ماسک موی طبیعی که ایرانیان باستان به آن مرهم می‌گفتند، عموماً با مخلوط چندین گیاه دارویی و ماده‌ای روغنی مانند لانولین (Lanolin) یا وازلین (Petroleum jelly) و آب ساخته می‌شود. موم زنبور عسل و کره کاکائو از دیگر ترکیبات رایج ماسک موی طبیعی شناخته می‌شوند. این ماسک ها عموماً دارای عصاره‌های مختلفی از گیاهان دارویی هستند و در کنار روغن گیاهی برای درمان ریزش مو استفاده می‌شوند.

ترکیبات مهم و رایج در ماسک طبیعی

ترکیبات ماسک مو

  • انگور هندی

این گیاه یکی دیگر از داروهای گیاهی رایج در طب هند باستان به حساب می‌آید و استفاده از آن تقویت مو و افزایش سرعت رشد آن را به دنبال دارد.

  • گل بشقابی

این گیاه به افزایش طول مو کمک می‌کند و با افزایش گردش خون در زیر پوست‌ سر، رشد مو را تحریک می‌کند.

  • آلوئه ورا

این گیاه پرط‌‌رف‌دار سلامت پوست سر را به دنبال دارد و بستر رشد موهای بیشتری را فراهم می‌کند.

  • ریحان مقدس

این گیاه رایحه خوشایندی دارد و گفته می‌شود که جلوی ریزش‌هایی را می‌گیرد که بر اثر خارش، شوره‌سر و تغییرات هورمونی ایجاد شده است.

روش استفاده از ماسک های طبیعی

روش استفاده از ماسک های طبیعی

استفاده از این ماسک ها کار خاصی ندارد و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را مصرف کرد و از نتایج آن بهره برد. برای این کار ماسک  را باید مستقیماً با دست تمیز روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود.

همان‌‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از انواع روغن گیاهی برای درمان ریزش مو، هیچ مشکلی در کنار مصرف شامپو و دیگر روش‌های شیمیایی ندارد. در واقع این درمان ها، مکمل درمان های شیمیایی به حساب می‌آیند. در نتیجه ابتدا با تحقیق و بررسی محصولات مختلف، بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری نمایید. سپس در کنار استفاده از این شامپو، از درمان های گیاهی که اشاره‌ کردیم، برای افزایش رشد موهای خود کمک بگیرید. در این راستا فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، برای رفاه شما، انواع محصولات ضد ریزش مو را با بهترین کیفیت از معروف‌ترین برندهای ایرانی و خارجی عرضه کرده است. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در خرید بهترین شامپو برای ریزش مو دارید و اطلاعات خوبی از درمان های گیاهی می‌دانید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 6945بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه