تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا با وظایف اسپری محافظ مو آشنا هستید؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
آیا با وظایف اسپری محافظ مو آشنا هستید؟

بانوان پری‌چهره و آقایان خوش‌صورت به خوبی می‌دانند که اسپری‌های مراقبت از مو در برابر حرارت گرم سشوار از موهایشان محافظت می‌کند. به‌عبارت دیگر اسپری محافظ مو، لایه‌ای را بر روی تارهای مو قرار می‌دهد، این لایه نقش محافظ تارهای مو را در برابر سشوار و سایر ابزارهای حالت‌دهنده مو ایفا می‌کند.

بعضی از اسپری‌های مراقبت از مو نیز دارای ترکیباتی برای راحت حالت دادن تارهای مو هستند. به این ترتیب در کنار محافظت از مو در برابر گرما و حرارت، می‌توان به کمک این اسپری‌ها تارهای مو را راحت‌تر صاف کرد یا فِر دلخواه را به موها داد.

زمان استفاده از اسپری‌های مراقبت از مو (مشاهده و خرید اسپری مو)

استفاده از اسپری محافظ موسشوارها، اتوهای صاف‌کننده مو و اتوهایی که برای فر دادن موها ساخته شده‌اند حتی اگر در گرم‌ترین حالت خود هم نباشند باز هم به تارهای مو ضرر می‌رسانند. اسپری‌های مراقبت از مو در برابر حرارت را باید زمانی که تارهای مو خیس و نم‌دار هستند بر روی مو استفاده کرد؛ سپس نیز به‌راحتی می‌توان با سشوار یا اتوی مو به موها حالت داد، بدون این‌که صدمه‌ای به موها برسد. به کمک این اسپری‌ها، تارهای مو در اثر حرارت زیاد، صدمه نمی‌بینند و از داخل نمی‌سوزند. این کار باعث می‌شود جلوی شکستگی تارهای مو گرفته شود.

قبل از سشوار کردن باید حتما از اسپری‌های محافظ مو در برابر گرما استفاده کرد، پس از سشوار و زمان استفاده از اتوی مو نیز توصیه می‌شود یک‌بار دیگر از این اسپری‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا موها بر اثر گرما دچار موخوره یا دوشاخه شدن نشوند.

وظایف اسپری‌های محافظ مو

محافظت مو در برابر گرماهمان‌‌گونه که در بالا هم اشاره شد، اسپری‌های مراقبت از مو در برابر گرما، با ترکیبات مختلفی روانه بازار می‌شوند و ممکن است در کنار محافظت از مو در برابر گرما، شاهد ویژگی‌های دیگری نیز در این اسپری‌ها باشیم.

خاصیت مغذی و مرطوب‌کنندگی

بعضی از اسپری‌های محافظ مو در برابر گرما، قبل از این‌که تارهای مو را احاطه کنند،‌ به آنها مواد مغذی و مرطوب‌کننده هم اضافه می‌کنند تا مقاومت تارهای مو بیشتر شود. از طرف دیگر، این کار به نرم شدن بیشتر تارهای مو نیز کمک می‌کند. پس از سشوار کردن نیز از آنجایی که در ترکیبات بعضی از اسپری‌های محافظ مو، در برابر حرارت از مواد مرطوب‌کننده استفاده شده است، تارهای مو کمتر صدمه می‌بینند و راحت‌تر شانه می‌شوند.

خاصیت ضد آفتاب

جالب است بدانید وظایف اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت به همین‌جا ختم نمی‌شود و در بعضی از این اسپری‌ها شاهد ترکیباتی هستیم که تارهای مو را در برابر پرتوهای اشعه فرابنفش نوع A و نوع B نیز محافظت می‌کند.

افزایش درخشندگی

روی اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت، به جهت افزایش درخشندگی مو نیز می‌توان حساب باز کرد. این اسپری‌ها به‌صورت موقت موخوره موها را نیز پنهان می‌کنند. ترکیباتی نظیر سیلیکون، ویتامین E و پروتئین ابریشم موجود در اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت، باعث می‌شوند تا لایه‌ای درخشان بر روی تارهای مو کشیده شود؛ این لایه در کنار محافظت از تارهای مو، به سلامتی و نرم‌بودن آنها نیز کمک می‌کند. خاصیت درخشان کنندگی که در اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت وجود دارد به از بین بردن حالت شکنندگی موها کمک کرده و موها را در برابر حرارت محافظت می‌کند.

تثبیت‌کننده آرایش

جالب است بدانید این اسپری‌ها باعث می‌شوند موها حالت خود را پس از آرایش بیشتر حفظ کنند. در این اسپری‌ها، ازترکیباتی استفاده شده که شباهت‌ زیادی به ترکیبات اسپری‌های نگه‌دارنده مو دارند‌ و در نتیجه پس از استفاده، شاهد دوام بیشتر آرایش گیسوان بانوان‌ زیبارو هستیم.

نرم‌کننده مو

گاهی اوقات نیز دراین اسپری‌ها شاهد حضور ترکیباتی هستیم که به ملایم‌ شدن موها کمک می‌کنند؛ این امر باعث می‌شود موها راحت‌تر صاف شوند یا این‌که تارهای موی مجعد افراد، حالت طبیعی داشته باشند. در نتیجه شاهد دوام بیشتری در مدل‌های آرایش فردار هستیم.

با در نظر گرفتن موارد بالا، می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌‌ها برای محافظت مو در برابر حرارت، استفاده از اسپری‌های مخصوص این کار است؛ اما اگر شما هم راه‌حل دیگری را برای حفظ زیبایی و سلامت طره گیسوان کمند خود در برابر حرارت سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در همین زمینه نیز مطالعه مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را به شما همراهان گرامی پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 19511بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه