تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ راز ماندگاری آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۷ راز ماندگاری آرایش صورت

زندگی امروزه، استرس‌های زیادی را به انسان تحمیل کرده است که خراب شدن آرایش نباید جایی در میان این استرس‌ها داشته باشد. اینجاست که بانوان زیبارو در کنار داشتن اطلاعات کامل از شیو‌ه‌های آرایشی، باید با ترفندهای ماندگاری آرایش صورت آشنا باشند.

به این ترتیب اگر شما هم نگران ماندگاری آرایش صورت خود هستید تا انتهای این متن با ما همراه باشید، به شما قول می‌دهیم با رعایت نکات زیر، آرایش چهره زیبای شما در طول روز دست‌نخورده باقی بماند.

۱- پاک‌سازی، لایه‌برداری، آبرسانی و تکرار این موارد

پاک‌سازی، لایه‌برداری، آبرسانیقبل از اینکه به آرایش فکر کنید، باید به اهمیت رسیدگی به پوست صورت خود توجه داشته باشید. برای اینکه پوست شما در بهترین شرایط قرار بگیرد، شیوه‌های مختلفی را می‌توان در پیش گرفت، خوردن غذاهای سالم و مغذی، نوشیدن آب زیاد، مصرف ویتامین‌ها و استفاده از محصولات باکیفیت برای رسیدگی به‌ پوست را می‌توان از مواردی دانست که هر بانوی زیبارویی باید برای شاداب ماندن پوست خود در نظر داشته باشد.

اگر اهل مطالعه و کسب دانش در زمینه آرایش صورت هستید، حتما در مطالب مختلف به این نکته برخورده‌اید که آرایش زمانی به خوبی بر روی صورت می‌نشیند که پوست خوبی داشته باشید، به این ترتیب از پاک‌سازی، لایه‌برداری و آبرسانی پوست غافل نشوید. ماسک‌هایی که آنتی‌اکسیدان در ترکیبات آنها استفاده شده را نیز فراموش نکنید.

اگر زندگی پر مشغله‌ای دارید و احساس می‌‌کنید انجام این موارد ممکن است از قلم بیافتد پیشنهاد می‌کنیم یک برنامه هفتگی برای رسیدگی به‌ پوست خود تنظیم کنید. برای نمونه، لایه‌برداری پوست از آن دسته مواردی است که نیازی به انجام روزانه آن ندارید، در نتیجه در این برنامه هفتگی رسیدگی به پوست، روزهایی که قرار است لایه‌برداری پوست انجام دهید یا از ماسک صورت استفاده کنید را مشخص نمایید.

پرایمرهای آرایشی را دست‌کم نگیرید۲- پرایمرهای آرایشی را دست‌کم نگیرید

استفاده از پرایمر بر روی پوست صورت و پرایمر سایه چشم به جهت زیرسازی آرایش، یکی از بهترین شیوه‌ها برای قوام بخشیدن به آرایش و ماندگار کردن آن در طول روز است.

پرایمر از چرب شدن پوست صورت و درخشش بیش‌ از اندازه آن جلوگیری می‌کند. خوشبختانه در حال حاضر پرایمرهای مختلفی در بازار موجود است تا با کمک آنها در کنار ماندگاری بیشتر آرایش، قرمزی پوست صورت را هم کمرنگ‌تر کنید یا اینکه پوست را درخشان‌تر جلوه دهید. تنوع این پرایمرها باعث شده تا انتخاب آنها دشوار شود، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم چندین پرایمر مختلف را بر روی پوست خود آزمایش و بهترین آنها را انتخاب کنید.

 

از لوازم آرایشی باکیفیت استفاده کنید۳- از لوازم آرایشی باکیفیت استفاده کنید

اگر به فکر ماندگاری آرایش چهره خود هستید، بهترین‌ لوازم آرایش موجود در بازار را انتخاب کنید.

استفاده از برس‌های با کیفیت برای اعمال زیرسازی آرایش و سایه‌زدن به چشم باعث می‌شود تا آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، در این بین اگر پدهای آرایشی با کیفیتی را نیز استفاده کرده باشید، ترکیب مواد آرایشی بر روی پوست حالتی زیبا به خود می‌گیرید.

با این حساب در انتخاب لوازم آرایشی دست‌و‌دلبازی به خرج دهید، به‌ شما اطمینان خاطر می‌دهیم از پولی که هزینه کرده‌اید پشیمان نخواهید شد.

 

اول زیرسازی، سپس استفاده کانسیلر۴- اول زیرسازی، بعد استفاده از کانسیلر

بیشتر بانوان زیبارو بر این باور هستند که ابتدا باید از کانسیلر در نواحی دور چشم استفاده کنند و سپس به سراغ زیرسازی آرایش بروند، اما این فرآیند دقیقا باید برعکس انجام شود.

دلیل این امر هم روشن است، استفاده از مواد آرایشی بر روی کانسیلرها باعث می‌شود کانسیلر روی پوست کشیده شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم ابتدا زیرسازی‌های آرایش را انجام دهید و سپس به سراغ کانسیلرها در نواحی دور چشم و قسمت‌هایی از پوست که باید پوشش داده شوند بروید. استفاده از کانسیلر بر روی زیرسازی آرایش و ترکیب این مواد با یکدیگر باعث می‌شود تا آرایش کلی صورت، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

چربی‌های اضافی را پاک کنید۵- چربی‌های اضافی را پاک کنید

درست است که حضور چربی اضافه بر روی پوست می‌تواند از چین و چروک های ظریف پوست جلوگیری کنند، اما این چربی باعث می‌شود تا پوست صورت شما در طول روز حالتی چرب به خود بگیرد.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم همیشه در کیف خود یک دستمال برای پاک کردن چربی‌های اضافی صورت داشته باشید.

این کار باعث می‌شود پوست درخشش بیش از اندازه‌ای نداشته باشد و از طرف دیگر چربی‌های اضافی پوست صورت شما، به ماندگاری آرایش صدمه‌ای وارد نکنند.

 

به صورت خود دست نزنید۶- به صورت خود دست نزنید

یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین راه‌های اطمینان خاطر پیدا کردن از دوام آرایش، دست نزدن به صورت است.

در طول روز آلودگی‌های زیادی بر روی دست‌ها جمع می‌شوند، این کار باعث می‌شود که آلودگی‌ها به همراه چربی بیشتر به پوست صورت منتقل شوند. به‌ هر اندازه که بیشتر به صورت خود دست بکشید، آرایش چهره شما زودتر خراب می‌شود. توصیه می‌کنیم به جای اینکه به پوست خود دست بکشید، از افشانه‌های مرطوب و تثبیت‌کننده‌ای که برای این کار در بازار موجود است استفاده کنید.

این افشانه‌ها به دلیل داشتن ترکیبات آنتی‌آکسیدان و روغن‌های گیاهی به التیام پوست شما کمک می‌کنند.

از پودرهای نرم‌ آرایشی استفاده کنید۷- از پودرهای نرم‌ آرایشی استفاده کنید

پودرهای غیرفشرده و نرم، انتخابی ایده‌آل برای ماندگاری آرایش هستند، اگر قصد استفاده از این پودرها را دارید و از طرف دیگر نمی‌خواهید احساس کنید ترکیبات آرایشی اضافی به پوست شما زده شده است. پیشنهاد می‌کنیم مقداری بسیار کمی از پودر نرم و غیرفشرده را با برس و به آرامی بر روی زیرسازی آرایش خود بزنید. این کار جلوی درخشش بیش از‌حد می‌گیرد.

در پایان خواهشمندیم اگر شما هم تجربه‌های برای ماندگار کردن آرایش صورت دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های ارزشمند خود مطلع سازید.

منبع: About دیدگاه‌ها 6813بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه