تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! بعلاوهٔ مشاورهٔ رایگان پوست و مو لینک ورود به جشنواره

روش صحیح شستن موهای مجعد در کمترین زمان ممکن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش صحیح شستن موهای مجعد در کمترین زمان ممکن

افرادی که موهای مجعد دارند سختی‌های بسیاری برای شانه‌کشیدن و مراقبت‌های بعد از حمام دارند. با اولین نگاه زیبایی موهای این افراد است که توجه را جلب می‌‌کند و در نگاه بعد سختی مراقبت از این موها. مدتی قبل روشی برای کنترل سرکشی‌های موی مجعد رواج یافت. صاف‌کردن موهای مجعد. این روش در واقع پاک‌کردن صورت مسئله است. بعد از گذشت حدود 3 ماه موهای کنترل نشدنی شما بازمی‌گردند. بعضی افراد موهای خود را دوست دارند و فقط از وزشدن سریع آن‌ها ناراحت هستند. ناراحت نباشید ما روشی را به شما معرفی می‌کنیم تا موهایتان مجعدتان را مرتب کنید. شما باید روش صحیح شستن موهای مجعد را بدانید تا موهایی منظم داشته باشید. برای دانستن آماده‌اید؟ پس همراه ما باشید.

موهایتان را آماده کنید

موهایتان را آماده کنید

موهایتان را قبل از حمام آماده کنید. این کار را با بازکردن گره‌ها و فرهای درهم رفته شروع کنید. توجه داشته باشید که نباید موهایتان را خشک شانه بزنید؛ یعنی قبل از شانه‌زدن مو حتماً از آبرسان برای هیدراته مو استفاده کنید. حالا که موهایتان نرم شد شانه‌زدن را شروع کنید. راهکاری ساده برای اینکه موهایتان گره نخورد این است که در زمان حمام موهایتان را شل ببافید یا آن‌ها را با سرتان به شکل گوجه جمع کنید. برای روش صحیح شستن موهای مجعد بهترین کار این است که نرم‌کننده‌ای قوی خریداری کنید. این نرم‌کننده را به ساقه موهایتان بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه آماده حمامی طولانی و لذت‌بخش شوید.

شامپو را فقط به ریشه موهایتان بزنید

راهنمای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

اگر می‌خواهید موهایی خشک و وز نداشته باشید، از شامپو برای ساقه مو استفاده نکنید. شامپو اضافه دشمن موهای مجعد است و موهای شما را بیشتر خشک می‌کند؛ اما استفاده‌نکردن از شامپو ناممکن است. وقتی شامپو در روش صحیح شستن موهای مجعد حضور نداشته باشد، موهای چرب‌شده و بوی بد می‌گیرند و خارش آن شما را آزار می‌دهد. پس چاره چیست؟ چاره استفاده از شامپو برای ریشه مو است. شامپو انتخابی شما باید ملایم باشد وگرنه موهایتان خشک می‌شوند. شامپو ملایم بدون سولفات است و روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان یا نارگیل یا اسطوخودوس دارد.

نرم‌کننده فراموش نشود

ضد وز

خانم‌هایی که موی مجعد دارند نمی‌توانند بودن نرم‌کننده زندگی کنند. نرم‌کننده افرادی که موی مجعد دارند نباید هرگز تمام شود. بعد از اینکه پوست سرتان را شستید نوبت به نرم‌کردن ساقه مو می‌رسد. مطمئن شوید که کف از ساقه موهایتان خارج شده باشد؛ اگر همین طور است، باید استفاده نرم‌کننده را آغاز کنید. نرم‌کننده خوب نرم‌کننده‌ای است که موهایتان را مرطوب  و آبرسانی کند و شما آرام‌شدن موهایتان را احساس کنید؛ اگر چنین نرم‌کننده‌ای دارید، آن را به ساقه موهایتان بزنید و برای مرحله بعد آماده شوید. حین نرم‌کردن موهایتان از بازی تارهای مو میان انگشتان لذت خواهید برد. این لذت یکی از نتایج دانستن روش صحیح شستن موهای مجعد است.

فرهایتان را با دست و با ملایمت باز کنید

سیلیکون در محصولات مراقبت از مو

استفاده از برس و شانه برای موهای مجعد ممکن است به بافت مو و استحکام آن آسیب بزند. برای بازکردن گره‌ها و فرهای درهم پیچیده از انگشتانتان استفاده کنید. موهای آغشته به نرم‌کننده را با کمک انگشتانتان به‌آرامی شانه بزنید و به بازشدن گره‌ها کمک کنید. این کار فوایدی مانند شکل بهتر فر، شکستگی کمتر و در نتیجه رشد بیشتر، ایجاد کمتر موی دوشاخه و موخوره‌دار و همچنین ایمنی بیشتری دارد. بازکردن گره‌ها به کمک انگشت به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اگر زمانتان برای این کار کم است یا حوصله کافی ندارید، از شانه یا برس استفاده کنید. استفاده از برس هم باید با ملایمت و سرعت کم همراه باشد تا بهترین نتیجه را به‌همراه داشته باشد.

برای آسان‌شدن کارتان بهتر است موهایتان را به دوسته تقسیم کنید و گره‌های هر دسته را جدا باز کنید. برای بازکردن گره‌ها از پایین شروع کنید. این کار به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. کم‌کم به سمت بالای موهایتان و ریشه مو بروید. بعد از اینکه تمام گره‌ها باز شد فوراً موهایتان را نشویید. اجازه دهید چند دقیقه نرم‌کننده روی موهایتان بماند تا اثر بیشتری داشته باشد. شست‌وشو در روش صحیح شستن موهای مجعد مهم است. تجمع شامپو یا هر محصول دیگری روی مو منجر به آسیب می‌شود؛ پس آبکشی را با دقت و به‌آرامی انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از حمام را فراموش نکنید

روش صحیح برای خشک کردن موهایتان انتخاب کنید

روش صحیح شستن موهای مجعد مهم است؛ اما بدون مراقبت بعد از حمام تمام این کارها بی‌فایده است. این مراقبت‌ها آسان و مهم هستند. برای خشک‌کردن موها بهتر است از حوله نخی استفاده کنید. موهایتان را با ملایمت در حوله قرار دهید و حدود 5 دقیقه صبر کنید. بعد از اتمام این زمان موهایتان را به کمک انگشتانتان شانه بزنید. موهایتان باید نرم و لطیف شده باشند. در مرحله بعد از سرم مو استفاده کنید تا موهایتان آرام شوند و وزهای سربه‌هوا کنترل شوند. حالا نوبت به استفاده از موس رسیده است. از این محصول برای حالت‌دادن به موهایتان استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از سشوار و دیگر لوازم گرمایی برای مو مجعد استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

سخن پایانی

با شما درباره روش صحیح شستن موهای مجعد صحبت کردیم و برایتان گفتیم که این دسته از موها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. شامپو‌ها، نرم کننده ها و محصولات مراقبتی فراوانی برای موهای مجعد وجود دارد که به شما کمک می‌کند از داشتن موهایتان لذت ببرید و هرگز به فکر صاف کردنشان نیفتید. شما می‌توانید این محصولات را در فروشگاه اینترنتی اردمی پیدا کنید. راستی شما چه روش‌هایی برای مراقبت از موهایتان می‌شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 8963بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه