تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های خانگی درمان ریزش مو در آقایان تا چه حد موثر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش های خانگی درمان ریزش مو در آقایان تا چه حد موثر است؟

خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، اولین گزینه برای درمان ریزش موی آقایان به حساب می‌آید. اما این پرسش نیز همیشه مطرح بوده که آیا شامپوی ضد ریزش مو، تنها راه علاج این عارضه است یا اینکه روش‌های جایگزینی نیز برای درمان ریزش مو وجود دارد؟ در مقاله‌ی قبل با کاشت مو، درمان با لیزر و روش های دیگر آشنا شدیم. در این مقاله به روش های خانگی درمان ریزش مو اشاره می‌کنیم.

روش های خانگی درمان ریزش مو

  • روغن های گیاهی

روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو

یکی از روش های خانگی درمان ریزش مو استفاده از روغن های گیاهی است. شواهدی مبنی بر اثربخشی این روغن ها در کاهش ریزش موی آقایان وجود دارد. برای نمونه می‌توان به روغن‌ نعنا فلفلی و رزماری اشاره کرد. این روغن‌ها جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهند و از دیرباز تاکنون برای درمان این عارضه کاربرد داشته‌اند. در کنار این روغن ها به روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن زیتون و عصاره‌ی رزماری نیز می‌توان اشاره کرد.

  • نخل اره ای (ساو پالماتو)

ساو پالماتو (Saw palmetto) گیاهی است که میوه‌های کوچکی به شکل گیلاس دارد و عموماً برای درمان پروستات استفاده می‌شود. ساو پالماتو که با نام نخل اره‌ای هم شناخته می‌شود، در بازار موجود نیست؛ اما قرص‌ها و شربت‌های مکمل زیادی را برای افزایش رشد موی آقایان می‌توانید پیدا کنید که در ساخت آن‌ها از عصاره‌ی این میوه کمک گرفته شده باشد.

  • آب پیاز

آب پیاز، یکی از روش های خانگی درمان ریزش مو

یکی دیگر از روش های خانگی درمان ریزش مو در آقایان، استفاده از آب پیاز است. آب پیاز کاربردهای مختلفی در طب سنتی دارد. مدت‌ها پیش ثابت شد که مالیدن آب‌ پیاز روی قسمتی از سر که دچار ریزش مو شده است، به مقدار چشمگیری افزایش رشد مو در این ناحیه را به دنبال دارد.

  • بیوتین

بیوتین (Biotin) نوعی ویتامین است که در خوراکی‌هایی مانند آجیل، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پیاز و جوی دوسر وجود دارد. تحقیقات آزمایشگاهی حاکی از آن است که مصرف یک ماه مکمل بیوتین جلوی ریزش مو را در بانوان می‌گیرد. البته در این تحقیقات اشاره‌ای به اثربخشی این مکمل در آقایان نشده است؛ اما مصرف مکمل‌های ویتامینی ضرر خاصی به بدن وارد نمی‌کند. شما می‌توانید اثربخشی این مکمل را در بازه‌‌زمانی یک‌ماهه امتحان کنید. استفاده از خوراکی‌هایی که در بالا به آن اشاره شد نیز به‌عنوان یکی از روش های خانگی درمان ریزش مو به حساب می‌آید.

  • گیاه بهیرنگراج

استفاده از روغن، یکی از روش های خانگی درمان ریزش مو

گیاه بهیرنگراج (Bhringraj) که با نام مستور خوابیده (false daisy) نیز شناخته می‌شود، گونه‌ای از خانواده‌‌ی گل آفتاب‌گردان است که در طب سنتی هندوستان به‌عنوان دارویی برای رشد مو کاربرد دارد. تحقیقات ثابت کرده که عصاره‌ی این گیاه اثربخشی بیشتری نسبت به داروی ماینوکسیدیل (minoxidil)، برای رشد مو دارد. استفاده از این گیاه نیز یکی از روش های خانگی درمان ریزش مو محسوب می‌شود.

  • ختمی چینی

جالب است بدانید تبلیغات زیادی در هندوستان برای اثربخشی ختمی چینی (Hibiscus rosa-sinesis) در کاهش ریزش موهای آقایان انجام می‌شود و تحقیقاتی قدیمی که در این زمینه انجام شد، ثابت کرد که ختمی چینی اثربخشی مفیدی بر پیاز مو دارد.

  • چای سبز

چای سبز

چای سبز برای درمان ریزش مو شهرت زیادی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات پلی‌فنولیک (polyphenolic compounds)، موجود در چای سبز، درمان طبیعی و یکی از ترکیبات مؤثر برای ریزش مو به حساب می‌آیند. عصاره‌ی این گیاه در بهترین شامپو برای ریزش مو نیز وجود دارد.

ترفند‌هایی برای حفظ سلامت مو

ترفندهایی برای حفظ سلامت مو

گاهی اوقات شاید بهتر باشد در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو یا استفاده از روش های خانگی درمان ریزش مو، ملایمت بیشتری با موها داشته باشید. به این منظور به‌آرامی موها را شانه و برس بکشید. پیچاندن و کشیدن موها ریزش مو‌ را افزایش می‌دهد؛ بنابراین نباید مو را محکم ببندید. همچنین برای حفظ سلامت بیشتر مو، از این کارها پرهیز کنید:

  • بستن مو با مدل‌های دم‌اسبی یا هر مدلی که در آن مو کشیده می‌شود؛
  • قرار دادن مو در معرض حرارت زیاد سشوار؛
  • فر دائم مو؛
  • اتو و صاف کننده بسیار داغ؛
  • دکلره‌ کردن مو.

اگر چاره‌ای برای رنگ یا دکلره‌ی مو ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در منزل انجام ندهید و حتماً از آرایشگرهای حرفه‌ای و مواد باکیفیت کمک بگیرید.

داروهایی که ریزش مو را به دنبال دارند

بیوتین

بی‌شک موی سالم در بدن سالم است. داروهایی که برای درمان بیماری‌های خاص استفاده می‌کنید، ممکن است ریزش مو را به دنبال داشته باشند:

  • شیمی‌ و پرتودرمانی؛
  • داروهای رقیق کننده خون؛
  • داروهای افسردگی؛
  • داروهای فشار خون زیاد؛
  • داروهای عارضه‌های قلبی؛
  • داروهای نقرس؛
  • داروی ایزوترتینوین برای درمان آکنه.

اگر این داروها را مصرف می‌کنید و دچار ریزش مو شده‌اید، پیشنهاد‌ می‌کنیم بدون مشورت با پزشک مصرف آن‌ها را قطع نکنید و نظر پزشک را در خصوص خرید بهترین شامپو برای ریزش مو جویا شوید.

راهنمای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

راهنمای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

در این مقاله با برخی از روش های خانگی درمان ریزش مو آشنا شدید. از آنجایی که برای درمان این عارضه، شناخت علل ایجاد آن نیز اهمیت دارد، خواندن مقاله‌ی «راه های درمان ریزش مو» را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین به منظور خرید بهترین شامپو برای ریزش مو به هر فروشگاهی نمی‌شود اعتماد کرد؛ در نتیجه بهتر است نگاهی به فروشگاه اُردمی بیندازید و در میان برندهای معتبر، بهترین شامپو برای ریزش مو را انتخاب کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون دچار ریزش مو شده‌اید و روش‌ سودمندی را برای کاهش این عارضه سراغ دارید، در قسمت نظرات این روش را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 7599بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه