تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فرایند رشد مو و درمان ریزش آن

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
فرایند رشد مو و درمان ریزش آن

کمتر کسی را سراغ داریم که به ریزش مو مبتلا بوده و تاکنون برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو اقدام نکرده باشد. استفاده از شامپو اولین گام برای کنترل و درمان ریزش مو محسوب می شود. البته زمانی می‌توانیم با خیال راحت یک شامپوی عالی برای ریزش مو خریداری کنیم که از فرایند رشد مو، الگوی ریزش مو و روش‌های درمانی آن آگاهی کاملی داشته باشیم. دانستن این اطلاعات بدون شک در این زمینه کمک فراوانی به ما می‌کند. پس با ما همراه باشید تا با روش های تقویت رشد مو آشنا شویم.

آشنایی با فرایند رویش مو

آشنایی با فرایند رویش مو

برای شما گفتیم که برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو ابتدا باید با فرایند رویش مو آشنا شویم. آگاهی از این موضوع به ما کمک می‌کند که میزان سرعت یا عملکرد مو را در این پروسه ارزیابی کرده و به همان میزان از روش مناسبی برای تقویت آن استفاده کنیم. این فرایند توسط پیاز مو انجام می‌شود. همان‌گونه که در جریان هستید، پیاز مو در زیر بالاترین لایه پوست قرار گرفته است. پیازهای مو در سرتاسر بدن به‌غیر از لب‌ و کف دست و پا وجود دارند. در پایه پیاز مو قسمتی برآمده قرار دارد. در این قسمت ماتریکس‌های سلولی تبدیل به مو می‌شوند.

در مقدار کمی بالاتر از پیاز مو، سلول‌های بنیادی حضور دارند. این سلول‌ها با دریافت علامت‌های شیمیایی با تقسیم‌شدن به تعداد بیشتر، فرایند رشد سلول‌های جدید را آغاز می‌کنند. تقسیم‌شدن سلول‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم مانند سلول‌های معمولی انجام نمی‌شود. فقط نیمی از سلول‌های بنیادی تقسیم‌ می‌شود و رویش تارهای مو را به دنبال دارند. نصف دیگر این سلول‌ها به سلول‌های بنیادی تازه‌ای تقسیم می‌شوند تا در مراحل بعدی زمینه برای تقسیم و تبدیل به سلول‌های بنیادی جدید و تارهای موی تازه را فراهم کنند.

روش های تسریع فرایند رشد مو

فرایند تسریع رشد مو

  • شامپوهای دارای ماینوکسیدیل

اگر به فکر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دنبال شامپویی با ترکیبات ماینوکسیدیل (Minoxidil) باشید. این ترکیبات که با نام تجاری روگین (Rogaine)، در بازار فروخته می‌شوند اثربخشی چشمگیری در ریزش موی آقایان و خانم‌ها دارند. آزمایش‌ها ثابت کرده که دو سوم از آقایان پس از استفاده از این شامپوها، به میزان متوسط یا زیادی، افزایش رشد مو را تجربه کرده‌اند. ناگفته نماند ماینوکسیدیل برای افرادی که مدت‌هاست از طاسی آن‌ها می‌گذرد، گزینه‌ی خوبی نیست؛ چراکه این شامپو برای تسریع فرایند رشد مو و تقویت پیاز‌های مویی که ضعیف‌شده کاربرد دارد و پیاز مویی که قادر به تولید موی جدید نیست را تقویت نمی‌کند.

  • داروی فیناستراید

این دارو فقط برای آقایان کاربرد دارد و اجازه نمی‌دهد هورمون تستسترون در آقایان جلوی رشد موی آن‌ها را بگیرد. مصرف فیناستراید (Finaseride) حتماً باید با نظر پزشک انجام شود. این دارو ممکن است در بازه‌‌ی زمانی کوتاه‌مدت، میل جنسی آقایان را کاهش دهد؛ اما مصرف فیناستراید در درازمدت، چنین عارضه‌ای را به دنبال ندارد. جالب است بدانید پزشکان توصیه می‌کنند در کنار مصرف فیناستراید، حتماً بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری کنید؛ چراکه فیناستراید هورمون‌های بدن آقایان را تنظیم می‌کند و شامپو با تقویت پیاز مو، فرایند رشد مو را تسریع می‌کند و زمینه را برای رشد موهای تازه فراهم می‌کند.

سخن پایانی

اگر خرید بهترین شامپو برای ریزش مو و روش‌های درمانی که در بالا به آن اشاره کردیم، اثربخشی کاملی در فرایند رشد مو نداشت، پیشنهاد می‌کنیم سراغ کاشت مو بروید. همان‌گونه که از نام این روش پیداست، پیاز مو از پشت‌ سر برداشته و در قسمت طاس جلوی سر کاشته می‌شود. با این روش، شاهد رشد تارهای جدید مو هستیم. کاشت مو در چند دهه اخیر پیشرفت‌ چشمگیری داشته و به روشی قابل اطمینان برای رویش موهای جدید تبدیل شده است. این روش برای افرادی که سالیان طولانی است طاسی را تجربه می‌کنند و امیدی به رویش مجدد موهای آن‌ها نیست، توصیه می‌شود.

امیدواریم با اطلاعاتی که از خرید بهترین شامپو برای ریزش مو با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه یک شامپو عالی برای درمان ریزش مو خریداری نمایید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم برای خرید شامپو سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. مقاله‌ی «راه های درمان ریزش مو» در این راستا برای شما راهگشاست. در پایان اگر شما هم تجربه سودمندی برای جلوگیری از ریزش مو دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات این تجربه‌های مفید را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 9031بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه