تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روش های مراقبت از مو در هوای سرد زمستان چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش های مراقبت از مو در هوای سرد زمستان چیست؟

در ادامه مطالبی که درباره بهترین شامپو برای ریزش مو برایتان گفتیم، این بار قصد داریم به روش‌های مراقبت از مو در هوای سرد زمستان بپردازیم. همان طور که می‌دانید، تغییرات هوا تأثیر بسزایی روی پوست و مو می‌گذارد. اگر این تغییرات را بشناسید و مطابق با آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، پوست و موی سالمی خواهید داشت. در غیر این صورت هر دوی آن‌ها دچار آسیب و عارضه می‌شوند. در واقع هوای سرد به‌سادگی می‌تواند پوست و موی شما را از بین ببرد. شاید شنیدن این مطالب برای شما هم تازگی داشته باشد؛ پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

هر روز از شامپو استفاده نکنید

هر روز از شامپو استفاده نکنید

حتماً برای استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو با پزشک خود یا متخصص پوست و مو مشورت کرده‌اید و می‌دانید هر چند روز یک‌ بار و به چه میزان باید از این شامپو استفاده کنید. در این صورت طبق برنامه پیش بروید و تغییری در رویه معمول خود ندهید. اما اگر موهای شما دچار عارضه‌ای نیست و از شامپو یا محصول خاصی استفاده نمی‌کنید، بهتر است برای مراقبت از مو در هوای سرد زمستانی، مصرف شامپو را به حداقل برسانید.

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که در هفته دو بار بیشتر شامپو به موی خود نزنید. مصرف زیاد شامپو در هوای سرد، مو و پوست سر را خشک‌تر و حساس‌تر از قبل می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود موهای شما شکننده‌تر شود. خارش شدید و پوسته‌پوسته‌شدن سر نیز از عوارض مصرف بیش از حد شامپو در طول هفته و روزهای سرد سال است. با توجه به همه این‌ها ضمن اینکه مصرف شامپو را کاهش می‌دهید، حواستان باشد که حتماً محصول مصرفی‌تان با نوع و جنس موی شما مطابقت داشته باشد.

موهای خود را آبرسانی کنید

موهای خود را آبرسانی کنید

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، هوای سرد باعث می‌شود که رطوبت موی شما از دست برود و به میزان بیشتری خشک شود. یکی دیگر از راه‌های مراقبت از مو در هوای سرد این است که از محصولات آبرسان مو استفاده کنید. این محصولات می‌تواند شامل انواع شامپوهای آبرسان، ماسک مو، روغن‌های طبیعی مثل بادام و زیتون یا هر ماده دیگری باشد که ساقه موی شما را مرطوب نگه ‌می‌دارد یا باعث می‌شود رطوبت در موی شما قفل شود. رعایت این موضوع از وز و خشک شدن مو و در نتیجه ریزش آن هم جلوگیری می‌کند.

از نرم کننده مخصوص موهایتان استفاده کنید

مراقبت از موها در هوای سرد زمستان

استفاده از نرم کننده (کاندیشنر) مخصوص موهای شما یکی دیگر از راه های مراقبت از مو در هوای سرد است. شاید در فصل‌های دیگر سال هم کمابیش از نرم کننده مو استفاده کنید؛ اما این موضوع را در هوای سرد جدی‌تر بگیرید. ضمن اینکه فرقی نمی‌کند که خانم هستید یا آقا، استفاده از نرم کننده مو یا کاندیشنر ضمن نرم و لطیف کردن موی شما، به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند. همچنین این کار روش خوبی برای جلوگیری از خشک‌ و شکسته شدن موی شماست.

نکته‌ای که درباره استفاده از نرم کننده باید به آن دقت کنید، این است که از محصول متناسب با موی خود انتخاب کنید. برای مثال موهای رنگ شده به میزان بیشتری کراتین از دست داده‌اند و به نرم کننده موی قوی‌تر و تخصصی‌تری نیاز دارند که با نام «مخصوص موهای رنگ شده» مجزا شده‌اند. همچنین سعی کنید نرم کننده را در مرحله پایانی حمام فقط روی ساقه موی خود بزنید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید. رسیدن نرم کننده به کف سر باعث ریزش مو در درازمدت می‌شود. آب داغ نیز به موی شما آسیب می‌رساند.

از سشوار و حالت دهنده های مو کمتر استفاده کنید

سشوار و حالت دهنده های مو برای مراقبت از مو در هوای سرد

حق دارید که در هوای سرد برای خشک کردن موی خود بعد از حمام، از سشوار کمک بگیرید؛ اما به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو و انواع وسایل فر کننده و حالت دهنده مو باعث می‌شود موهای شما رطوبت بیشتری از دست بدهند. ابتلا به موخره نیز یکی از نتایج استفاده از حالت دهنده های حرارتی برای موهای شماست.

برای جلوگیری از این اتفاق و در راستای مراقبت از مو در هوای سرد زمستان، سعی کنید بعد از حمام، آب اضافی موهای خود را با حوله نرم و تمیز بگیرید. از اسپری‌ها یا محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت استفاده کنید. به میزان کمی موهای خود را با سشوار خشک کرده و باقی را به هوای منزل بسپارید. اجازه دهید رطوبت نهایی موی شما با گرمای محیط از بین رفته و موهایتان در معرض هوای آزاد خشک شود.

با موهای خیس بیرون نروید

برای مراقبت از مو در هوای سردبا موهای خیس بیرون نروید

شاید روشی که در بالا برایتان گفتیم، این سوءتفاهم را به وجود آورده باشد که نباید موهای خود را خشک کنید و بهتر است با موهای خیس بیرون بروید. باید بگوییم نه، این کار درست نیست. یکی از راه های مراقبت از مو در هوای سرد این است که موهای خود را کاملاً خشک کنید و سپس از منزل خارج شوید. این کار دو فایده دارد. یکی اینکه از سرماخوردن و ابتلا به سردرد یا سینوزیت جلوگیری می‌کند و دیگر اینکه کوتیکول موی شما فرصت کافی برای بسته‌شدن پیدا می‌کند.

در واقع رطوبت باعث می‌شود کوتیکول موی شما باز بماند. حال اگر در این حالت، موهای شما در معرض هوای سرد قرار بگیرد، کوتیکول مو آسیب دیده و ساقه مو شکسته می‌شود. در خوش‌بینانه‌ترین حالت به موخوره دچار می‌شوید یا رنگ موی شما زودتر از موعد از بین می‌رود و شاهد سفیدشدن زودرس آن خواهید بود. در حالت‌های بدتر هم ریزش مو نصیبتان می‌شود که برای رفع آن باید دست به دامان بهترین شامپو برای ریزش مو شوید. پس همیشه از قاعده «پیشگیری بهتر از درمان است» استفاده کنید و مراقب موهای خود باشید.

سخن پایانی

برای مراقبت از مو مشاوره بگیرید

در این مقاله چند روش مهم برای مراقبت از مو در هوای سرد زمستان را برایتان آوردیم. برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، نرم کننده مو، انواع ماسک مو و اسپری محافظتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی ـ مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. همچنین قبل از خرید می‌توانید از راهنمایی‌های تیم مشاوره پوست و مو مجموعه برای انتخاب محصول مناسبتان بهره ببرید. شماره تلفن درج‌شده بالای همین صفحه و بخش نظرات، دو پل ارتباطی شما با کارشناسان اردمی است.

منبع: Saraodete دیدگاه‌ها 6118بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه