تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۶ عادت شگفت‌انگیزی که سوختن چربی ها را تسریع می‌کند

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۶ عادت شگفت‌انگیزی که سوختن چربی ها را تسریع می‌کند

به احتمال زیاد شما هم شنیده‌اید که می‌گویند اگر به دنبال کاهش وزن و سوختن چربی هستید، باید کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید. این گفته کاملا درست است و هیچ اشکالی نمی‌توان به آن گرفت، اما بد نیست بدانید راه‌های دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد که باعث می‌شود سریع‌تر لاغر شوید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش، ۶ موردی که در پایین به آنها اشاره می‌کنیم را نیز انجام دهید، به شما قول خواهیم داد سریع‌تر از آنچه فکرش را کنید به اندام ایده‌آل دست پیدا کنید.

۱- آب بیشتری بنوشید، به‌خصوص قبل از صرف غذا

آب بیشتری بنوشیدمزایای نوشیدن آب بر کسی پوشیده نیست. اما افراد کمی با نحوه مناسب نوشیدن آب آشنا هستند. جالب است بدانید اگر به میزان کافی آب ننوشید، انرژی کمتری خواهید داشت و اضافه وزن پیدا می‌کنید. به این ترتیب برای حفظ سلامت بدن و همچنین کاهش وزن پیشنهاد می‌کنیم حداقل روزی ۲ لیتر آب بنوشید،‌ از طرف دیگر توصیه می‌شود که حداقل یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی میل کنید، هر زمان دیگری نیز که احساس کردید انرژی کمی دارید، آب بنوشید.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: تاثیرات نوشیدن آب در زمان مناسب روی سلامتی

لازم به ذکر است که نوشیدنی‌های گازدار، قهوه و حتی آب‌میوه جای آب را نمی‌گیرد و باید حتما در طول روز آب میل کنید. البته اضافه کردن مقدار کمی آب میوه به آب نوشیدنی مشکلی ندارد.

۲- غذا را بیشتر بجوید

غذا را بیشتر بجویدجالب است بدانید جویدن بیشتر غذا باعث کاهش وزن می‌شود. بین زمانی که غذا بلعیده می‌شود و صدور فرمان سیر شدن از جانب مغز، تاخیر وجود دارد، این تاخیر باعث می‌شود تا فرد غذای بیشتری بخورد. کارشناسان تراز اول علم تغذیه نیز بر تاثیر جویدن بیشتر غذا و خوردن غذای کمتر تاکید دارند.

اخیرا نیز تحقیقاتی در چین صورت گرفته است که این امر را تایید می‌کند، بر اساس این تحقیقات، مردانی که اضافه وزن دارند سریع‌تر غذا می‌خورند.

از طرف دیگر مشخص شده است مردانی که هر لقمه غذا را حدود ۴۰ بار می‌جوند، نسبت به مردانی که ۱۵ بار لقمه را می‌جوند، ۱۲ درصد بیشتر چربی از دست می‌هند.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال کاهش وزن هستید، در کنار رژیم‌غذایی و ورزش، لقمه‌های خود را حداقل ۲۰ بار بجوید و هفته‌ای ۵ بار به تعداد جویدن لقمه‌ها اضافه کنید.

۳- بعد از هر وعده غذا پیاده‌روی کنید

بعد از هر وعده غذا پیاده‌روی کنیدگفته می‌شود پیاده‌روی بعد از غذا می‌تواند تا میزان ۴.۵ کیلوگرم در کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

ممکن است این گفته در نگاه اول چندان منطقی به نظر نرسد، چرا که پیاده‌روی را نمی‌توان در گروه ورزش‌های چربی‌سوز قرار داد. اما جالب است بدانید که پیاده‌روی بعد از هر وعده غذایی به طرز چشمگیری به سوختن چربی‌ها کمک می‌کند.

حتی یک فعالیت سبک بعد از صرف غذا می‌تواند به جذب تمامی گلوکز موجود در غذایی که میل کرده‌اید منجر شود.

از طرف دیگر این امر باعث می‌شود تا میزان انسولین نیز بیشتر نشود. به این ترتیب پس از صرف غذا، پیاده‌روی را فراموش نکنید.

۴- اجازه دهید هوای سرد چربی‌ها را بسوزاند

هر روز صبح و عصر یک لیوان آب یخ بنوشیدهمان‌‌گونه که حتما می‌دانید تمامی چربی موجود در بدن مضر نیست. بیشتر چربی موجود در بدن را لایه‌ای سفید تشکیل می‌دهد، در این لایه‌ انرژی‌ ذخیره می‌شود. این نوع چربی که به آن چربی سفید هم می‌گویند باعث اضافه وزن افراد می‌شود. اما در کنار چربی سفید، در بدن ما چربی قهوه‌ای نیز وجود دارد، این نوع چربی، برای گرم نگه داشتن بدن سوخته می‌شود. در نتیجه به راحتی می‌توانید با قرار گرفتن در معرض هوای سرد، سیستم‌ بدن خود را به سوزاندن چربی‌های قهوه‌ای تحریک کنید.

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد، ساده‌ترین روش این است که دمای منزل را مقداری کم‌تر گرم نگه دارید، یا اینکه لباس‌های نازک‌تری در طول روز بپوشید. توصیه می‌‌کنیم هر روز صبح و عصر یک لیوان آب یخ بنوشید. حتی اگر زیاد نسبت به هوای سرد حساس نیستید، پیشنهاد می‌کنیم بدن خود را مستقیما در معرض سرما قرار دهید. چربی قهوه‌ای در زیر گردن، بالای سینه و پشت افراد وجود دارد، دوش آب سرد یا قرار دادن یخ بر روی گردن نیز می‌تواند به سوختن بیشتر چریی قهوه‌ای کمک کند.

بیشتر بخوانید: چربی حیاتی بدن چیست و چه نقشی در سلامتی و تناسب اندام دارد؟

۵- آب‌لیمو، عسل و دارچین را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید

 آب‌لیمو، عسل و دارچین را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنیدفرآیند هضم غذاهای سالم در بدن به زمان بیشتری نسبت به غذاهای فست‌فود و نوشیدنی‌های گازدار نیاز دارد.

در این بین اگر نمی‌توانید از غذاهای فست‌فود و بازاری دست بکشید، راه‌حلی را برای شما داریم که به کند کردن فرآیند هضم غذا کمک می‌کند. اضافه کردن آب‌لیمو و دارچین به غذا باعث می‌شود تا فرآیند هضم غذا در روده‌ و معده کند‌تر شده و میزان قند و انسولین خون تنظیم شود.

از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم شکر را نیز با عسل جایگزین کنید، عسل نسبت به سایر قند و شکرها فرآیند هضم کندتری دارد.

بیشتر بخوانید: اگر هر روز آب و عسل بنوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

۶- از وعده‌های غذایی خود عکس بگیرید

از وعده‌های غذایی خود عکس بگیریداین روزها به اندازه‌ای در خصوص رعایت رژیم‌غذایی صحبت می‌شود که بیشتر مردم آگاهی خوبی در این زمینه دارند. به‌عبارت دیگر، افراد با رژیم‌های غذایی آشنا هستند اما نمی‌توانند خود را به حفظ این رژیم‌های غذایی پایبند کنند. به همین دلیل بد نیست اگر وعده‌های غذایی خود را زیر نظر بگیرید.

اینجاست که گرفتن عکس از غذایی که میل می‌کنید می‌تواند اثربخشی بیشتری در ذهن شما داشته باشد.

کارشناسان غذایی نیز معتقدند عکسی که از غذای خود می‌گیرید تاثیربخشی بیشتری در حفظ رژیم‌غذایی دارد. خوشبختانه برای این کار از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان کمک گرفت، اینستاگرام و فیس‌بوک انتخاب‌های خوبی برای قرار دادن عکس‌هایی هستند که از وعده‌های غذایی خود گرفته‌اید. از آنجایی که عکس‌های شما را سایر دوستان‌تان هم می‌بینند، به حفظ رژیم‌غذایی خود بیشتر پایبند خواهید بود.

در مجموع باید گفت همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، رژیم گرفتن تنها یکی از راه‌‌های کاهش وزن است و با کمی خلاقیت می‌توانید از شیوه‌های مختلفی برای کاهش وزن خود کمک بگیرید، در نتیجه اگر شما هم روشی را برای کم‌ کردن وزن سراغ دارید،‌ آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Lifehack دیدگاه‌ها 2920بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه