تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اینفوگرافیک: ۱۰ عادت مهم افراد بسیار موفق

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
اینفوگرافیک: ۱۰ عادت مهم افراد بسیار موفق

مطالعات نشان می‌دهند تمامی انسان‌ها پتانسیل موفق شدن را دارند. اگر زندگی‌نامه افراد موفق را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد عادت انسان های موفق به رعایت برخی نکات مهم، رمز موفقیت آن‌ها است.
در ادامه این مطلب قصد داریم با بررسی موشکافانه زندگی انسان‌های موفق، مراحل رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری را عنوان کنیم:

1- سرعت یادگیری خود را افزایش دهید

حتما شما هم متوجه شده‌اید که افراد موفق درباره همه موضوعات پیرامون خود با آگاهی و دانش صحبت می‌کنند. مطالعه کردن، کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن برای افزایش میزان آگاهی است.
برای افزایش میزان موفقیت خود، بهتر است حداقل روزانه 10 صفحه مطالعه کنید. استفاده از زمان‌هایی مانند زمان حضور در اتوبوس یا تاکسی، زمان انتظار برای آماده شدن غذا یا مواردی از این قبیل را برای مطالعه فراموش نکنید.

2- تصویرسازی ذهنی، عادت انسان های موفق است

این جمله را شنیده‌اید که به هرچه بیاندیشید به همان می‌رسید؟
این جمله واقعیتی از قدرت کائنات را نشان می‌دهد؛ پس خود را لایق بهترین‌ها بدانید. شما سزاوار موفقیت هستید.
برای آماده کردن ذهن خود توصیه می‌کنیم کتاب‌‌هایی مانند روانشناسی تصویر ذهنی – علم کنترل ذهن نوشته ماکسول‌ مالتز، بیاندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل و کتاب تو همانی که می‌اندیشی اثر جیمز آلن را مطالعه کنید.

3- اولویت‌بندی کارهای روزانه

یکی از ویژگی‌های انسان‎های موفق، انجام کارها در زمان تعیین شده است. شما هم به راحتی می‌توانید این گونه عمل کنید. کافی است در ابتدای روز، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید را مشخص کرده و آن‌را انجام دهید؛ سپس تا آخر وقت کارهای خود را یکی پس از دیگری و به ترتیب اولویت انجام دهید. از طرف دیگر در ابتدای کار، مدت زمان انجام آن را مشخص کنید تا کارها در همان بازه زمانی انجام شوند. مهلت تعیین کردن، باعث می‌شود فوریت را کاملا احساس کنید.

علاوه بر این، عواملی هم هستند که برای موفقیت باید در اولویت قرار دهید.

4- مدیریت مالی

مدیریت مالی، عادت انسان های موفق و یکی از تعیین‌کننده‌ترین موارد میزان موفقیت شما است. بیاموزید پس از کسب درآمد، چگونه ثروت خود را خرج کنید. برای خود هدف‌های مالی تعریف کنید. خود را به اندیشیدن و تفکرمالی و اقتصادی عادت دهید. برای این‌کار هم بهترین مربی کتاب است. کتاب‌های پدر پول‌دار، پدر فقیر نوشته رابرت کیوساکی و کتاب خط سرعت میلیونرها نوشته ام ‌جی دِمارکو، کتاب‌های خوبی برای عادت دادن ذهن به تفکر اقتصادی هستند.

5- زود برخاستن از خواب

ضرب‌المثل «سحرخیز باش تا کامروا شوی» از سال‌ها پیش در بین ایرانیان رواج داشته است؛ اما شاید تاکنون کمتر آن را جدی گرفته‌ایم.

پس برای موفق شدن کافی است تا از فردا خود را عادت دهید روزی یک ساعت زودتر از رختخواب بیرون آیید. به این ترتیب، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که سالانه ۳۶۵ ساعت به وقت خود اضافه کرده‌اید. این زمان، معادل مدتی بیشتر از دو هفته است.

6- مشخص‌ کردن اهداف‌‌

توجه داشته باشید که آرزو به معنای خواسته‌های غیر قابل دسترس است و با هدف تفاوت دارد. عادت کنید همیشه هدف‌های خود را یادداشت کنید. سپس به راحتی می‌توانید به دنبال این اهداف باشید. بد نیست بدانید افرادی که هدف‌های مکتوبی دارند نسبت به سایر افراد، دو برابر درآمد بیشتری دارند.

7- ورزش کردن و رعایت رژیم مناسب

از دیگر ویژگی‌های انسان‌های موفق، توجه به سلامت جسم و روح‌شان است. عادت کنید در روز به اندازه‌ای که لازم است حرکات ورزشی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را صبح انجام دهید تا بعد از ورزش به راحتی با روحیه‌ای بانشاط به استقبال سایر کارهای خود بروید. به غذایی که می‌خورید توجه داشته و برای سلامت روان خود اهمیت قائل شوید.

8- شناخت شخصیت خود

وقتی شناخت کاملی از خود ندارید، نباید توقع زیادی از عملکردهای خودتان داشته باشید. برای این‌که شناخت کاملی نسبت به توانایی‌های خود به‌دست بیاورید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتما آزمون‌های معتبر تعیین تیپ اخلاقی و شخصیت را انجام دهید.

9- ارتباط با افراد هم‌فکر

سعی کنید با افرادی که به لحاظ فکری دیدگاه‌های مشابهی با شما دارند، ارتباط بیشتری داشته باشید و کسانی که در جهت مخالف اهداف شما هستند، یا انرژی منفی به عملکرد شما می‌دهند را کنار بگذارید. برای عادت کردن به این کار هم کتاب‌های خوبی در بازار موجود است که کتاب آئین دوست‌یابی و تاثیرگذاری بر افراد نوشته دِیل کارنِگی یکی از آن‌هاست.

10- پرورش شخصیت، عادت انسان های موفق می‌باشد

انسان‌های موفق برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود، در کنار فعالیت‌های خلاقانه روزانه، از قوانین ثابت پیروی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم برای شروع، اینفوگرافیکی که در ادامه آمده است را پرینت بگیرید و آن را در محلی نصب کنید که هر روز صبح پس از بیدار شدن، جلوی چشم شما باشد؛ به این ترتیب رفته‌رفته این قوانین در شخصیت شما نهادینه می‌شوند.
خلاصه این موارد را می‌توانید در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید. عادت‌های زیادی می‌توانند به موفقیت ختم شوند و چه بسا شما هم که در حال مطالعه این مطلب هستید، عادت‌های مختلفی را دلیل موفقیت خود می‌دانید؛ با این حساب پیشنهاد می‌‌کنیم در قسمت‌ نظرات، ما و سایر کاربران را از عادت‌های مهمی که در موفقیت شما نقش داشته‌اند مطلع سازید.

عادت‌های افراد موفق

۲ دیدگاه 4335بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. user avatar
    آناهیتا رمضانی

    سلام و خدا قوت
    تشکر از مطلب آموزنده و پرمحتوای شما، میتونید بفرمایید کتاب خط سرعت میلیونرها ترجمه شده و اگه شده توسط کدوم ناشر، خیلی مشتاقم که این کتاب بخونم اگه محبت کنید اطلاعاتی بدین ممنون میشم

    • آناهیتای عزیز
      کمکی که از دست ما بر می‌آید این است که لینک مفید فروشگاه اینترنتی آدینه بوک را خدمت شما ارسال کنیم تا به محض انتشار این کتاب، بتوانید آن‌را خریداری و مطالعه نمایید. لطفا با این وب‌سایت در تماس باشید.
      از همراهی شما سپاسگزاریم

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>