تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای خرید عطر به عنوان هدیه برای زنان و مردان

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای خرید عطر به عنوان هدیه برای زنان و مردان

خرید هدیه همیشه دغدغه بسیار مهمی برای همه است و از آن مهم‌تر اینکه چه هدیه‌ای را برای چه کسی بخرید! یک پیشنهاد عالی برای هدیه عید، خرید عطر یا ادکلن می­‌باشد. دانستن این‌که شخصیت فرد موردنظر، مناسب عطری با رایحه مشک یا بوی گل می­‌باشد، نشان­‌دهنده میزان شناخت شما از آن فرد است. اما با این وجود، پیدا کردن عطر مناسب برای کسی که دوستش داریم کار آسانی نیست. در این مقاله سعی می‌کنیم با کمک گرفتن از تجربیات متخصصان، به پرسش­‌های کلیدی در رابطه با خرید عطر و ادکلن برای زنان و مردان پاسخ ­‌دهیم.

خرید عطر برای زنان

آیا او قبلا نیز از عطر استفاده کرده­‌است؟

اولین نکته­‌ای که باید در این زمینه در نظر گرفت این است که آیا این اولین تجربه فرد مورد نظر در زمینه عطر می­‌باشد یا خیر. در صورت مثبت بودن جواب این سوال، اگر شما دقیقا نمی­‌دانید که او از چه رایحه­‌ای لذت می­‌برد، به سراغ خرید ادکلن یا ادوتویلت بروید. قدرت رایحه ادکلن از بوی ادوپرفیوم و عطر خالص کمتر است که معمولا همین نکته باعث این می­‌شود که این افراد از بوی ادکلن بیش­تر خوششان بیاید.

اگر هم فرد مورد نظر شما قبلا از عطر استفاده کرده است، خانواده عطری که از آن استفاده می­‌کند را بیابید تا راهنمای شما در انتخاب عطر جدید باشد. سپس عطر جدید را با توجه به همان رایحه­‌ها تهیه کنید.

هدف او از زدن عطر چیست؟

برای یافتن عطر مناسب، باید سبک زندگی، عادت‌ها، شخصیت فرد و مکان‌هایی که در آن‌ها از آن عطر استفاده می‌کند را مورد توجه قرار دهید. رایحه­‌های جذاب و مسحورکننده، ممکن است در مهمانی فوق­‌العاده باشند؛ اما در اتاق کنفرانس، گزینه مناسبی نیستند. به موقعیتی که بانوی موردنظر شما از عطر استفاده می­‌کند فکر کنید و سپس عطر مناسب را خریداری نمایید.

سایز شیشه عطر چقدر باشد؟

اگر تنها عطری که مادربزرگ شما از سه دهه قبل استفاده کرده است ادکلن شنل No5 می­‌باشد، دو لیتر از آن برای وی خریداری کنید. اما اگر نسبت به گزینه­‌ای که انتخاب کردید مطمئن نیستید، سراغ سایز کوچک­‌تری بروید. ضمن آن­که شما با خرید سایز کوچکی از عطر می‌توانید مقداری پول برای خرید لوسیون با همان رایحه داشته باشید. با استفاده از این دو محصول، ماندگاری رایحه بیشتر خواهد بود و آن بانو قادر خواهد بود در روزهایی که حس می­‌کند به زدن عطر نیازی نیست، تنها از لوسیون استفاده نماید.

نکته آخر این­که به یاد داشته باشید که اگر بوی عطری را دوست دارید و از آن استفاده می‌کنید، لزوما این عطر مناسب دوست شما نیست. زدن یک نوع عطر در یک میهمانی به‌همان مقدار بد است که لباسی یک­ شکل با دوست خود در یک مهمانی بپوشید. اما در هر حال از حس بویایی خود استفاده کنید تا بهترین عطر را برای بانوی موردنظر خریداری نمایید.

راهنمای خرید عطر برای هدیه

خرید عطر برای مردان

هدف او از زدن عطر چیست؟

دانستن این­ نکته که هدف فرد موردنظر از زدن ادکلن چیست به شما کمک بسیار زیادی در یافتن ادکلن خواهد کرد. آیا او برای رضایت خودش ادکلن می‌­زند؟ برای جذب افراد دیگر از ادکلن استفاده می­‌کند؟ یا زدن ادکلن جزو کارهای روزمره او مانند اصلاح صورت می­‌باشد؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر وی پس از اصلاح صورت از ادکلن استفاده می‌کند، به سراغ مواردی مانند افترشیو، بالم مرطوب‌کننده یا یک ادکلن سبک بروید. اما اگر فرد موردنظر، فردی مجرد و سرزنده می­‌باشد، به دنبال ادوتویلت و ادوپرفیوم بروید.

چه شخصیتی دارد؟

مانند آن­‌چه در قسمت زنان گفتیم، باید به دنبال ادکلنی بروید که مناسب شخصیت مرد موردنظر شما ­‌باشد. برای مثال اگر این مرد، فردی هنرمند و مستقل است، به دنبال رایحه­‌ای باشید که باعث تمایز وی در یک جمع می­‌شود یا اگر به دنبال خرید ادکلن برای فردی شوخ­‌طبع هستید، حتی نام برند ادکلن نیز می­‌تواند یک عامل تعیین­‌کننده در خرید شما به شمار برود.

روش زندگی او چگونه است؟

همچنین باید روش زندگی وی را بشناسید و بدانید که او در چه مکان­‌هایی از ادکلن استفاده می‌کند. یک مرد ورزشکار ادکلنی که دارای رایحه مرکبات باشد را می­‌پسندد. یک فرد بازاری یا تاجر ممکن است از بوی برجسته، دلگرم‌کننده و در عین حال حاکم بر فضا خوشش بیاید و همچنین یک پزشک، ممکن است از ادکلنی آرامش‌بخش و با غلظت کمتر لذت ببرد.

منبع: Dailymakeover ۱ دیدگاه 8886بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار عالی .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه