مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

عطر نیش چیست؟ | بررسی تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
عطر نیش چیست؟ | بررسی تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری

اگر از یک عطر باز حرفه‌ای بپرسید بهترین عطر زنانه با خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین رایحه کدام است، بدون هیچ‌ شک‌و‌تردیدی چند عطر نیش از برندهای عطر سلطنتی نام می‌برد. فرمول مخصوص ترکیبات عطر نیش باعث شده تا در چند سال اخیر شاهد افزایش محبوبیت این دسته از عطرها به‌عنوان بهترین عطر زنانه باشیم. به‌همین دلیل در ادامه قصد داریم برای شما بگوییم که منظور از عطر نیش در صنعت‌ عطرسازی و تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری چیست. در نهایت نیز به مطالبی به‌عنوان راهنمای خرید عطر نیش اشاره می‌کنیم که تا به حال کسی آن‌ها را با شما در میان نگذاشته است.

منظور از عبارت نیش در صنعت عطرسازی

اصطلاح عطر نیش در صنعت عطر سازی

در دنیای عطرسازی، عطرهایی که رایحه‌ای خاص داشته باشند را نیش (Niche) می‌نامیم. نایاب بودن این عطرها باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است. رایحه‌ی خوش این عطرها به اندازه‌ای است که مشتریان حاضرند برای داشتن یک عطر نیش، هر هزینه‌ای را متقبل شوند. خاص‌بودن این عطرها بی‌دلیل نیست؛ چرا که عطرهای نیش را شرکت‌هایی می‌سازند که کار حرفه‌ای آن‌ها عطرسازی است و محصول دیگری تولید نمی‌کنند.

عطرسازان حرفه‌ای تمرکز خاصی در حفظ رایحه اصلی در ساخت عطرهای نیش دارند. به‌همین دلیل نیز برای مقدار تراکم رایحه‌ها در عطرهای نیش وسواس بیشتری دارند و با عطرهای متراکم‌تری طرف هستیم که بیشتر رایحه‌های آن‌ها طبیعی است. این قضیه باعث شده تا رایحه عطرهای نیش از عطرهای دیزاینری دلنشین‌تر باشد. اگر به‌دنبال خرید بهترین عطر زنانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ عطرهای نیش را بگیرید.

تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری

تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری

عطرهای دیزاینری روی دیگر سکه‌ی صنعت عطرسازی هستند. بیشتر عطرهای موجود در بازار، عطرهای دیزاینری هستند که در تعداد انبوه تولید و فروخته می‌شوند. به‌همین دلیل نیز اگر به برندهای جهانی پوشاک و حتی خودروسازی توجه کنید، به‌احتمال زیاد چندین عطر دیزاینری را در میان محصولات این برندها پیدا خواهید کرد.

بارزترین تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری در رایحه‌ی آن‌هاست. رایحه عطرهای نیش دل‌پذیر و منحصربه‎فرد است. از سوی دیگر عطرهای دیزاینری معمولاً رایحه‌های عامه پسندانه دارند و تولید انبوه آن‌ها باعث شده تا قیمتی مناسب‌تر نسبت به عطرهای نیش داشته باشند. به این ترتیب اگر وسواس زیادی برای خاص‌بودن رایحه یک عطر ندارید، عطرهای دیزاینری با قیمت مناسب‌تری که دارند، گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آیند. همچنین عطرهای دیزاینری به‌لحاظ تنوع نیز طیف گسترده‌تری دارند و دست شما برای انتخاب بهترین عطر زنانه در میان این عطرها بازتر است.

راهنمای خرید عطر نیش و عطر دیزاینری

راهنمای خرید عطر

دیگر تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری در قیمت آن است. عطرهای نیش نسبت به عطرهای دیزاینری معمولاً گران‌تر هستند؛ اما از آنجایی که همواره رایحه‌ای خاص و ماندگار از عطرهای نیش به جا می‌ماند، قیمت گزاف این عطرها توجیه دارد. ناگفته نماند در میان عطرهای دیزاینری نیز عطرهایی وجود دارد که به‌لحاظ قیمت با عطرهای نیش برابری می‌کنند. با این حساب در زمان خرید بهترین عطر زنانه ملاک شما برای خرید عطر نیش فقط قیمت آن نباشد چراکه تمام عطرهای گران قیمت، عطر نیش نیستند. یکی دیگر از تفاوت های عطر دیزاینری و نیش در این است که عطرهای دیزاینری در هر عطرفروشی موجود هستند، اما عطرهای نیش را فقط برخی عطرفروشی‌های بسیار معتبر دارند.

به‌صورت کلی در زمینه خرید عطر و ادکلن نمی‌شود نسخه‌ی واحدی برای تمامی افراد پیچید. رویکرد شما برای خرید عطر زنانه بستگی به سلیقه‌ای که در عطرها دارید و بودجه‌ای که برای خرید عطر اختصاص داده‌اید، متفاوت خواهد بود.

اطلاعات جالبی از عطرهای نیش

نکاتی درباره عطرهای منحصربه‌فرد

در ابتدا فقط خانواده‌های اشرافی که به دنبال بهترین عطر زنانه بودند، سراغ عطرهای نیش را می‌گرفتند. ملکه ویکتوریا و الیزابت اول از مشتریان عطرهای نیش بودند. برندهای نیش برای حفظ بازار و ماندگاری در دنیای عطرسازی، اصول مشخصی را رعایت می‌کنند تا تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری همیشه مشهود باشد.

محبوب‌ترین محصولات برند‌های نیش، عطرهایی هستند که در ساخت آن‌ها تمرکز ویژه‌ای به یک رایحه شده است. برای نمونه می‌توان به رایحه‌های رز و وانیل اشاره کرد که به‌عنوان رایحه اصلی عطرهای نیش به حساب می‌آیند. برند‌های نیش به‌اندازه‌ای تنوع دارند که به‌‌راحتی نمی‌شود آن‌ها را دسته‌بندی کرد یا تعریف مشخصی برای گرو‌ه‌های رایحه این عطرها ارائه نمود.

قوانین ساخت عطر نیش

در گذشته قانون اول برندهای نیش بر این اساس بود که یک عطرساز حرفه‌ای فرایند ساخت عطر را در این برندها مدیریت می‌کرد. اکنون نیز عطرها در برندهای نیش با همین رویکرد ساخته می‌شود و یک عطار حرفه‌ای فقط برای یک برند خاص، عطر می‌سازد. قانون دوم برندهای نیش داشتن رویکردی گزینشی و خاص به پخش و تولید عطرهاست.

سومین و آخرین قانون مهمی که تمامی برندهای نیش از آن تبعیت می‌کنند، تبلیغ نکردن در رسانه‌هاست. به‌همین دلیل نیز گاهی اوقات شاید نام یک عطر نیش در مجله‌ای چاپ شود یا مصاحبه‌ای را با مدیر یک برند نیش در رسانه‌ها شاهد باشیم؛ اما به غیر از این، به تبلیغات اعتقاد زیادی ندارند و بر این باور هستند که کیفیت عطر، بهترین تبلیغ است.

سخن پایانی

امیدواریم باتوجه به توضیحاتی که دادیم در جریان تفاوت عطر نیش با عطر دیزاینری قرار گرفته باشید. بسیاری از پرطرفدارترین عطرهای نیش و دیزاینری در فروشگاه اینترنتی اردمی موجود است. برای خرید بهترین عطر زنانه می‌توانید به بخش عطر و ادکلن این فروشگاه مراجعه کرده و خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید. اگر نیز قصد خرید عطر خاص برای هدیه‌دادن را دارید، مقاله‌ی «راهنمای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه» به شما کمک می‌کند در انتخابتان هوشمندانه‌تر عمل کنید. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های سودمندی از خرید عطر زنانه دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Alyaka دیدگاه‌ها 24425بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه