تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا با فواید روغن هسته انگور برای پوست آشنا هستید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
آیا با فواید روغن هسته انگور برای پوست آشنا هستید؟

یکی از روش‌های اصلی و طبیعی مراقبت از پوست و زیبایی استفاده از روغن‌های گیاهی از جمله روغن نارگیل است. حتما شما هم از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش، مرطوب کردن و حتی هایلایت کردن استخوان گونه‌ها استفاده کرده‌اید. یکی دیگر از روغن‌های گیاهی که چند سالی است طرفداران پَروپاقرصی پیدا کرده است، روغن هسته انگور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اثرات استفاده از روغن‌های گیاهی بر پوست

حتما شما هم نام «روغن هسته انگور» را شنیده‌اید و یا آن را در قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده‌اید. اکنون به پنج فایده این روغن برای زیبایی اشاره می‌کنیم.

۱- خاصیت مرطوب کنندگی قوی

روغن هسته انگور همانند روغن نارگیل به راحتی در پوست جذب می‌شود و بدون سنگین کردن پوست به آن آبرسانی می‌کند.

۲- عامل حفظ کلاژن

روغن هسته انگور سرشار از ترکیبات پروآنتوسیانیدین الیگومریک است. مهم‌ترین چیزی که راجع به این آنتی اکسیدان قوی باید بدانید این است که به حفظ کلاژن در سطح سلولی کمک می‌کند.

خواص روغن هسته انگور

۳- متعادل کننده pH پوست

روغن هسته انگور می‌تواند در ترکیبات یک تونر ظاهر شود. تونرها باعث تعادل دوباره pH سطح پوست می‌شوند و رطوبت از دست رفته پوست را که در اثر شستشوی پوست با شوینده‌های نامناسب (مانند صابون‌ها) ایجاد شده را برمی‌گردانند.

تونرهای حاوی روغن هسته انگور معمولا درخشش پوست را افزایش می‌دهند.

۴- عاملی موثر در کاهش رد زخم

رد جوش‌ها خیلی به سختی از بین می‌روند. استفاده از ضدلک‌هایی که حاوی روغن هسته انگور هستند، معمولا ویژگی ضدالتهاب دارند و سرشار از مواد مغذی برای پوست هستند که هرکدام از این‌ ترکیبات مغذی در کاهش ظاهر لکه‌ها و رد زخم‌ها موثر هستند.

۵- جلوگیری کننده از بروز جوش روی پوست

عجیب است اما کسانی که پوست‌های چرب دارند لزوما نباید از محصولات روغنی برحذر باشند. استفاده از محصولات روغنی که یکی از اصلی‌ترین ترکیباتشان روغن هسته انگور است به تنظیم تعادل چربی در پوست کمک می‌کنند.

به پایان معرفی ۵ خاصیت روغن هسته انگور رسیدیم، چنانچه شما نیز با سایر فواید این روغن آشنا هستید یا روغن‌های گیاهی را می‌شناسید که خواصی مشابه با آن دارند، ما و سایر کاربران را در بخش نظرات از آن مطلع سازید.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 3686بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه