تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ کاری که قبل از مراجعه به سالن کاشت ناخن نباید انجام دهید

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۵ کاری که قبل از مراجعه به سالن کاشت ناخن نباید انجام دهید

زیبا نگه‌ داشتن ناخن‌ها بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید در زیبایی و آراستگی شما تأثیر دارد، به همین دلیل سالن‌های آرایش حرفه‌ای از ناخن‌کارهای مختصصی بهره می‌گیرند تا جذابیت ناخن‌های مشتریان تضمین شود.

بانوان زیبارو نیز که اهمیت خاصی به آراستگی خود می‌دهند با مراجعه به سالن‌های تخصصی ناخن سعی در حفظ بیشتر جذابیت دست‌ها و پاهای خود دارند. در این بین برای مراجعه به ناخن‌کار باید مواردی را در نظر داشته باشید، به همین دلیل در ادامه به ۵ کاری اشاره خواهیم کرد که قبل از مراجعه به ناخن‌کار نباید انجام دهید.

۱. نباید ابزار مانیکور و پدیکور شخصی خود را فراموش کنید

ابزار مانیکور و پدیکور شخصی خود را فراموش نکنید

سالن‌های آرایش و زیبایی وسواس شدیدی برای حفظ نظافت دارند اما انصافاً باید اعتراف کرد که حفظ نظافت در سالن‌ها کار سخت و دشواری است، این امر برای مانیکور و پدیکور ناخن اهمیت بیشتری نیز دارد.

ابزار و لوازم زیبایی ناخن با بهترین مواد پاک‌کننده ضدعفونی می‌شوند، حتی سالن‌های حرفه‌ای را سراغ داریم که این ابزار را در معرض نور فرابنفش قرار می‌دهند تا کاملاً پاک شود اما جالب است بدانید در کنار این اقدام‌ها باز هم باکتری‌های نابه‌کار روی ابزار مانیکور و پدیکور ناخن باقی می‌مانند.

به این ترتیب اگر دست یا پای مشتری قبلی دارای عفونت‌ باشد این عفونت به راحتی به دست و پای شما نیز منتقل خواهد شد، خوشبختانه راه‌حل جلوگیری از این کار راحت است و کافی است تا قبل از مراجعه به ناخن‌کار ابزار مانیکور و پدیکور را شخصاً خریداری کرده و همراه داشته باشید.

همراه داشتن این ابزار قبل از مراجعه به ناخن‌کار، سلامت شما را تضمین می‌کند:

  • انبر ناخن
  • سوهان ناخن
  • بافر ناخن
  • برس ناخن
  • سنگ ناخن
  • فوم جدا کننده انگشت‌ها

پیشنهاد می‌کنیم پس از استفاده از این ابزار مجدد آن‌ها را در منزل با شوینده‌های حاوی هیدروژن پراکساید کاملاً بشویید و در محلی امن و تمیز برای استفاده‌های بعدی نگه دارید.

۲. نباید کوتیکول ناخن‌ها را در سالن ناخن کوتاه کنید

 کوتیکول ناخن‌ها را در سالن ناخن کوتاه نکنید

کوتیکول ناخن‌ها اگر مرتب نگه‌داشته نشوند ظاهری نازیبا به انگشتان شما خواهد داد. کوتیکول در‌ واقع نقش یک لایه محافظ را برای ناخن‌ها ایفا می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان کوتیکول را به پلک برای ناخن‌ها تشبیه کرد. در نتیجه کوتاه کردن کوتیکول، ناخن‌ها را در معرض بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها قرار خواهد داد. با این حساب از آنجا که احتمال آلوده شدن انگشتان دست و پای شما در سالن‌های آرایش بیشتر است توصیه می‌کنیم از مرتب نگه داشتن کوتیکول ناخن‌ها در سالن‌های آرایش چشم بپوشید.

در عوض به جای اینکه این کار را به ناخن‌کار بسپارید، مرتب نگه‌داشتن کوتیکول ناخن‌‌ها را شخصاً انجام دهید. این کار از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است و کافی تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ناخن‌ها را در آب‌ صابون گرم قرار دهید تا کوتیکول ناخن نرم شود.

سپس کوتیکول ناخن‌ها را با چوب کوتیکول به آرامی مرتب کنید، از آنجایی که کوتیکول خیس خورده است به راحتی کنار می‌رود و برای این کار حتی از حوله نیز می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روغن کوتیکول چیست و چه فوایدی برای ناخن دارد؟

۳. نباید پاهای خود را قبل از پدیکور اصلاح کنید

پاهای خود را قبل از پدیکور اصلاح کنید

ممکن است اصلاح موهای پا قبل از مراجعه به ناخن‌کار، عملی مودبانه تلقی شود اما پیشنهاد می‌کنیم از این کار صرف‌نظر کنید. جالب است بدانید تیغ شکاف‌های بسیار کوچکی روی سطح پوست ایجاد می‌کند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود.

این شکاف‌ها آلودگی‌ها را راحت‌تر جذب می‌کنند و همانند دروازه‌ای برای ورود باکتری‌ها و قارچ‌ها به داخل پوست نازنین شما عمل خواهند کرد. با این حساب همان‌گونه که در بالا اشاره شد بدون شک سالن زیبایی که به آن مراجعه می‌کنید تمامی ملاحظات بهداشتی را اعمال می‌کند اما باز هم از آنجایی که سالن‌های آرایش و زیبایی به‌عنوان یک مکان عمومی تلقی می‌شوند وجود آلودگی‌ها در این سالن‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

این آلودگی‌ها به راحتی راه خود را از شکاف‌های باریکی که تیغ روی پاهای شما ایجاد کرده به داخل پوست پیدا می‌کنند و گاهی اوقات ممکن است بیماری‌های پوستی وخیم و دردناکی را به دنبال داشته باشند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهید و موی پاهای خود را قبل از مراجعه به ناخن‌کار با تیغ یا موم اصلاح نکنید.

۴. نباید ناخن‌ها را دستکاری کنید

دستکاری ناخن‌ها

ممکن است خیلی معقول و پیش‌پاافتاده به نظر برسد اما وقتی پای صحبت ناخن‌کارها بنشینید داستان‌های زیادی از بانوانی برای شما خواهند گفت که قبل از مراجعه به ناخن‌کار، ناخن‌های خود را برای زیبایی بیشتر دستکاری کرده‌اند.

مطمئن باشید هیچ‌کس به غیر از یک ناخن‌کار حرفه‌ای قادر نیست ناخن‌های شما را مرتب و موزون کند، در نتیجه اگر قبل از مراجعه به ناخن‌کار، حالت ناخن‌های شما طبیعی باشد و دستی به آن‌ها نزده باشید ناخن‌کار راحت‌تر و زیبا‌تر ناخن‌های شما را شکل خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که شغل ناخن‌کار، زیبا‌تر کردن ناخن‌های شماست و بلند بودن یا مرتب نبودن ناخن‌ها قبل از مراجعه به ناخن‌کار هیچ اشکالی ندارد.

۵. نباید سالن ناخن خود را بدون بررسی انتخاب کنید

انتخاب سالن ناخن

بانوان دلایل مختلفی برای انتخاب سالن‌ آرایش دارند، نزدیک بودن سالن به منزل یا محل کار، معرفی سالن آرایش از جانب دوستان و آشنایان و مواردی از این دست را می‌توان از دلایل انتخاب سالن مناسب برای مانیکور و پدیکور دانست.

این موارد اهمیت زیادی دارد اما مهم‌ترین مورد در انتخاب سالن ناخن، اعتبار و حفظ سلامت شماست، به این ترتیب باید سالنی را انتخاب کنید که مورد تأیید اتحادیه آرایشگران زنانه باشد. در انتخاب شما بهداشت و پاکیزگی باید حرف اول را بزند، در نتیجه بهتر است قبل از انجام مانیکور یا پدیکور از مسئول سالن درخواست کنید تجهیزات و لوازم مربوط به این کار را به شما نشان دهد و با ناخن‌کار شما را آشنا کند.

وجود بوهای شیمیایی تند و زننده در سالن‌‌های آرایش حکایت از تهویه نامطبوع این سالن‌ها دارد، تهویه هوا بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید در سالن‌های آرایش مهم است چرا که ذره‌های بسیار کوچک ناخن، سلول‌های مرده، استون و سایر ذرات شیمیایی استفاده شده در سالن‌های ناخن در فضای این مکان‌ها معلق می‌ماند و باید سریعاً به بیرون تهویه شود. در نتیجه اگر در حین ورود به سالن‌ ناخن بوهای تند و زننده‌ای به مشام شما خورد از مانیکور و پدیکور ناخن‌های خود در این مکان‌ها صرف‌نظر کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته بانوان خوش‌سلیقه‌ای هستید که اهمیت زیادی به ناخن‌های خود می‌دهند و هر از گاهی به ناخن‌کار مراجعه می‌کنید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود در این زمینه باخبر سازید.

منبع: Howstuffworks دیدگاه‌ها 10314بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه