تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا روش استفاده از کانسیلر و ترفندهایش را می‌دانید؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
آیا روش استفاده از کانسیلر و ترفندهایش را می‌دانید؟

کانسیلرها کرم‌ پودرهای فشرده‌ای هستند که اگر روش استفاده از آن‌ها را بدانید، می‌توانید قسمت‌هایی از پوست که نمی‌خواهید در آرایش نهایی دیده‌ شوند را پوشش دهید. به‌طور مثال، می‌توان به راحتی با استفاده از کانسیلر، جوش‌های صورت یا تیرگی دور چشم را محو کرد؛ به این ترتیب، آرایش زیبایی که به چهره خود ارمغان داده‌اید، با یک جوش ناقابل خدشه‌دار نخواهد شد.

با این حساب، حتما متوجه اهمیتِ آگاهی از روش استفاده از کانسیلر در آرایش صورت شده‌اید. در این مطلب قصد داریم به ترفند‌های منحصربه‌فردی اشاره کنیم که به خدمت گرفتن آن‌ها در آرایش چهره، شما را به استادِ استفاده از کانسیلر تبدیل می‌کند.

انواع کانسیلر

با عملکرد رنگ‌‌های مختلف کانسیلر در پوشش پوست آشنا شوید: کانسیلرهای نارنجی به برطرف کردن کبودی چهره کمک می‌کنند، کانسیلر سبز هم برای از بین بردن قرمزی‌های پوست مناسب است. کانسیلر زرد را برای یک دست کردن رنگ پوست به کار ببندید.

زمانی که قصد دارید برای بیرون از منزل آرایش کنید، برای شکل دادن و هایلایت آرایش، از دو مدل کانسیلر استفاده کنید؛ کانسیلری با طیف رنگ تیره‌تر نسبت به پوست و کانسیلر بعدی با طیف رنگ روش‌تر از رنگ پوست، انتخاب‌های مناسبی هستند.highlight-and-contour-your-face-with-foundation-beautyدر این زمینه کانسیلرهای مدادی، راحت به آرایش شما شکل می‌دهند. برای این کار کافی است تا کانسیلری که رنگ روشن‌تری دارد را در نواحی روشن پوست استفاده کنید و کانسیلر تیره‌تر را در قسمت‌های تیره پوست صورت به خدمت بگیرید. در نهایت هم برای یک‌دست شدن آرایش صورت از یک برس آرایشی استفاده کنید.

همیشه بیشتر از یک نوع کانسیلر در کیف خود داشته باشید. از آنجایی که آرایش قسمت‌های مختلف صورت با یکدیگر تفاوت دارد، چاره‌ای ندارید به غیر از این‌که همیشه چندین نوع مختلف کانسیلر را همراه داشته باشید. نوع این کانسیلرها هم بسته به مقدار پوششی که از آنها انتظار دارید، متفاوت خواهد بود.kind-of-concealer

روش استفاده از کانسیلر برای صاف شدن پوست:

اگر قصد دارید برای رسیدن به پوستی صاف، جوش‌های صورت را با کانسیلر پوشش دهید، ابتدا از کانسیلر سبز استفاده کنید و سپس همان‌ ناحیه را با کانسیلر رنگی که با طیف رنگ پوست شما سازگار است پوشش دهید.

کانسیلرهایی که طیف رنگ سبز دارند، انتخاب بسیار مناسبی برای پوشاندن قرمزی جوش‌های صورت هستند.use-green-eyeshadow-to-cover-a-red-pimpleکانسیلر را با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن تمیز، بر روی جوش بکشید. حتما دقت کنید گوش‌پاک‌کن به سایر نواحی پوست برخورد نداشته باشد چرا که ممکن است باکتری را از روی جوش صورت به سایر مناطق پوست انتقال دهد.

پس از آن هم، یک تکه پارچه نخی را در کانسیلر مایعی که با رنگ صورت شما یکسان است فرو برده و در نواحی پوست دور قسمتی که جوش دارد بکشید و در نهایت هم از پودرهای تثبیت‌کننده آرایشی استفاده کنید.
foundationconcealerترفندی که در این‌جا باید حتما رعایت کنید، اندکی تامل برای خشک و سفت شدن مواد زیرسازی است. به این ترتیب، این مواد عملکردی همانند کانسیلر را ایفا می‌کنند. دقت داشته باشید که اگر در انجام این کار عجله به خرج دهید، مواد زیرسازی بدون اینکه پوششی بر روی صورت داشته باشند پاک می‌شوند.

روش استفاده از کانسیلر در نواحی مختلف چهره:

1- چشم‌

یکی از بهترین شیوه‌های استفاده از کانسیلر، ترسیم یک مثلث فرضی در قسمت پایین چشم‌هاست، کانسیلر را در ناحیه این مثلث فرضی، به نوعی استفاده کنید که نوک مثلث به سمت گونه‌‌ها باشد.concealerlead-under-eyeاستفاده از کانسیلر در این ناحیه، نه تنها به رفع تیرگی زیر چشم‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود چهره شما شاداب‌تر به نظر برسد. فرض کنید یک چراغ قوه‌ را در زیر گونه‌‌های خود گرفته‌اید. نور این چراغ در ناحیه زیر چشم‌ها و بالاتر، باعث می‌شود تا تمرکز تمامی نگاه‌‌ها به این نواحی باشد؛ این امر دقیقا همان چیزی است که شما دنبال آن هستید.

روش استفاده از کانسیلر در این ناحیه به این شکل است که به مقدار خیلی کمی نسبت به طیف رنگ پوست شما، رنگ ملایم‌تری داشته باشد. این کانسیلر را به آرامی بر روی گوشه‌های داخلی چشم، قسمت وسط و بالای پلک‌ها و همچنین زیر استخوان ابرو استفاده کنید و در نهایت هم با هایلایتر، به صورت خود جلوه‌ای شاداب و سرحال ببخشید.

با استفاده از انگشت حلقه خود، کانسیلری با طیف رنگ نارنجی را به قسمت تیره زیر چشم بمالید.orange-blueدر این‌جا به این خاطر تاکید کردیم از انگشت حلقه استفاده کنید چون این انگشت قدرت کمتری دارد و در نتیجه بدون اینکه باعث شود پوست حساس ناحیه چشم کشیده شود، به راحتی می‌توانید مقدار مناسبی کانسیلر را در این ناحیه اعمال کنید.

استفاده از کانسیلر با طیف رنگ نارنجی هم به از بین بردن تیرگی آبی رنگی که در زیر چشم‌ها وجود دارد کمک می‌کند. پس از استفاده از کانسیلر در این قسمت از پوست، از مواد آرایشی استفاده کنید که با رنگ کلی پوست صورت شما همخوانی داشته باشند.

استفاده از مقداری کرم دور چشم، هایلایتر و کانسیلر در از بین بردن پف‌ چشم معجزه می‌کند. مواد آرایشی را که ذکر شد، با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب به‌دست آمده را در زیر چشم‌ها، قسمت‌های کناره شقیقه و بالای استخوان ابرو بمالید تا این قسمت‌ها درخشندگی بیشتری داشته باشند و در نتیجه پف چشم‌ها دیده نشود.creases

در نهایت، قسمت‌هایی که از کانسیلر استفاده کردید را با یک دستمال محو کنید تا کانسیلر باعث ایجاد چین و چروک در ناحیه دور چشم‌ها نشود.

2- ابرو:

این ترفند استفاده از کانسیلر برای زمانی که کم خوابیده‌اید، کاربرد خوبی دارد تا چهره شما را با نشاط نشان دهد. برای جلوه دادن به ابرو، قسمت بالا و پایین ابرو را کانسیلر بزنید. دقت کنید رنگ کانسیلر از طیف رنگ پوست شما ملایم‌تر باشد. در نهایت هم کانسیلر را با انگشت خود بر روی پوست ترکیب کنید تا گرمای انگشت به نرم شدن ناحیه ابرو و انتشار راحت‌تر کانسیلر کمک کند.browhighlighter اگر در مصرف کانسیلر در قسمت‌های کنار چشم زیاده‌روی کردید، یک دستمال کاغذی را به دو نیم تقسیم کرده و چربی‌های اضافی را بگیرید.

3- اطراف خط چشم:

شما می‌توانید با استفاده از یک برس زاویه‌دار حاوی کانسلیر، به آرایش چشم گربه‌ای جلوه بیشتری بدهید. این کار برای برطرف کردن اشتباهاتی که در حین کشیدن خط چشم به‌وجود می آیند نیز مناسب است. از این طریق، به راحتی خط چشم کشیده شده را پوشش می‌دهید تا دوباره خط چشم بکشید.concealerliner

4- قبل از سایه چشم:

برای این‌که سایه چشم از روی پلک‌ها نریزد، ابتدا بر روی پلک‌ها از مقداری کانسیلر استفاده کنید. برای این‌کار، استفاده از پرایمرهای سایه چشم هم گزینه مناسبی است اما اگر این پرایمر را در دسترس نداشتید، کانسیلر بهترین راه است.eyeshadowprimer

5-  لب‌ها

برای اینکه رژلب شما جلوه بیشتری داشته باشد و با خط بیرونی لب ترکیب نشود، از یک برس نوک‌تیز حاوی مقدار کمی کانسیلر استفاده کنید. این کار به آرایش لب، جلوه بهتری می‌دهد.redlipsبا کشیدن یک لایه کانسیلر ملایم بر روی قسمت وسط لبِ، ظاهری برجسته به لب بدهید. سپس کانسیلر را به کمک گرمی انگشتان خود، بر روی این قسمت بکشید و در نهایت هم از برق لب استفاده کنید.fulllipsبرای این‌که به لب‌های خود حالت جدیدی بدهید، ابتدا لب را با کانسیلر پوشش دهید و سپس به آرامی مسیر طبیعی خط لب را مداد بکشید. استفاده از مداد لب در قسمت‌های داخلی لب به مات شدن لب‌ها کمک می‌کند، اگر هم مات بودن لب‌ها را نمی‌پسندید، از برق لب استفاده کنید.reshaper-lipsدر این‌جا به پایان ترفند‌های استفاده از کانسیلر رسیدیم، امیدواریم با استفاده از این ترفند‌ها، آرایشی تمام‌عیار داشته باشید. اگر هم نظری در زمینه روش استفاده از کانسیلر دارید، ما و سایر کاربران را از دیدگاه‌های خود در قسمت نظرات باخبر سازید.

منبع: Cosmopolitan دیدگاه‌ها 20012بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه