تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با ژل مانیکور ناخن بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با ژل مانیکور ناخن بیشتر آشنا شویم

مانیکوریست‌ها برای کاشت ناخن مصنوعی و لاک زدن آن از ژل مانیکور بر روی سطح طبیعی ناخن استفاده می‌کنند. ژل مانیکور ناخن در بیشتر موارد به نوعی ساخته شده‌اند که برای جلا دادن ناخن هم می‌توان از آنها استفاده کرد. ژل‌های ناخن، دوام زیادی دارند و باعث می‌شوند ناخن مصنوعی کاشته شده بر روی ناخن طبیعی، به این راحتی‌ها صدمه نبیند؛ در نتیجه پاک کردن ناخن‌ مصنوعی که با ژل ناخن سوار شده است، کار چندان راحتی نیست و ممکن است در این فرآیند به ناخن صدمه وارد شود.

طریقه استفاده از ژل مانیکور ناخن

مانیکوریست، قبل از آن‌که از ژل مانیکور ناخن استفاده کند، ابتدا باید ناخن‌ها را تمیز کند و شکل و شمایل دلخواه را به آن بدهد؛ سپس کوتیکول‌های روی ناخن هم باید کنار زده شوند تا ناخن‌ها ظاهری صاف و یکدست داشته باشند. سپس، نوبتِ زدن یک لایه پایه از ژل مانکیور ناخن فرا می‌رسد. این لایه کمک می‌کند تا ناخن مصنوعی یا لاک، بهتر به ناخن دست بچسبد. در مرحله بعد باید چند لایه لاک بر روی ناخن زده شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از اعمال هر لایه، انگشتان دست را به مدت چند ثانیه زیر نور ماورا بنفش قرار دهید تا ناخن‌های مصنوعی به خوبی خشک و سفت شوند. در نهایت هم نوبت کشیدن آخرین لایه فرا می‌رسد، این لایه، محافظت اصلی لاک یا ناخن مصنوعی را برعهده می‌گیرد.طریقه استفاده از ژل مانیکور ناخنژل مانیکور ناخن را به راحتی می‌توانید با رنگ‌های مختلف لاکی که قصد دارید به ناخن‌ها بزنید ترکیب کنید. البته در این بین افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند ژل ناخن را به تنهایی استفاده کنند تا ناخن، ظاهر طبیعی‌تر داشته باشد. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، ژل مانیکور ناخن به ماندگاری لاک یا ناخن مصنوعی کاشته شده بر روی ناخن کمک زیادی می‌کند. با این حساب، پس از لاک زدن ناخن‌ها به این شیوه، انتظار می‌رود چند هفته‌ای این رنگ بر روی ناخن ثبات داشته باشد. البته اگر ناخن شما در معرض نور دستگاه‌های برنزه کردن پوست قرار بگیرد، ممکن است رنگ ناخن به زردی متمایل شود. از طرف دیگر ژل مانیکور ناخن رنگی مایل به سفید دارد و با این حساب ممکن است در نوک ناخن‌ها اندکی تغییر رنگ ایجاد شود.

حفظ، نگهداری‌ و پاک کردن ژل مانیکور ناخن

ناخن‌های دست انسان، رشد سریعی‌ ندارند اما باز هم، هر دو یا سه هفته یک بار به اندازه‌ای بلند می‌شوند که ترکیب ناخن کاشته شده بر روی ناخن طبیعی را بر هم می‌زنند. با این حساب، برای حفظ زیبایی مانیکور باید جای خالی ناخن کاشته شده به نوعی پر شود. خوشبختانه این فرآیند، کار چندان سختی نیست و مانیکوریست باید جای خالی ناخن‌های مصنوعی را پر کرده و آنها را حالت دهد. از طرف دیگر، این قسمت باید مجدد لاک زده شود تا ظاهری درخشان‌تر داشته باشد و ماندگاری خود را حفظ کند.

در این بین، افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند قسمت خالی ایجاد شده در ناخن‌ مصنوعی و ناخن را با لاک یکدست کنند و سطح کامل ناخن را مجدد لاک بزنند؛ بعضی دیگر هم ترجیح می‌دهند تا برای پر کردن قسمت خالی بین ناخن مصنوعی کاشته شده و کوتیکول ناخن، از ژل مانیکور ناخن استفاده کنند. این روش، بسته به سبک زندگی افراد و همچنین طول ناخن آنها می‌توانند برای مدتی حدود یک ماه، ماندگاری ناخن کاشته شده را افزایش دهند.حفظ، نگهداری‌ و پاک کردن ژل مانیکور ناخنبرای برداشتن ناخن کاشته شده، کافی است تا ناخن مصنوعی را سوهان کنید یا این‌که انگشتان را به استون آغشته نمایید. این فرآیند هم بسته به نوع مانیکوری که برای ناخن‌های خود در نظر گرفته‌اید می‌تواند متفاوت باشد؛ بیشتر لاک‌های ناخن به راحتی با استون پاک می‌شود؛ اما در بعضی موارد باید لایه رویی ناخن مصنوعی را پاک کنید تا به لایه‌های رنگی ناخن مصنوعی برسید. لازم به ذکر است که فرو بردن انگشتان در استون به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و بهتر است یک تکه پنبه را در استون فرو کرده و بر روی ناخن‌ها بکشید. اگر خاطر شما باشد، در ابتدا هم ذکر کردیم که ژل مانیکور ناخن، استحکام زیادی را بین ناخن مصنوعی و ناخن طبیعی دست شما ایجاد می‌کند. با این حساب، در پاک کردن ناخن‌ خود از این طریق، زیاد خشونت به خرج ندهید چرا که احتمال دارد ناخن طبیعیِ دست، برداشته شود.

مزایا و معایب ژل مانیکور ناخن

ژل مانیکور ناخن، بی‌عطر و بو است، ظاهری طبیعی دارد و از دوام بسیار بالایی برخوردار است؛ این موارد همگی دست به دست هم داده‌اند تا ژل مانیکور ناخن طرفداران زیادی داشته باشد. از طرف دیگر ناخن‌های مصنوعی که از ترکیب محصولات آکریلکی مایع و پودری ساخته می‌شوند، در حین برداشتن از روی سطح ناخن ممکن است صدماتی را ایجاد کنند؛ اما کاشت ناخن با ژل مانیکور ناخن، صدمه‌ای خاص را به ناخن وارد نمی‌کند. لاک‌ زده شده به ناخن در این شیوه، نقش یک سپر محافظ را برای ناخن دست ایجاد می‌کند و از نفوذ رطوبت به ناخن جلوگیری می‌کند.مزایا و معایب ژل مانیکور ناخنالبته این شیوه به همان اندازه که نکات مثبت دارد، باید برای انجام آن پول بیشتری هم خرج کرد. ناگفته نماند که اگر ناخن مصنوعی شما به لبه جسمی گیر کند، ممکن است ناخن طبیعی دست صدمه ببینید و علاوه بر درد زیاد، احتمال عفونت هم در این حالت وجود دارد.

اگر خاطر شما باشد، اشاره کردیم که در فرآیند استفاده از ژل مانکیور ناخن، از پرتوهای فرابنفش کمک گرفته می‌شود. این امر باعث شده تا نگرانی‌هایی در خصوص ابتلا به سرطان پوست به دلیل مجاورت در برابر این پرتوها ایجاد شود. با این حساب، در همین‌جا باید خیال شما را راحت کنیم که مجاورت فرد در حین مانیکور ناخن در برابر پرتو فرابنفش به اندازه‌ای نیست که منجر به سرطان پوست شود. از طرف دیگر، متخصصان پوست توصیه می‌کنند قبل از استفاده از ژل مانیکور ناخن و قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش از مصرف کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست دست غافل نشوید.

ما هر آن‌چه که از مزایا و معایب ژل مانیکور ناخن می‌دانستیم را با شما در میان گذاشتیم. البته که ترفندهای مانیکور ناخن تمام شدنی نیستند، بنابراین بد نیست اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 14574بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه