تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راه های درمان پف زیر چشم: خرید بهترین کرم دور چشم یا جراحی؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
راه های درمان پف زیر چشم: خرید بهترین کرم دور چشم یا جراحی؟

خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده از آن، یکی از راه های درمان پف زیر چشم محسوب می‌شود. پف زیر چشم عارضه‌ای ناخوشایند است که از زیبایی چهره می‌کاهد و به‌راحتی نیز از بین نمی‌رود. برای رفع این عارضه راه‌های متفاوتی وجود دارد. قبل از امتحان هر روش، بهتر است ابتدا ببینیم چرا زیر چشم پف می‌کند و از بین راه های درمان پف زیر چشم کدام بهتر است. برای یافتن پاسخ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل اصلی ایجاد پف زیر چشم

دلیل اصلی ایجاد پف زیر چشم

یک لایه چربی زیر چشم همه‌ی انسان‌ها قرار دارد. زمانی که جوان هستیم این لایه سفت و محکم در جای خودش ثابت می‌ماند. گاهی اوقات عواملی مانند افزایش سن، استرس و آشفتگی، کمبود خواب، برخی بیماری‌ها، مصرف دخانیات، تغذیه‌ی نادرست و پرتوهای خورشید باعث کشیده‌شدن این لایه‌ چربی به جلو شده و پف زیر چشم ایجاد می‌شود.

کشیدگی لایه چربی زیر چشم به سمت جلو و ایجاد پف، عموماً به‌تدریج اتفاق می‌افتد، به‌طوری‌که خیلی افراد اصلاً متوجه روند ایجاد آن نمی‌شوند. اما گاهی نیز بروز این عارضه در زمان کوتاه و ناگهانی رخ می‌دهد. اندازه این لایه نیز در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و زیر چشم بعضی‌ها تا حدی افتاده می‌شود که لایه‌ای از آن روی گونه‌ها قرار می‌گیرد.

عوامل مؤثر در ایجاد انواع پف زیر چشم

عوامل مؤثر در ایجاد پف زیر چشم

عوامل مختلفی در ایجاد پف زیر چشم دخالت دارند. حساسیت، رژیم غذایی نامناسب مثل خوردن بیش از حد نمک و الکل و اختلال در نظم خواب را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین دلایل پف چشم برشمرد. تجربه نشان داده است که این‌ حالت از پف چشم در مدت زمان کمی از بین می‌رود و ماندگاری زیادی ندارد.

نوع دیگری از پف چشم نیز وجود دارد که حالت افتادگی برای پوست زیر چشم ایجاد می‌کند. دلیل اصلی این عارضه، افزایش سن است. در این حالت، پوست به سمت پایین کشیده شده و برآمدگی نازیبایی در این ناحیه ایجاد می‌شود. افتادگی پوست زیر چشم که بر اثر افزایش سن ایجاد شده باشد به‌‌راحتی‌ از بین نمی‌رود. برای درمان این عارضه باید ابتدا نظر پزشک پوست را جویا شوید و اگر لازم بود سراغ بهترین کرم دور چشم موجود در بازار را بگیرید.

بعضی مواقع نیز افتادگی زیر چشم در افراد جوان و حتی کمتر از سی سال ایجاد می‌شود. این نوع از پف بیشتر یک عارضه ارثی است و درمان‌های خاص خودش را می‌طلبد. همان طور که گفتیم، افتادگی زیر چشم به‌راحتی از بین نمی‌رود و التیام آن به صرف هزینه و وقت بیشتری نیاز دارد. در ادامه قصد داریم از روش های درمان پف زیر چشم برایتان بگوییم.

راه های درمان پف زیر چشم

  • استفاده از کرم دور چشم یا درمان خانگی

استفاده از بهترین کرم دور چشم

در همین ابتدا باید اعتراف کرد که درمان خانگی پف زیر چشم، به‌تنهایی کاملاً راهگشا نیست. استفاده درست و مستمر از بهترین کرم دور چشم در کنار به‌کاربردن روش های درمان خانگی، پوست را تقویت می‌کند و تأثیر چشمگیری در کاهش تیرگی و پف زیر چشم دارد. البته باید توجه داشته باشید که همه‌ی این‌ها مستلزم کسب اجازه از پزشک متخصص پوست و نظارت دائم وی است.

برای مثال کرم ضد پف و کبودی دور چشم اریکه، ژل ضد پف و ضد تیرگی و ضد پیری دور چشم درمولب و ژل دور چشم دپی وایت ACM موجود در فروشگاه اردمی، با تقویت پوست و آبرسانی آن، تا حد زیادی به رفع تیرگی و پف زیر چشم کمک می‌کنند. شرط موفقیت در این نوع درمان، توجه به اصول استفاده از کرم دور چشم و رعایت نکات مهم مصرف آن است.

  • کمک گرفتن از جراحی زیبایی

عمل زیبایی پف زیر چشم (بلفاروپلاستی)

یکی از راه های درمان پف زیر چشم که پزشکان توصیه می‌کنند، عمل زیبایی بلفاروپلاستی (blepharoplasty) است. در این روش،‌ لایه چربی زیر چشم برداشته می‌شود و در نتیجه پوست، دوباره به حالت اول باز می‌گردد. عمل زیبایی بلفاروپلاستی برای پوست زیر و بالای چشم انجام می‌شود و تمامی لایه‌های چربی که در این قسمت‌ها قرار گرفته با این عمل به راحتی از بین می‌رود.

از لحاظ زیبایی نیز این عمل زخم یا آثار خاصی را به جا نمی‌‌‌گذارد و پوست دور چشم در کمترین زمان ممکن زیبا و جذاب می‌شود. عمل بلفاروپلاستی در جوانان نسبت به افراد سالخورده سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود و این افراد سریع‌تر بهبود می‌یابند. بنابراین اگر به هر دلیلی به این عارضه مبتلا شدید و قصد انجام عمل جراحی داشتید، بهتر است حتماً با پزشک متخصص و حاذقی مشورت کنید که تجربه خوبی در عمل زیبایی بلفاروپلاستی داشته باشد.

سخن پایانی

اگر پف زیر چشم شما به دلیل عواملی مانند رژیم‌‌غذایی، استرس و علت‌های دیگر از این دست ایجاد شده است، ضمن حفظ آرامش خود، با خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده‌ی درست و اصولی از آن، این عارضه را کاهش داده یا درمان کنید. مطالعه‌ی مقاله‌ی بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟ آگاهی شما را در این زمینه افزایش می‌دهد. در پایان نیز اگر راه دیگری برای درمان پف زیر چشم می‌شناسید یا پرسشی در این زمینه دارید، در بخش نظرات بیان کنید تا کارشناسان پوست مجموعه اردمی به آن‌ها پاسخ دهند.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 6017بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه