تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

شناخت انواع فرم صورت (قسمت اول)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
شناخت انواع فرم صورت (قسمت اول)

اگر با شکل صورت خود آشنا هستید، دست خود را بلند کنید؛ اگر دست شما بلند نشد نگران نباشید، زیرا در این مساله تنها نیستید. تا زمانی که ندانید صورت شما گرد، کشیده یا حتی لوزی شکل است نمی‌توانید به این اصل پی ببرید که چه مدل مو یا آرایشی مناسب شماست.

آیا بهتر نیست این مساله را همین الان رفع کنید؟ پیدا کردن شکل صورت و بهترین اصلاح مو، آن چنان هم دشوار یا ترسناک نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک آیینه، دست خود و چشمان نافذ است تا با دانش ابتدایی ریاضی بتوانید به شکل صورت خود پی ببرید. نظر شما چیست؟ آیا آماده‌اید که برای همیشه پرده از راز شکل صورت خود برداشته و اصلاح صحیح مو و آرایش مناسب را انجام دهید؟

چگونه شکل صورت خود را تشخیص دهیم؟

می‌توان این کار را با مسائل پیچیده فنی و اندازه‌گیری‌های دشوار انجام داد اما از آن‌جایی که می‌خواهیم این ماجرا جالب باشد، بهتر است ریاضیات را کنار گذاشته و بر روی شکل‌ها تمرکز کنیم. روش انجام آن بسیار آسان است. تنها کافی است هنگامی که از حمام بیرون آمده‌اید، چهره خود را در آینه نگاه کرده و دور تا دور صورت خود را بر روی بخار آیینه ترسیم کنید. حتی می‌توانید از یک مداد چشم یا خط لب قدیمی استفاده کنید.

شکل صورت شما کدام است؟

انواع شکل صورتهنگامی که عملیات ترسیم را انجام دادید یک گام به عقب برداشته و سؤال‌های زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا پهنای صورت من به اندازه طول آن است با توجه به آن که عریض‌ترین ناحیه صورت من در اطراف گوش‌ها قرار دارد؟ اگر جواب شما مثبت باشد صورت شما گرد است.
  2. آیا طول صورت من بیشتر از عرض آن است؟ آیا چانه من لاغر است و فک بزرگ یا پیشانی بلند دارم؟ اگر جواب مثبت است صورت شما مستطیلی یا کشیده است.
  3. آیا پیشانی و استخوان‌های گونه کشیده هستند اما فک من کوچک است؟ در این حالت، صورت من شکل قلب است.
  4. آیا پیشانی و فک من پهنای یکسان دارند و فک من برجسته‌تر است؟ آیا خط رویش موهایم مربعی هستند؟ آن‌گاه صورت من مربعی است.
  5. آیا خط فک عریض‌تر از پیشانی من است؟ بنابراین صورت من لوزی است.
  6. آیا طول صورت من تقریبا دو برابر پهنای آن است؟ آیا فک من اندکی نازک‌تر از شقیقه‌ها است؟ آیا محل رشد موی من گرد است؟ آنگاه صورت من بیضی است.

اکنون که حالت صورت خود را شناخته‌اید، بیایید بررسی کنیم که چگونه باید پیرایش مو و آرایش صورت خود را بر همین اساس انجام دهیم.

صورت گرد

پیرایش مو برای صورت‌ گرد

مدل مو برای صورت‌ گردویژگی‌های صورت گرد: چهره پر و چانه گرد است، زوایای صورت به ندرت مشخص می‌شوند و گونه‌ها برجسته هستند.

مدل‌های موی مناسب: اصلاح لایه به لایه مو، با لایه بلندتر مرکزی باعث می‌شود پر بودن صورت به حداقل برسد. به‌طور کلی، بهتر است که طول موها بلندتر از چانه باشد تا صورت، کشیده‌تر به نظر رسد.

باید از انتخاب مدل‌ موی کوتاه‌تر از چانه خودداری شود، زیرا باعث می‌شود صورت گردتر به نظر رسد. موهای خود را چتری نزنید، زیرا صورت مثل یک نیم کره به نظر می‌رسد. پیرایش مو باید به نحوی باشد که بخش‌های جلویی مو بلندتر از بخش‌های عقبی باشند.

آرایش‌ مناسب صورت گرد

آرایش مناسب صورت گردهدف از انجام این آرایش لاغر نشان دادن چهره و زاویه دادن به آن است. بنا به نظر متخصصین گریم و آرایش، بهتر است ابروها زاویه‌دار باشند تا گردی صورت کمتر دیده شود. از به‌کار بردن رژگونه بر روی سیب گونه‌ها خودداری کنید زیرا باعث می‌شود صورت شما گردتر به نظر رسد، در مقابل رژگونه را در زیر گونه‌ها بزنید و آن‌ها را تا بالای شقیقه بکشانید تا بدینسان زوایای برجسته صورت و لاغری آن به چشم آید.

صورت‌ قلبی شکل

پیرایش مو برای صورت‌ قلبی شکل

مدل مو مناسب صورت قلبیویژگی‌های صورت قلب شکل: صورت کشیده، چانه برجسته، گونه‌های برجسته و پیشانی پهن است.

مدل‌های موی مناسب: موهای چتری که به صورت فرق کج تا روی چشم سمت مخالف کشیده شوند و با کاستن از میزان توجه به چانه نوک‌تیز، توازنی میان چهره قلب شکل و موها برقرار نمایند. باید از مدل موهایی که دارای زوایای تیز هستند، خودداری کرد. زیرا این مدل پیرایش مو باعث می‌شود زوایای صورت بیشتر به چشم آیند.

آرایش‌ مناسب صورت قلبی شکل

آرایش مناسب صورت قلبیهدف از آرایش، کم کردن توجه از روی چانه و گونه‌هاست. بنابراین، باید از رنگ‌های ساده و لطیف در آرایش استفاده کرد. لب‌ها و گونه‌ها نیز باید عاری از رنگ باشند تا توجه چندانی به گونه‌ها نشود. پیش از زدن برق لب، باید خط لب بکشید. از به‌کار بردن بیش از حد رژگونه خودداری کنید و هنگامی که رژگونه می‌زنید، آن را به صورت گرد بر روی گونه‌های خود بمالید. نباید رژگونه را به زیر گونه‌ها ببرید، زیرا نباید گونه‌ها کشیده به نظر برسند.
ادامه مطلب را در قسمت بعدی مطالعه کنید.

منبع: Totalbeauty دیدگاه‌ها 29264بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه