تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عطرهای تابستانی برای خانم ها، چه ویژگی هایی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
عطرهای تابستانی برای خانم ها، چه ویژگی هایی دارند؟

شما برای خرید بهترین عطر زنانه چه ملاک‌هایی در نظر می‌گیرید؟ آیا می‌دانید که فصل سال، موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید، سن و سالتان و خیلی عوامل دیگر در انتخاب یک عطر زنانه خوشبو اثرگذار هستند؟ تا چقدر با این عوامل آشنا هستید؟ فرق عطر تابستانی و زمستانی را می‌دانید؟ با تفاوت‌های عطر اسپورت، عطر برای مهمانی شبانه و عطرهای رمانتیک آشنا هستید؟ ما در این مقاله بنا داریم به ویژگی عطرهای تابستانی برای خانم‌های خوش‌سلیقه بپردازیم. اگر این مطلب برای شما نیز جذاب است، تا پایان مقاله با ما باشید.

تفاوت عطرهای سرد و گرم

ویژگی های عطرهای تابستانی

همان طور که می‌دانید بهترین عطر زنانه یا مردانه دارای نت های متفاوتی است که ساختار کلی عطر را تشکیل می‌دهند. این نت ها ترکیبی از رایحه گل، میوه، چوب، دود، ادویه، دریا، گیاهان معطر و در برخی نمونه‌های بسیار نادر رایحه های حیوانی یا فرمول‌های شیمیایی مشابه آن هستند. هر کدام از این رایحه ها طبع یا به عبارت دیگر بوی سرد یا گرم دارند. برای مثال شما پس از بوییدن مرکبات عطری شیرین و درعین‌حال خنک را استشمام می‌کنید. در مقابل ادویه ها بویی گرم و تند دارند. برخی از گیاهان مانند گیاه پاتچولی بوی تند و تلخ دارند و به همین ترتیب هر رایحه‌ ای حس خاصی را به ذهن متبادر می‌کند.

حال اگر در یک عطر خاص از مجموعه‌ای از رایحه های سرد استفاده شده باشد، این عطر با بوی سرد شناخته می‌شود و در دسته عطرهای تابستانی قرار می‌گیرد. در مقابل اگر رایحه های تشکیل دهنده عطر عمدتاً در طبقه بویایی گرم باشند، آن عطر، گرم به حساب می‌آید و برای استفاده در روزهای سرد سال مناسب است. در این بین برخی عطرها حالت میانه دارند و تعبیر سرد یا گرم مطلق بر آن‌ها کمی دشوار است. این عطرها در تمام طول سال استفاده می‌شوند. دلیل این تقسیم‌بندی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ویژگی های عطرهای تابستانی

تفاوت عطرهای سرد و گرم

در بخش قبل گفتیم که عطرهای تابستانی عمدتاً از رایحه های سرد و خنک تشکیل شده‌اند. در مقابل عطرهای مخصوص زمستان رایحه های گرم و سنگین دارند. دلیل عمده این تقسیم‌بندی، گرمای هوا در فصل تابستان است که باعث می‌شود نت های عطر زودتر تبخیر شوند. رایحه های گرم، تند و شیرین در کم‌ترین دما به‌سرعت تجزیه می‌شوند و این قضیه در هوای گرم سریع‌تر انجام می‌شود. تبخیر زودهنگام رایحه ها باعث ایجاد بویی نامطبوع در عطر می‌شود. ضمن اینکه پخش شدن یک رایحه گرم و شیرین در هوای گرم تابستان چیزی شبیه دوش گرفتن با آب خیلی گرم یا نوشیدن یک آب‌میوه ولرم در وسط روز است. از منظری دیگر مولکول‌های عطر گرم در هوای گرم زودتر تجزیه شده و به کاهش ماندگاری و پخش بوی عطر منجر می‌شوند.

همه‌ی این اتفاق‌ها در کنار هم نه‌تنها هیچ لذتی به فرد منتقل نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد حسی ناخوشایند به وی شود. به همین دلیل است که کارشناسان دنیای عطر و ادکلن با قاطعیت، اتفاق‌نظر دارند که عطرهای گرم در روزهای سرد سال و عطرهای سرد در روزهای گرم سال استفاده شود. در همین راستا شرکت‌های تولیدکننده عطر، با چند روش از جمله ایجاد برچسب و دسته‌بندی، تفاوت رنگ مایع عطر و تفاوت در رنگ بطری آن‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا عطرهای سرد و گرم را از یکدیگر تشخیص دهند. عطرهای معتدل نیز که ترکیب ملایمی از هر دو نوع عطر هستند برای استفاده در تمامی طول سال پیشنهاد می‌شوند.

چند نمونه عطرهای تابستانی برای خانم ها

اکنون که با تفاوت رایحه های سرد و گرم آشنا شدید، چند نمونه از عطرهای سرد و تابستانی را برای شما معرفی می‌کنیم تا با مطالعه نت تشکیل‌دهنده هرکدام با رایحه های سرد بیشتر آشنا شوید.

  • عطر روغنی تاچ آو پینک

عطر روغنی تاچ آو پینک یکی از عطرهای تابستانه

«عطر روغنی تاچ آو پینک» یکی از عطرهای تابستانی برای خانم‌های جوان و سرزنده است. نام پینک به معنی صورتی، اشاره‌ای به زنانه یا دخترانه بودن عطر دارد. بوی خوش پرتقال ماندارین، پرتقال خونی، هلو و تخم گشنیز در نت ابتدایی عطر، ترکیبی از رایحه خنک و ملایم را ایجاد کرده است. برگ بنفشه، هل، دانه هویج و گل یاسمین در نت میانی، قدری شیرینی به عطر افزوده و چوب صندل، وانیل و مشک نیز در نت پایانی برای ماندگاری بیشتر عطر به کار رفته است. استفاده از این عطر در روزهای گرم سال به دختران نوجوان و خانم‌های جوان پیشنهاد می‌شود.

  • ادو پرفیوم زنانه رضوی ۲

ادو پرفیوم زنانه رضوی، نمونه عطرهای تابستانی

رایحه پرتقال ماندارین، چای ارل گری، سیب و فلفل در نت آغازین «ادوپرفیوم رضوی ۲»، ترکیبی خوش و خنک ایجاد کرده است. این ترکیب با یاسمین، فریزیا، شکوفه پرتقال، زنبق، رز و پیچ امین الدوله در نت میانی، عطری خنک و کمی شیرین پدید آورده است. اگر به درپوش محصول نیز دقت کنید، رنگ صورتی آن نشانی از دخترانه، خنک و تابستانی بودن عطر دارد. این عطر ۵۰ میلی‌لیتری به عنوان بهترین عطر زنانه برگرفته از اسانس‌های فرانسوی است که در لابراتورهای ایرانی فراوری شده‌ است.

  • عطر روغنی هالووین

عطر روغنی هالووین از جمله عطرهای تابستانی

اگر به دنبال بهترین عطر زنانه با رایحه چوبی، گلی و پودری هستید، «عطر روغنی هالووین» را به شما معرفی می‌کنیم. در نت ابتدایی این عطر، ترکیبی از رایحه های دریایی، گل بنفشه، برگ پرتقال و برگ موز وجود دارد. عطر خوش مریم هندی، فلفل، مگنولیا و زنبق دره در نت میانی نیز رایحه گلی این عطر را تکمیل کرده و آن را به عطرهای تابستانی نزدیک‌تر می‌کنند. چوب صندل، وانیل و عود معطر در نت پایانی نیز باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شوند. استفاده از این عطر در روزهای بهار نیز پیشنهاد می‌شود.

  • عطر روغنی بوس فم

عطر روغنی بوس فم

یکی دیگر از عطرهای تابستانی مخصوص خانم‌ها، «عطر روغنی بوس فم» است. این عطر آلمانی به عنوان بهترین عطر زنانه برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ میلادی طراحی شد. رایحه های به‌کاررفته در این عطر شامل نارنگی، فیریزیا و انگور سیاه در نت ابتدایی، یاسمین و زنبق در نت میانی و عنبر، زردآلو و لیمو در نت پایانی است. استفاده از این عطر خنک و ملایم برای تمامی روزهای سال، مخصوصاً بهار و تابستان توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با ویژگی های عطرهای تابستانی مخصوص خانم‌ها آشنا شدید. اگر قصد خرید بهترین عطر زنانه را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین می‌توانید پرسش‌ها یا دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان مجموعه به آن‌ها پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها 5939بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه