مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

باید و نبایدهای آرایش در فصل پاییز و زمستان

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باید و نبایدهای آرایش در فصل پاییز و زمستان

به همان اندازه که در فصل‌های پاییز و زمستان به فکر تغییر پوشاک خود هستید، باید خودتان را برای آرایش و رسیدگی به پوست در روزهای سرد پاییز و زمستان آماده کنید، به عبارت دیگر تفاوت‌هایی میان آرایش و رسیدگی به پوست در فصل‌های گرم و سرد سال وجود دارد که در ادامه با هم به بایدها و نبایدهایی که بهتر است در آرایش پاییز و زمستان در نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

۱. انتخاب رنگ رژلب

باید: از رژلب شرابی و قرمز آلبالویی استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای درخشش هرچه بیشتر آرایش شما در فصل پاییز استفاده از رنگ‌ شرابی یا قرمز آلبالویی است. طیف‌های رنگ آلویی نیز در فصل پاییز پیشنهاد می‌شود. به‌خصوص اگر رنگ پوست شما سفید باشد با استفاده از این رژلب‌ها نمایی جذاب و دل‌فریب به لب‌های لعل خود می‌دهید.

رنگ‌ شرابی یا آلبالویی نسبت به رنگ پوست شما تیرگی بیشتری دارد و این امر باعث می‌شود تا لب‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. بهتر است زمانی که این رنگ‌ها را برای لب‌های زیبای خود انتخاب کردید در آرایش چشم‌ها زیاده‌روی نکنید تا جلوه لب‌های شما توسط آرایش غلیظ چشم‌ها گرفته نشود. در این حالت آرایش، انتخاب سایه چشم ملایم در کنار ریمل و خط چشم مشکی برازنده چشم‌های شما خواهد بود.

نباید: از رژلب سرخ مایل به نارنجی یا صورتی استفاده کنید

بانوان زیباروی زیادی را سراغ داریم که رنگ قرمز را برای آرایش لب‌های لعل خود در شب‌های سرد زمستانی ترجیح می‌دهند، انصافا نیز باید به سلیقه این دسته از بانوان تبریک گفت چرا که رنگ قرمز حلاوت خاصی دارد و با سایر رنگ‌ها مانند مشکی، خاکستری و قهوه‌ای نیز که در لباس‌های زمستانی رواج دارد کاملا سازگار است.

اما اگر قرار است رنگ قرمز را انتخاب کنید، حتما باید رنگ قرمز رژلب شما از طیف‌های اصلی رنگ قرمز باشد و سراغ رنگ‌های سرخ مایل به نارنجی یا صورتی نروید. این رنگ‌ها برازنده فصل‌های گرم‌تر سال هستند و بهتر است در پاییز و زمستان سراغ آن‌ها نروید.

۲. انتخاب لاک

باید: ناخن‌های خود را خاکستری یا کالباسی کنید

لاک با تم خاکستری

رسیدگی به ناخن‌ها یکی از مواردی است که در بیشتر مواقع در حین آرایش از قلم می‌افتد. اما توجه داشته باشید که ناخن‌های زیبا می‌توانند به زیورآلات شما جذابیت بیشتری بدهند، از طرف دیگر ناخن شما اگر به زیبایی آرایش شده باشد برازنده لباس‌های آستین بلندی است که در شب‌های طولانی پاییزی می‌پوشید، این امر باعث می‌شود تا رنگ لاک ناخن‌ها نیز در فصل‌های سرد اهمیت بیشتری پیدا کند.

در نتیجه توصیه می‌کنیم از طیف‌ رنگ‌های خاکستری، کالباسی، قرمز گیلاسی، قرمز انگوری یا طلایی و نقره‌ای برای لاک ناخن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با طراحی‌های ناخن مد پاییز آشنا شوید

نباید: ناخن‌ها را براق کنید

براق کردن لاک ناخن

اشتباه رایجی که در بین بانوان شاهد هستیم، براق کردن لاک ناخن در فصل‌های سرد سال است. پیشنهاد می‌‌کنیم در این فصل‌ها به سراغ لاک‌های مات برای ناخن‌های خود بروید، برای نمونه اگر قصد دارید ناخن‌ها را به رنگ آبی لاک بزنید، به جای رنگ آبی آسمانی از آبی تیره و مات کمک بگیرید.

۳. انتخاب رژگونه

باید: رژگونه قرمز یا صورتی بزنید

رژگونه قرمز یا صورتی

حتما برای شما هم پیش آمده است که در روزهای سرد زمستان گونه‌های شما گل انداخته و حالت زیبایی پیدا کرده باشد. پیشنهاد می‌کنیم این کار را با استفاده از رژگونه صورتی یا قرمز انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا پوست شما حالتی جذاب و گرم به خود بگیرد.

نباید: به برنزه کردن پوست ادامه دهید

برنزه کردن پوست

تابستان فصل برنزه کردن پوست است اما زمانی که پا به فصل‌های سرد می‌گذارید هیچ دلیلی وجود ندارد که همچنان به برنزه کردن پوست زیبای خود ادامه دهید. این امر در خصوص آرایش چهره نیز صدق می‌کند و به جای اینکه در پاییز و زمستان جلوه‌ای برنزه به پوست صورت بدهید، اجازه دهید تا پوست شما رنگ زیبا و طبیعی خود را داشته باشد و در کنار آن از رنگ‌های قرمز و صورتی برای حلاوت بیشتر چهره استفاده کنید.

۴. انتخاب رنگ خط چشم

باید: خط چشم تیره بکشید

خط چشم تیره

زمستان و پاییز زمان مناسبی برای آرایش‌هایی با خط چشم گربه‌ای یا دودی است. این‌گونه خط چشم‌ها حالت سرد و افتاده پوست را گرم و جذاب می‌کنند.

نباید: خط چشم آبی یا بنفش بکشید

خط چشم آبی یا بنفش

خط چشم آبی یا بنفش این روزها حسابی مد شده است اما این خط چشم‌ها جایی در فصل‌های سرد زمستان یا پاییز ندارند. به این ترتیب اگر به فکر کشیدن خط چشمی متفاوت در شب‌های طولانی پاییز و زمستان هستید به شما خط چشم طلایی را پیشنهاد می‌کنیم. در غیر این‌صورت بهتر است خط چشم ذغال‌سنگی بکشید.

۵. انتخاب رنگ سایه چشم

باید: استفاده از سایه چشم مسی و طلایی

سایه چشم مسی و طلایی

یکی از ترفند‌‌هایی که در آرایش چهره بانوان زیبارو شاهد هستیم استفاده از رنگ مسی و طلایی برای سایه چشم است. این سایه‌ها را می‌توانید در روزها و شب‌های پاییز و زمستان استفاده کرده تا حالتی متالیک و جذاب را به چشمان خود بدهید. اگر هم زیاد از آرایش‌های سنگین و متالیک خوشتان نمی‌‌آید پیشنهاد می‌کنیم برای سایه چشم خود در فصل‌های سرد سراغ طیف رنگ‌های بنفش تیره، خاکستری مایل به قهوه‌ای و ذغال‌سنگی بروید.

نباید: پلک‌ها را آرایش رنگین‌کمانی کنید

آرایش رنگین‌کمانی

رنگ‌های براق که حالتی نئون مانند دارند را نباید در فصل‌های سرد سال در آرایش صورت خود استفاده کنید. این رنگ‌ها تناسب خوبی با سایر رنگ‌هایی که در آرایش صورت استفاده کرده‌اید ندارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه سراغ طیف‌‌ روشن رنگ‌های صورتی، سبز یا آبی بروید به خاطر داشته باشید که آرایش چشم‌دودی یکی از بهترین انتخاب ها برای پلک‌ها و چشمان زیبای شما در فصل‌های سرد سال است.

۶. مراقبت از پوست (مشاهده و خرید محصولات مراقبت از پوست)

باید: به آبرسانی پوست اهمیت بیشتری دهید

استفاده از پرایمرهای مرطوب کننده، کرم‌های BB و ضدآفتاب‌ها

فرا رسیدن سرما خشکی پوست را به دنبال دارد. با این حساب به جای استفاده از مواد زیرسازی معمولی سعی کنید در آرایش صورت خود در فصل‌های سرد سال حتما از پرایمرهای مرطوب کننده، کرم‌های BB و ضدآفتاب‌ها استفاده کنید. بدون شک اگر به خوبی پوست شما آبرسانی شود آرایش آن نیز راحت‌‌تر و زیباتر انجام خواهد شد.

نباید: اصراری به استفاده دائم از یک زیرساز آرایشی نداشته باشید

زیرسازی تیره پوست

تجربه نشان داده است بانوان پس از تغییر فصل، همچنان استفاده از مواد زیرسازی آرایش خود را ادامه می‌دهند، در این بین توجه داشته باشید که تغییر فصل باعث می‌شود پوست شما مقداری روشن‌تر شود و در نتیجه بهتر است مواد زیرسازی که پوست شما را بیش از حد تیره می‌کند را کنار بگذارید. در عوض از پودر و مواد زیرسازی کمک بگیرید که پوشش بهتری داشته باشد و فرآیند آبرسانی پوست را نیز به خوبی انجام دهد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم ترفند‌هایی را برای آرایش در فصل‌های سرد سال سراغ دارید، این ترفند‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Rd دیدگاه‌ها 7887بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه