تا ۸ تیر تمدید شد! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

صیفی‌جات و میوه های پاییزی که در زیبایی پوست موثرند کدام‌اند؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
صیفی‌جات و میوه های پاییزی که در زیبایی پوست موثرند کدام‌اند؟

در فصل پاییز میوه‌هایی داریم که سرشار از منابع غذایی مفید برای سلامت بدن و حفظ زیبایی پوست هستند. به همین منظور قصد داریم امروز با هم نگاهی به خواص صیفی‌جات و میوه های پاییزی داشته باشیم که پادشاه فصل‌ها پاییز، با سخاوت تمام عرضه کرده است:

۱- کلم کالی

کلم برگاگر پوست شما بر اثر تابش نور آفتاب صدمه دیده است، یا این‌که به دنبال این هستید که درخشش بیشتری به پوست خود بدهید، کلم‌ کالی را به سبد غذایی منزل اضافه کنید. کلم‌ کالی سرشار از ویتامین A, C و K است. بد نیست بدانید ویتامین A به حفظ سلامتی و روشن نگه داشتن پوست کمک زیادی می‌کند. در کنار ویتامین‌هایی که ذکر شد، کلم‌ کالی منبع خوبی برای امگا ۳ و امگا ۶ نیز به حساب می‌آید. این مواد در آب‌رسانی به پوست نقش بسزایی دارند.

۲- کدو حلوایی

کدو مسماهمانند کلم‌ کالی، ‌کدو حلوایی نیز منبع بسیار مناسبی برای ویتامین‌های A و C است، در کنار این ویتامین‌ها، کدو حلوایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی نیز بهره می‌برد که پوست را در مقابل پیری زودرس و همچنین رادیکال‌‌های آزاد محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی با پوسته الکترونی ناقص هستند که در هوایی که تنفس می‌کنیم، موادی که در اطراف ما هستند و حتی در داخل بدن ما وجود دارند و می‌توانند با تخریب سلول‌های بدن و انتشار مواد سمی به بافت‌های اطراف خود، صدمات جبران ناپذیری به بدن و سطح پوست وارد کنند. از طرف دیگر، کدو حلوایی تنظیم‌کننده میزان چربی در سطح پوست نیز هست. با این حساب پیشنهاد می‌شود افرادی که پوست چربی دارند یا پوست صورت آنها مستعد آکنه است حتما در فصل پاییز از کدو حلوایی غافل نشوند.

۳- کدو تنبل

کدو حلواییاگر به دنبال راهی طبیعی برای لایه‌برداری پوست هستید، حتما کدو تنبل را امتحان کنید. جالب است بدانید کدو تنبل به صورت طبیعی حاوی مواد شیمیایی است که لایه‌بردار خوبی برای پوست هستند. به این ترتیب بدون استفاده از اسکراب‌های لایه‌بردار، می‌توانید به کمک آنزیم‌های موجود در کدو تنبل، خشکی پوست صورت را برطرف کرده و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرید. استفاده از کدو تنبل در زیبایی پوست صورت، اثر بخشی سریعی دارد و پوست را درخشان می‌کند. فواید کدو تنبل برای حفظ زیبایی و سلامت پوست به همین‌جا ختم نمی‌شود. ویتامین‌های A و C در کدو تنبل یافت می‌شوند. این ویتامین‌ها پوست را در مقابل پرتوهای خورشید و همچنین پیری زودرس حفظ می‌کند.

۴- گلابی

گلابیاین میوه خوش‌طعم و آبدارِ پاییزی، دشمن شماره یک پیری است. گلابی جزو میوه های پاییزی است که سرشار از ویتامین C می‌باشد و این ماده، به تولید بیشتر کلاژن کمک می‌کند. بد نیست بدانید کلاژن یکی از تاثیرگذارترین ماده‌ها در حفظ جوانی و طراوت پوست است. از طرف دیگر در گلابی مواد معدنی زیادی یافت می‌شود که این مواد به خنثی کردن اسیدها و متعادل نگه داشتن سطح pH پوست کمک می‌کند.

۵- سیب

سیببدون شک با خواص و فواید خوردن سیب آشنا هستید، گفته می‌شود خوردن یک سیب در روز تمامی درد و مرض‌ها را از بدن دور می‌کند. سیب از آن دسته میوه های پاییزی است که بر حفظ نشاط و طراوت پوست هم تاثیر دارد. سیب نه‌تنها منبعی از ویتامین C به حساب می‌آید، بلکه خاصیت جمع‌کنندگی نیز دارد. به این ترتیب خوردن سیب، به کوچک شدن منافذ پوست منجر می‌شود. این‌کار باعث خواهد شد پوستی صاف و صیقلی داشته باشید. از طرف دیگر، سیب حاوی اسید آلفا هیدروکسی است. این اسید که به آن «اسید میوه‌ای» هم می‌گویند حاوی موادی است که به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

در نتیجه افرادی که به حضور سیب در سبد غذایی خانواده اهمیت می‌دهند همیشه پوستی درخشان دارند. از فایده‌های سیب برای حفظ سلامت پوست هر چه بگوییم کم گفته‌ایم، بد نیست بدانید سیب برای جلوگیری از جوش‌های ناشی از چربی پوست و آکنه نیز مفید است.

۶- انگور

انگورروغن دانه انگور سرشار از پلی‌فنول است. این ماده، حاوی ترکیبات ضد التهابی برای پوست است. ویتامین‌های D، C و E و بتاکاروتن موادی هستند که در روغن دانه انگور به وفور یافت می‌شوند. این مواد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، به محافظت از سلول‌ها در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا با مصرف این میو‌ه جلوی نشانه‌های پیری پوست را بگیرید و از طرف دیگر، از پوست خود در مقابل عوامل نامساعد محیطی نیز محافظت کنید.

خواص و ویژگی‌های میوه‌های فصل پاییز به همین‌جا ختم نمی‌شوند و اگر شما هم میوه‌ های پاییزی را می‌شناسید که مصرف آن به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کند، نام این میوه های پاییزی را به همراه خواص آنها در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در همین رابطه، مطالعه مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Womenshealthmag ۱ دیدگاه 7622بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممنون که اطلاعات خوبی رو در اختیارمون میذارید.
    سپاااااااس

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه