تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

در کنار شامپو چه عوامل دیگری در درمان ریزش مو مؤثر هستند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
در کنار شامپو چه عوامل دیگری در درمان ریزش مو مؤثر هستند؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، جلوی طاسی سر گرفته می‌شود. در همین رستا با توجه به رواج ریزش مو در آقایان، در کنار شامپو ضد ریزش مو، روش‌های مختلفی برای درمان طاسی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها طرف‌داران و مخالفان خاص خودش را دارد. در نتیجه در ادامه برای شما از رایج‌ترین درمان های طاسی خواهیم گفت و به این پرسش پاسخ می‌دهیم که علاوه بر خرید و استفاده از بهترین شامپو، عوامل مؤثر در درمان ریزش مو کدامند؟ پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید تا ببینید این عوامل چه هستند و تا چه اندازه در جلوگیری از طاسی سر مؤثرند.

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از عوامل مؤثر در درمان ریزش مو

به احتمال زیاد اگر برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو در بازار پرس‌و‌جو کرده‌اید یا نظر پزشک مختصص پوست‌و‌مو را جویا شده‌اید، به این نتیجه رسیده‌اید که ماینوکسیدیل (Minoxidil)،‌ به عنوان درمانی کارآمد برای جلوگیری از ریزش مو و رویش موهای جدید شناخته می‌شود. ماینوکسیدیل که در بازار با نام تجاری روگین (Rogaine) به فروش می‌رسد، با افزایش جریان خون در محل پیاز مو، شرایط را برای افزایش رشد موهای جدید و همچنین افزایش ضخامت و سلامت موهای کم پشت شده مهیا می‌کند. ماینوکسیدیل نقش مهمی در افزایش دوره زمانی رشد پیاز مو دارد تا از این طریق زمینه رشد مجدد موهای جدید فراهم شود.

جالب است بدانید بی‌دلیل ماینوکسیدیل را تنها ماده قابل اطمینان برای درمان طاسی سر نمی‌دانیم؛ چراکه این ماده، تنها ترکیب موضعی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، برای جلوگیری از ریزش مو تأیید شده است. به این ترتیب اگر به دنبال خرید بهترین شامپو برای ریزش مو می‌گردید، محصولی دارای ماینوکسیدیل انتخاب نمایید. ماینوکسیدیل باید در حالت موضعی استفاده شود و عموماً به صورت مایع یا کف عرضه می‌شود. استفاده از شامپوهای دارای ماینوکسیدیل به‌عنوان یک راهکار درمانی برای آقایان و خانم‌ها هیچ ضرری به دنبال ندارد. با این حساب یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در درمان ریزش مو ماینوکسیدیل است.

درمان ریزش مو با فیناستراید

فیناستراید

یکی دیگر از عوامل مؤثر در درمان ریزش مو فیناستراید است. مصرف این داروی خوراکی بدون تجویز پزشک ممنوع است. فیناستراید (Finasteride) به عنوان یک قرص خوراکی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای جلوگیری از ریزش مو دارد و اثربخشی این دارو به اثبات رسیده است. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، زمانی الگوی ریزش مو را در آقایان شاهد هستیم که هورمونی با نام دی هیدروتستوسترون (Dihydrotestosterone)، جلوی رسیدن مواد مغذی لازم را به پیاز مو می‌گیرد. اما این فرایند با مصرف فیناستراید متوقف می‌شود؛ چراکه این دارو محافظ پیاز مو است و تولید هورمون دی هیدروتستوسترون را متوقف می‌کند. تجویز این دارو در جامعه پزشکی رواج ندارد و بسته به پزشکی که به ایشان مراجعه می‌کنید احتمال تجویز فیناستراید وجود دارد.

درمان ریزش مو با شامپو تقویت کننده

شامپو تقویت کننده مو

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو مشغول پرس‌و‌جو هستید، شامپویی ضد ریزش مو با ترکیبات تقویت کننده خریداری نمایید. این‌گونه‌ شامپوها، موها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، پرپشت تر می‌کنند و مواد تقویتی که در این شامپوها وجود دارد، مقاومت تارهای مو را افزایش می‌دهند. با این حساب خرید و استفاده از بهترین شامپو تقویت کننده خود یکی از عوامل مؤثر در درمان ریزش مو به شمار می‌رود.

درمان ریزش مو با مکمل های دارویی

مکمل های جلوگیری از ریزش مو

در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، حتماً از مکمل‌‌های جلوگیری از ریزش مو کمک بگیرید. این مکمل‌ها بافت پوست و موی سر را سالم و قوی می‌کنند و استفاده از آن‌ها در کنار ماینوکسیدیل، فیناستراید یا کاشت مو هیچ اشکالی ندارد. پس پیشنهاد می‌کنیم روی مکمل‌های دارویی به عنوان یکی از عوامل مؤثر در درمان ریزش مو حساب باز کنید.

درمان ریزش مو با داروهای کمکی

داروهای کمکی

دارویی با نام ویتابیوتیکز هِیرفولیک (Vitabiotics HairFollic)، نیز به عنوان داروی کمکی در جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود. این دارو در دو نوع مختلف، مخصوص آقایان و خانم‌ها ساخته شده و برای استفاده از آن باید حتماً نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

امیدواریم با توضیحاتی که درباره عوامل مؤثر در درمان ریزش مو دادیم، راحت‌تر از همیشه بتونید برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو اقدام کنید. از آنجایی که شامپوهای ریزش موی باکیفیتی را در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی برای شما آماده کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این محصولات بیاندازید و از بین آن‌ها، بهترین شامپو برای ریزش مو را خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم «راه های دیگری برای درمان ریزش مو» سراغ دارید این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Telegraph دیدگاه‌ها 6405بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه