تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور بهترین فیلرها (پُرکننده‌ها) را انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چطور بهترین فیلرها (پُرکننده‌ها) را انتخاب کنیم؟

پرکننده صورت یا فیلر، یک ماده خاص است که زیر پوست تزریق می‌‌شود تا حجم آن را افزایش دهد یا چروک‌‌ها را از بین ببرد. مواد مختلفی در این زمینه وجود دارند و انتخاب آن بستگی به هدف دلخواه، آلرژی به مواد و ترجیحات شخصی دارد. کسب اطلاعات بیشتر در این باره به شما کمک می‌‌کند بعد از مشورت با پزشک، تصمیم عاقلانه‌‌ای بگیرید.

انواع پرکننده صورت

کلاژن گاوی

کلاژن یکی از متداول‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین فیلرها (پرکننده‌‌ صورت) و نوعی پروتئین است که در خود بدن نیز تولید می‌‌شود. این ماده برای پوست، مفاصل و استخوان‌‌ها مفید است. نوع کلاژنی که در کارهای درمانی پوست به کار می‌‌رود، معمولا از گاو ماده گرفته می‌‌شود. اگر نمی‌‌خواهید از محصول حیوانی استفاده کنید، باید گزینه‌‌ی دیگری را برگزینید. یک ماه قبل از تزریق کلاژن گاوی باید آزمایشاتی انجام دهید تا مشخص شود به این ماده حساسیت ندارید زیرا کلاژن حیوانی ریسک ایجاد حساسیت در بدن دارد.

کلاژن انسانی

اگر کلاژن گاوی حساسیت ایجاد کرد یا به دلایل دیگری نخواستید از آن استفاده کنید، می‌‌توانید از کلاژن اهدایی انسانی یا از کلاژن بدن خودتان استفاده کنید. استفاده از کلاژن بدن خود، مشکل حساسیت ایجاد نمی‌‌کند زیرا برای بدن یک جسم خارجی محسوب نمی‌‌شود. پزشک برای این کار بخشی از پوست شما را برمی‌‌دارد (معمولا از ران) کلاژن آن را استخراج می‌‌کند و تبدیل به ماده قابل تزریق می‌‌نماید.

چربی بدنپرکننده های صورت

چربی استخراج شده از بدن نیز گزینه دیگری است که حساسیت ایجاد نمی‌‌کند. در این روش، پزشک چربی را با لیپوساکشن سبک از ران یا باسن می‌‌گیرد و آن را به ماده قابل تزریق تبدیل می‌‌نماید. این کار، هم ظاهر چروک‌‌ها را کاهش می‌‌دهد و هم برای رد زخم‌‌ها (ازجمله رد آکنه‌‌ها) مفید است. بخش اضافه چربی طی چند ماه جذب بدن می‌‌شود و فقط میزان مورد نیاز برای هدف مورد نظر باقی می‌ماند.

اسید هیالورونیک

اگر به دنبال پرکننده‌‌ای برای لب‌‌های خود هستید، اسید هیالورونیک گزینه مناسبی است. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و کار اصلی آن روان کردن و محافظت از مفاصل و چشم‌‌هاست. نوع مورد استفاده در مصارف درمانی پوست، از خروس گرفته می‌‌شود. اگر تمایلی به استفاده از آن ندارید، این پرکننده صورت برای شما مطلوب نخواهد بود. تزریق این ماده باعث ایجاد درد و سوختگی در موضع مورد نظر می‌‌شود، زیرا منبع حیوانی دارد و مستعد ایجاد حساسیت است.

انواع مختلفی از پرکننده‌‌های مصنوعی وجود دارند که هر یک، ترکیبات خاصی دارند. ترکیبات مصنوعی دقیقا بر اساس مواد طبیعی ساخته می‌‌شوند و حسایت کمتری از منابع حیوانی آن دارند. متخصصان با استفاده از روش‌‌های نوین علمی، مواد جدیدی ساخته‌‌اند؛ پس می‌‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا ماده مورد نیازتان را به شما معرفی کند.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 2910بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه