تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش اصلاح صورت آقایان و آشنایی با ترفندهای آن

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
بهترین روش اصلاح صورت آقایان و آشنایی با ترفندهای آن

بهترین راهکار درمن جوش بعد از اصلاح، استفاده از بهترین کرم ضد جوش است؛ اما آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توان از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری کرد؟ از آن‌جایی که پوست صورت افراد با یکدیگر متفاوت است، اصلاح صورت نیز نیازمند در نظر گرفتن نکته‌های خاصی است تا در حین اصلاح، پوست جوش نزند و آسیب نبینند. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، به انتخاب بهترین روش اصلاح صورت برای پوست‌های مختلف نگاهی داشته باشیم:

بهترین روش اصلاح صورت مستعد به جوش

استفاده از بهترین کرم ضد جوش بعد از اصلاح

اگر نگران این هستید که بعد از اصلاح ممکن است پوست شما جوش بزند، در کنار استفاده از بهترین کرم ضد جوش نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:

  1. پوست صورت و گردن خود را قبل از اصلاح حتماً بشویید. شستن پوست صورت با آب نیم‌گرم یا لایه برداری آن باعث می‌شود تا پوست تمیز شده و در نتیجه به نرم‌شدن موهای صورت قبل از اصلاح کمک می‌‌کند. برای این‌که اصلاح راحت‌تری داشته باشید، حتما پوست صورت را به مدت ۳ دقیقه در معرض آب گرم قرار دهید؛ این کار به نرمی پوست و در نتیجه اصلاح راحت‌تر صورت کمک می‌کند.
  2. ژل اصلاح مناسب با پوست صورت خود انتخاب کنید. برای اینکه شاهد جوش بعد از اصلاح نباشید توصیه می‌کنیم از ژل‌های اصلاحی که آلودگی و چربی را از سطح پوست می‌زدایند استفاده کنید.
  3. در حین اصلاح به پوست زیاد فشار وارد نکنید. خودتراش را با آرامی روی پوست بکشید. در حین اصلاح مواظب قسمت‌هایی از پوست که جوش زده یا ملتهب شده است نیز باشید و خیلی آرام، دسته تیغ را روی پوست این قسمت‌ها بکشید.
  4. برای جلوگیری از بروز جوش بعد از اصلاح از کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست در اثر خشکی بیش از حد، چربی اضافه تولید نکند.
  5. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، پوست خود را با شوینده‌های بدون صابون بشویید. این کار به از بین بردن چربی‌هایی که در طول روز روی سطح پوست جمع شده‌اند کمک می‌کند.
  6. اگر با رعایت تمام این نکات، باز هم شاهد بروز جوش بعد از اصلاح بودید، پیشنهاد می‌کنیم با توصیه یک کارشناس پوست، برای خرید بهترین کرم ضد جوش اقدام کنید.

بهترین روش اصلاح صورت حساس

بهترین روش اصلاح صورت های حساس

اگر از آن دسته آقایانی هستید که در حین اصلاح، پوست صورت آن‌ها آزرده یا دچار بریدگی می‌شود، یا با جوش بعد از اصلاح روبه‌رو می‌شوید؛ غم به دل خود راه ندهید و برای اصلاح پوست‌های حساس علاوه‌بر استفاده از بهترین کرم ضد جوش مناسب پوست حساس، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پوست صورت را آماده اصلاح کنید. شستشوی صورت و یا لایه‌برداری پوست، به نرم‌شدن موهای صورت کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم برای این‌که پوست شما حالت نرم‌تری به خود بگیرد، صورت خود را حدود سه دقیقه با آب گرم بشویید.
  2. از وسایل اصلاح مناسب استفاده کنید. در انتخاب لوازم اصلاحِ پوستِ حساسِ صورتِ خود وسواس بیشتری به خرج دهید. پیشنهاد می‌کنیم از ژل اصلاحی که متخصصین پوست آن‌ها را تأیید کرده‌اند استفاده کنید. این گونه ژل‌ها کمک می‌کنند تا موهای پوست صورت، قبل از اصلاح، نرم‌ شوند و پس از اصلاح نیز از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند. این ژل‌ها در حین اصلاح نیز کمک می‌کنند تا شاهد بریدگی نباشید. همچین برخی از این ژل ‌ها مانع از بروز جوش روی پوست حساس می‌شوند. به همین دلیل شاید نیاز مبرمی به استفاده از بهترین کرم ضد جوش نداشته باشید.
  3. در انتخاب تیغِ اصلاح نیز دقت کنید. حتماً از خودتراشی استفاده کنید که چندین تیغ با فاصله بسیار کم در کنار هم در دسته آن تعبیه شده باشد. این نوع تیغ‌ها برای تراشیدن موهای صورت، به فشار کمتری نیاز دارند و در نتیجه اصلاح راحت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس از اصلاح نیز شاهد التهاب‌های پوستی نخواهید بود.
  4. از تیغ تیز استفاده کنید. اگر تیغ اصلاح شما کند باشد، به بریدگی و التهاب‌های پوستی پس از اصلاح منجر خواهد شد. شناسایی کند شدن تیغ نیز کار ساده و راحتی است. هرگاه احساس کردید در حین فرآیند اصلاح، تیغ آن‌گونه که باید و شاید موهای صورت را نمی‌تراشد، به احتمال زیاد تیغ کند شده است. بهترین روش اصلاح صورت با استفاده از تیغ‌هایی است که روی آنها نواری صابونی تعبیه شده است. این نوار میزان تیز بودن تیغ را نشان می‌دهد. به این ترتیب اگر این نوار محو شد، به این معناست که عمر تیغ به پایان رسیده است.
  5. در حین اصلاح، زیاد به پوست صورت سخت نگیرید. سعی کنید حرکات دسته تیغ روی پوست صورت نرم و آهسته باشد. در واقع این تیغ است که باید موهای صورت را بتراشد نه دست‌های شما! در حین اصلاح، سعی کنید مسیر رویش موهای صورت را تشخیص داده و دسته تیغ را در همان میسر حرکت دهید. اگر هم قصد دارید ریش و سبیل شما تا حد ممکن کوتاه شود یا به اصطلاح «چپه تراش» کنید، پس از تراشیدن موهای صورت در جهت رویش مو، یکبار دیگر صورت را ژل یا کف اصلاح بزنید و در جهت خلاف رویش موی صورت دسته تیغ را بکشید.
  6. اصلاح موهای سبیل و دور دهان را در آخرین مرحله انجام دهید، این کار باعث می‌شود ژل اصلاح مدت زمان بیشتری بر روی پوست این قسمت باقی بماند و در نتیجه پوست و موی این نواحی نرم‌تر شود تا اصلاح راحت‌تری را در قسمت‌های حساس صورت تجربه کنید. استفاده از دسته‌ تیغ‌های قدیمی و تک تیغ برای قسمت‌هایی از صورت که اصلاح سختی دارد نیز پیشنهاد می‌شود. دسته تیغی که تنها یک تیغ دارد، به راحتی موهای قسمت زیر بینی را می‌تراشد؛ اما دسته‌ تیغ‌هایی که چندین تیغ در آنها تعبیه شده به سختی در این قسمت حرکت می‌کنند.در حین اصلاح زیاد به پوست صورت سخت نگیرید
  7. در حین اصلاح، چندین بار دسته تیغ را بشویید. موهای تراشیده شده روی تیغ باقی می‌مانند و باعث می‌شوند اصلاح راحتی نداشته باشید. بنابراین در حین اصلاح هر زمان که احساس کردید موهای زیادی روی دسته تیغ انباشته شده، دسته تیغ را بشویید. این کار باعث می‌شود حرکت دسته تیغ روی پوست صورت روان‌تر انجام شود.
  8. پس از اصلاح، هوای پوست صورت و گردن خود را داشته باشید. حتماً پس از اینکه صورت خود را با تیغ اصلاح کردید، پوست صورت را با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید. در نهایت هم از بالم یا اَفترشِیو که برای پس از اصلاح توصیه می‌شوند استفاده کنید.

رعایت تمامی این نکات به شما کمک می‌کند تا از انتخاب بهترین روش اصلاح صورت خود لذت ببرید. بااین‌حال توصیه می‌کنیم همیشه بهترین کرم ضد جوش را بین لوازم اصلاح خود داشته باشید تا در صورت نیاز، بلافاصله از آن استفاده کنید.

چگونه جلوی احساس سوزش و التهاب پس از اصلاح را بگیریم؟

جلوی احساس سوزش و التهاب پوست را پس از اصلاح بگیریم

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از اصلاح، متوجه شده‌اید قسمت خاصی از پوست صورت ملتهب شده و می‌سوزد. سوزش و التهاب پوست، پس از اصلاح به راحتی قابل پیشگیری است. در بیشتر مواقع اگر پوست صورت شما خشک باشد یا این‌که در حین اصلاح، فشار بیش از حدی با خودتراش روی پوست وارد کنید، ممکن است پوست صورت پس از اصلاح ملتهب شود یا در مواردی نیاز است که از بهترین کرم ضد جوش استفاده کنید. اگر هم تیغ‌ خودتراش بیش از اندازه کند باشد احتمال سوزش و التهاب پوست پس از اصلاح وجود دارد.

در انتخاب بهترین روش اصلاح صورت برای این‌که پوست دچار سوزش و التهاب نشود از ژل و کف‌های اصلاح استفاده می‌کنند. این ترکیبات باعث می‌شوند خودتراش به راحتی در میان مو و پوست صورت حرکت کند. از طرف دیگر باعث می‌شود آبرسانی به پوست به خوبی انجام شود تا شاهد خشکی پوست در حین اصلاح نباشید. زمانی که آب به اندازه کافی به پوست برسد، پوستِ متورم‌شده، نرم‌تر می‌شود. این کار به حرکت راحت‌تر خودتراش در میان موهای صورت منجر خواهد شد و در نتیجه پس از اصلاح، شاهد سوزش و التهاب پوست نخواهید بود. فشاردادن بیش از اندازه خودتراش روی پوست نیز به التهاب پوستی، سوزش و بروز جوش بعد از اصلاح منجر خواهد شد. سعی کنید خودتراش را به آرامی روی کف اصلاح و پوست بکشید.

در بسیاری از مواقع هم دیده شده است که عوض کردن خودتراش، مشکلات سوزش و التهاب پوست را برطرف می‌کند. از طرف دیگر ممکن است خودتراش شما مشکلی نداشته باشد و فقط تیغ‌هایش کُند شده باشد که در این حالت تنها کافی است تیغ خودتراش را با تیغ نو تعویض کنید.

یکی دیگر از دلایل سوزش و التهاب پوست پس از اصلاح، کشیدن بی‌موردِ خودتراش روی پوست است. جالب است بدانید بر اساس تحقیقاتی که از جانب برند ژیلت انجام شده است، یک مرد در هر بار اصلاح صورت، حدود ۱۷۰ بار خودتراش را روی صورت و به قصد تراشیدن موها می‌کشد که از این تعداد حدود ۱۲۰بار کشیدن خودتراش روی پوست صورت ضرورتی ندارد.

کشیدن دوباره خودتراش روی پوست صورت باعث می‌شود تا خمیر یا ژل اصلاحی که استفاده کرده‌اید از روی پوست برداشته شود و در نتیجه تماس بیشتری بین تیغ و پوست شما ایجاد می‌شود، این امر در نهایت به سوزش،التهاب و بروز جوش بعد از اصلاح منجر خواهد شد.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، اصلاح صورت ترفند‌های زیادی دارد و بر خلاف اینکه به نظر می‌رسد کار راحتی است، نیازمند دقت و ظرافت خاص خود است تا منجر به بروز جوش بعد از اصلاح نشود. البته این جوش ها به کمک استفاده از بهترین کرم ضد جوش به راحتی از بین می‌روند. همچنین هر کس می‌تواند در انتخاب بهترین روش اصلاح صورت ویژگی‌های پوست خود را در نظر بگیرد. بنابراین اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه اصلاح صورت دارید، تجارب خود را با ما و سایر کاربران اُردمی در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Gillette ۱۲ دیدگاه 60678بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. همه چی عالی ولی قیمت ها کمی گران است هر کس توان خرید ندارد کمی ملاحظه افراد کم درآمد هم درنظر بگیرید

    • درود به شما پیمان عزیز

      شما برای مشاهده محصولات با قیمت مناسب از هر دسته، می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را «قیمت کم به زیاد» انتخاب کنید.

  2. آیا میشه از ژل اصلاح و افترشیو با هم استفاده کرد؟

    • درود به شما علیرضای عزیز

      ژل اصلاح برای نرم کردن موی صورت هنگام اصلاح استفاده می‌شود و افتر شیو بعد از اصلاح باید زده شود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  3. سلام من یه مشکل دارم اونم این هست که ریش من داره تا زیر چشام پیش میره باید چیکار کنم ؟؟ینی بیش از حد داره جلو میره

  4. بهترین چیز فقط موزر که از قدیم بوده صورت همیشه نرم میمونه و خشن نیست صورت و خبری از جوش و التهاب صورت نیست

  5. سلام من یه مشکلی دارم وقتی باتیغ ،صورت رواصلاح میکنم موهای صورتم کشیده واصلاح نمیشن چکارکنم؟تاحالا بخاطرهمین باتیغ نزدم

    • درود به شما امیرحسین عزیز

      طول ریش نباید خیلی بلند باشد تا بتوان برخلاف جهت رویش مو، تیغ را روی صورت بکشید، تیغ‌های 5 لبه ژیلت گزینه خوبی برای اصلاح صورت هستند.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  6. user avatar
    سبحان مهاجری هرات

    سلام خیلی مطالب مفیدی بود انشالله همیشه موفق باشید.

    • درود به شما سبحان عزیز?

      خوشحالیم که مورد رضایت‌تون قرار گرفته؛ گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  7. اصلاح صورت با تیغ برای آقایون مضر هست. باید با ماشین بزنن

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه