تا ۸ تیر تمدید شد! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

اسکراب صورت چه مزایایی برای پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اسکراب صورت چه مزایایی برای پوست دارد؟

پوست صورت ظرافت بیشتری نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن دارد. از طرف دیگر، از آنجایی که پوست صورت بیشتر در معرض فرسودگی قرار دارد، نیازمند محافظت و رسیدگی بیشتری است؛ این‌جاست که اسکراب صورت به عنوان یک روش لایه‌برداری مناسب و اختصاصی برای پوست صورت پیشنهاد می‌شود.

اگر به پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید،‌ حتما تاکنون اسکراب‌های مختلفی را برای لایه‌برداری امتحان کرده‌اید. اما همان‌‌گونه که اشاره شد، تمامی این اسکراب‌ها برای صورت مناسب نیستند و حتما از اسکراب مخصوص پوست صورت استفاده کنید.

چرا از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از اسکرا‌ب صورتدلایل مختلفی برای استفاده از اسکرا‌ب صورت وجود دارند. در فرآیند لایه‌برداری توسط اسکراب صورت، تنها لایه‌های مرده پوست برداشته می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا لایه زیرین پوست که شادابی و طراوت بیشتری دارد پدیدار شود. استفاده منظم از لایه‌بردارها باعث می‌شود دائما پوست تازه‌ شود و در نتیجه همیشه پوستی درخشان و صیقلی خواهید داشت.

خوشبختانه در بیشتر اسکراب‌ها از ترکیبات مرطوب‌کننده نیز استفاده می‌شود، این ترکیبات پس از لایه‌برداری پوست، مواد مغذی را به سلول‌های جدیدِ پوست می‌رسانند. از طرف دیگر، استفاده از اسکراب‌های لایه بردار صورت باعث می‌شود تا باقی‌مانده‌های آرایش که به راحتی از سطح پوست پاک نمی‌شوند نیز از بین برود.

شیوه استفاده از اسکراب صورت

شیوه استفاده از اسکراب صورتدر ترکیبات موجود در اسکراب پوست صورت، مواد ساینده و صیقل‌دهنده‌ای وجود دارند. این ترکیبات باعث می‌شوند در حین مالش آرام اسکراب بر روی پوست، سلو‌ل‌های مرده و در حال مرگِ پوستِ صورت برداشته شوند.

طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار ساده است و همانند کرم زدن است. برای این‌کار کافی است تا مقداری اسکراب را بر روی انگشتان مالیده و به آرامی پوست صورت را ماساژ دهید. به جای انگشتان از پدهای آرایشی هم می‌توانید استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم انگشتان آغشته به اسکراب را به حالت دورانی بر روی پوست صورت بکشید تا از این طریق تمامی قسمت‌های پوست صورت با اسکراب پوشش داده شود. در نهایت هم پس از استفاده از اسکراب، پوست صورت را بشویید و از لوسیون‌‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید.

اسکراب صورت با مواد طبیعی

اسکراب صورت با مواد طبیعیبرای اسکراب صورت با مواد طبیعی هم می‌توانید از فیبر بامبو، پوست بادام زمینی، بلغورِ جو دوسَر، شکر و پالپ‌های میوه استفاده کنید. دیده‌ شده است در بعضی موارد از ترکیبات سخت‌تری مانند نمک، شن و حتی سنگ‌پا برای اسکراب طبیعی صورت استفاده می‌کنند که این کار اصلا توصیه نمی‌شود.

در اسکراب‌های صورت، عموما روغن یا کرم‌های گیاهی نیز وجود دارد، این ترکیبات در کنار معطر کردن پوست، چربی مورد نیاز پوست صورت را هم تامین می‌کنند.

اسکراب‌های مختلفی در بازار وجود دارند و پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، قبل از خریداری، اسکراب مورد نظر را آزمایش کنید. برای این کار، مقداری از اسکراب را بر روی مچ دست بمالید؛ جالب است بدانید پوست این قسمت ظرافت بیشتری دارد و در نتیجه اگر پوست شما به اسکراب حساسیت داشته باشد، پوست مچ دست ملتهب خواهد شد. به این ترتیب اجازه دهید، اسکراب برای چند دقیقه بر روی پوست مچ دست باقی بماند. سپس پوست این ناحیه را با آب نیم‌گرم بشویید. در این مرحله، اگر پوست ملتهب نشده باشد، استفاده از اسکراب مورد نظر بر روی پوست صورت هم ضرری نخواهد داشت.

اسکراب صورت ترفند خاص دیگری ندارد، اما باز هم اگر موردی به ذهن شما رسید، آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پیشتر از این در همین زمینه مقالات دیگری در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که مطالعه آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 13943بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه