مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

دستور چند ماسک خانگی برای منافذ باز پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
دستور چند ماسک خانگی برای منافذ باز پوست

در تمامی نقاط پوست منافذی وجود دارند که چربی، آب و املاحی که پوست نیاز دارد را به آن می‌رسانند؛ همچنین از ورود مواد مزاحم به داخل جلوگیری می‌کنند. این منافذ مهم و مفید می‌توانند بلای جان بعضی افراد باشند. چگونه؟ با بزرگ شدن بیش از اندازه. منافذ بزرگ زیبایی صورت را به خطر می‌اندازند؛ اما خوشبختانه این مسئله مانند بیشتر مسائل دنیا راه حل دارد. راه بستن منافذ باز پوست ماسک‌های مناسبی است که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم؛ پس همراه ما باشید تا با دستور چند ماسک خانگی برای منافذ باز پوست آشنا شوید.

ماسک خانگی بلغور جو دوسر، گلاب و آب لیمو

ماسک خانگی برای منافذ باز پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک

سه قاشق غذاخوری پودر جو، نصف قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری آب لیمو را و مقداری گلاب تمام موادی است که شما برای تهیه این ماسک نیاز دارید. آب لیمو خاصیت انقباضی دارد یعنی پوست را منقبض و سفت می‌کند. همچنین ضد میکروب هم هست. گلاب تنظیم PH پوست را به عهده دارد و به بسته‌شدن منافذ کمک می‌کند. آنتی اکسیدان بلغور جو از تجمع استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و به پاکسازی پوست شما کمک می‌کند.

طرز تهیه ماسک

استفاده از ماسک خانگی بالا به این شکل است که خمیر پودر جو با سایر مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار می‌دهید. برای پاک‌کردن ماسک از صورت انگشتان خود را خیس کنید و دورانی روی صورت خود بکشید. کار شما با آبکشی صورت تمام می‌شود.

ماسک خانگی کشک و آرد

ماسک خانگی بلغور جو دوسر، گلاب و آب لیمو

مواد لازم برای تهیه ماسک

مواد لازم برای تهیه ماسک کشک و آرد، دو قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق غذاخوری آرد است. خاصیت آرد پاکسازی منافذ باز است. با پاک‌شدن منافذ از آلودگی آنها کوچک و جمع می‌شوند. خاصیت دیگر آرد تقویت پوست است. ماست هم زحمت رطوبت رسانی را به عهده دارد.

طرز تهیه ماسک

روش تهیه این ماسک بسیار آسان است. خمیر مواد بالا را به مدت ۱۵ یا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید. فراموش نکنید که حین آبکشی از آب سرد استفاده کنید. می‌توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک خانگی زردچوبه و آرد نخود برای منافذ باز پوست

ماسک خانگی زردچوبه و آرد نخود برای منافذ باز پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک

موادی که برای تهیه این ماسک نیاز دارید یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک پیمانه زردچوبه، یک قاشق غذاخوری ماست و ۲ یا ۳ قطره روغن زیتون است. زردچوبه پوست را یکدست می‌کند و با خاصیت ضد باکتریایی خود باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. آرد آلودگی‌هایی که منافذ را باز نگه می‌دارند را حذف می‌کند. ماست تونری عالی و مرطوب کننده قوی برای پوست است؛ پس استفاده از این ماسک را در روتین پوستی خود قرار دهید.

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این ماسک موادی که ذکر کردیم را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر یکدست دربیاید. این خمیر را حدود یک ربع در یخچال نگهداری کنید. سپس ماسک را به غیر از اطراف چشم‌ها و لب‌ها، روی بقیه صورت خود قرار دهید. هنگامی که ماسک خشک شد یعنی حدود 20 دقیقه بعد ماسک را بشویید. بعد از آبکشی روی صورت خود یخ بگذارید. استفاده از مرطوب کننده بعد از مراحل بالا ضروری است. این پروسه را ۲ مرتبه در هفته و به مدت یک ماه تکرار کنید.

ماسک خانگی خیار و گلاب

ماسک خانگی خیار و گلاب

مواد لازم برای تهیه ماسک

گلاب خاصیت منقبض کننده دارد؛ پس چین و چروک‌های مزاحم را حذف می‌کند و پوست را سفت می‌کند. ویتامین E موجود در خیار روشن‌شدن پوست و آبرسانی و تغذیه پوست را به عده دارد. ترکیب این دو ماده معجزه می‌کند. یک قاشق غذاخوری از آب خیار و گلاب کار شما را راه می‌اندازد.

طرز تهیه ماسک

تهیه و استفاده از این ماسک نکته خاصی ندارد. این دو مایع را به هم اضافه کنید و با پنبه به صورت و گردن خود بکشید. می‌توانید پس از ۱۵ دقیقه ماسک را پاک کنید یا بگذارید شب تا صبح روی پوست شما بماند. این ماسک را بنا به نیاز پوست خود استفاده کنید.

ماسک خانگی جوش شیرین و جو دوسر

ماسک خانگی جوش شیرین و جو دوسر

مواد لازم برای تهیه ماسک

لایه بردار یعنی جوش شیرین. ترکیب جوش شیرین با جو سرشار از آنتی اکسیدان به معنی حذف کامل سلول‌های مرده و مزاحم پوست و بازشدن راه منافذ است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲ قاشق چایخوری جو دوسر برای تهیه این ماسک خانگی کافی است.

طرز تهیه ماسک

به مخلوط دو پودر بالا چند قطره آب اضافه کنید تا خمیری شکل شوند. این خمیر را چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا خشک شود. حتماً پس از آبکشی با آب گرم حتماً از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خانگی دارچین و آلوئه ورا

ماسک خانگی دارچین و آلوئه ورا

مواد لازم برای تهیه ماسک

روتین مراقبت‌ پوستی بدون آلوئورا ناقص است. این ماده پوست را تسکین داده و آلودگی‌ها را از منافذ حذف می‌کند. ترکیب این ماده با دارچین دشمنی قوی برای جوش‌های سر سیاه به حساب می‌آید. موادی که برای تهیه این ماسک معجزه آفرین استفاده می‌شود یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری دارچین و یک‌چهارم فنجان ژل آلوئه‌ورا است.

طرز تهیه ماسک

روش استفاده از این ماسک خانگی آسان این است که مواد را مخلوط کرده و روی صورت خود قرار دهید. با انشگتان دست به آرامی ماسک را روی صورت خود مالش دهید. بعد از گذشت ده دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک خانگی چای سبز کابوس منافذ باز

ماسک خانگی چای سبز کابوس منافذ باز

مواد لازم برای تهیه ماسک

با استفاده از چای سبز منافذ صورت جرئت بازشدن ندارند چراکه این ماده آنزیم‌های بازکننده منافذ را کنترل می‌کند؛ پس علاوه بر بستن منافذ از بازشدن دیگر منافذ جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان این چای خوش‌رنگ و بو با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند؛ اگر مشتاق استفاده از این ماسک با ارزش هستید یک قاشق غذاخوری پودر چای سبز، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری شکر تهیه کنید.

طرز تهیه ماسک

روش استفاده به این شکل است که ترکیب مواد بالا را به مدت دو دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. با گذشت یک ربع شما می‌توانید با اطمینان از اثربخشی این ماسک صورت خود را بشویید.

ماسک خانگی عسل، شکر و آب لیمو مناسب برای اسکراب پوست

ماسک خانگی عسل، شکر و آب لیمو مناسب برای اسکراب پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک

سفید کنندگی لیمو، پاک‌ گنندگی شکر و لایه برداری عسل ترکیبی است که نمی‌شود از آن به آسانی گذشت. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری شکر تمام موادی است که شما برای تهیه این ماسک خانگی نیاز دارید.

طرز تهیه ماسک

روش استفاده از مواد بالا اصلاً و ابداً سخت نیست. پودر شکر را با مواد دیگر مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید. برای اثر بخشی بیشتر و بهتر روی قسمت‌هایی از صورت که منافذ باز بیشتر دارند مانند بینی و چانه بیشتر زمان بگذارید. دو دقیقه به آرامی پوست آغشته به ماسک را مالش دهید. پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله با چند ماسک خانگی برای رفع منافذ باز پوست آشنا شدید. اگر پوستتان حساس است یا حوصله ساختن ماسک خانگی را ندارید، غم به دلتان راه ندهید. در چنین مواقعی با یک کلیک ساده در فروشگاه اینترنتی اردمی، می‌توانید صاحب بهترین ماسک صورت برای بستن منافذ پوستتان باشید. شما چه ماسکی برای رفع این عارضه می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 8784بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه