تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

موثرترین روش های مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور خورشید کدامند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
موثرترین روش های مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور خورشید کدامند؟

پوست دور چشم نیز نسبت به دیگر قسمت‌های صورت نازک‌تر و حساس‌تر است. این عضو حساس همانند سایر نقاط صورت در معرض تابش پرتوهای مضر خورشید قرار دارد و عارضه های مختلف مانند پیری، تیرگی و پف زیر چشم دست از سر آن بر نمی‌دارند. موثرترین روش مراقبت از پوست دور چشم، خرید و استفاده از بهترین کرم دور چشم است. در همین زمینه راهکارها و نکات جالبی آماده کرده‌ایم که مطالعه‌ی آن‌ها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

شناسایی خطرات نور خورشید

برای مراقبت از پوست دور چشم خود، خطرات نور خورشید را دست کم نگیرید.

مراقبت از پوست دور چشم در برابر پرتوهای نور خورشید، امری ضروری و مهم است. پرتوهای فرابنفش A و B، طول موجی کمتر از نور مرئی دارند و جزو خطرناک‌ترین پرتوهای نور خورشید به حساب می‌آیند. ‌آب‌ مروارید،‌ سرطان پلک و دیگر سرطان‌های پوست را می‌توان از مواردی دانست که پرتوهای فرابنفش A و B ایجاد می‌کنند. این پرتوهای مضر به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل کاهش بینایی در میان افراد بالای ۶۰ سال شناخته می‌شوند. پرتوهای UV، پوست دور چشم را در معرض چین و‌ چروک زودرس قرار می‌دهند. پرتوهای نور آبی مرئی هم، نقش مهمی در ایجاد آب مروارید و دیگر بیماری های چشم دارند. طیف نور آبی در درازمدت شبکیه چشم را در معرض خطر قرار داده و تاری دید، خشکی چشم و تورم آن، سردرد و کاهش بینایی را به دنبال دارد.

به هر اندازه که پوست روشن‌تر، سن بیشتر یا بینایی کمتری داشته باشید، به همان اندازه نیز بیشتر در معرض خطرات نور خورشید قرار می‌گیرید. این قضیه برای افرادی که در طول روز در بازه‌های زمانی طولانی در معرض نور خورشید قرار دارند اهمیت بیشتری دارد. به این ترتیب می‌توان گفت خطر پرتوهای مضر خورشید را نباید دست‌کم گرفت و با خرید بهترین کرم دور چشم، سلامت پوست حساس این قسمت را حفظ کرد و در صورت بروز عارضه های پوستی باید التیام بخشید.

روش های کاهش خطرات نور خوشید

بهترین روش مراقبت از پوست دور چشم در مقابل نور خورشید

موثرترین روش مراقبت از پوست دور چشم، استفاده از بهترین کرم دور چشم و عینک آفتابی استاندارد است. اما باید بدانید که مشخصات بهترین کرم دور چشم و عینک آفتابی استاندارد چیست. در صورت استفاده از محصولات بی کیفیت و نامرغوب ممکن است باعث بروز عارضه های گوناگونی روی پوست دور چشم شود.

  • مشخصات بهترین کرم دور چشم

برای خرید بهترین کرم دور چشم باید ابتدا به ترکیبات آن توجه کنید. رتینول، آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک یا سِرامید‌ها، پپتید‌ها و نیاسینامید یا اسید کوجیک بهترین و البته موثرترین ترکیبات برای حفظ یا بهبود عارضه های پوست دور چشم هستند. از طرف دیگر، توجه داشته باشید که گران قیمت بودن یک محصول لزوماً به معنای کیفیت عالی آن نیست. بهتر است کرم دور چشمی که رایحه معطر و خوشبو دارد را از لیست خرید خود حذف کنید؛ چراکه این مواد باعث بروز حساسیت و التهاب پوست نازک و حساس دور چشم می‌شوند. شما می‌توانید با خرید از فروشگاه های معتبر، ضمن در نظرگرفتن نکات مطرح‌شده، بهترین کرم دور چشم مناسب خود را تهیه کنید.

«ژل ضد چروک و ضد پف و تیرگی DERMOLAB» یک دور چشم فاقد بو و چربی است که علاوه‌بر کاهش پف و تیرگی، خطوط ریز دور چشم را برطرف می‌کند. همچنین اگر به‌دنبال خرید بهترین کرم دور چشم مناسب با نیاز پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره رایگان کارشناسان پوست اردمی بهره ببرید.

  • مشخصات عینک آفتابی استاندارد

شیشه بازتاب دهنده یا جاذب پرتوهای UV در عینک های آفتابی، گزینه‌ی خوبی برای مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور خورشید به حساب می‌آیند. در کنار این گزینه، عینک ها باید دارای استانداردهای ANSI یا ISO باشند. عینکی که می‌خرید بهتر است تا جای ممکن شیشه بزرگی داشته باشد و پوشش خوبی برای چشم، پلک و پوست دور چشم ایجاد کند. در کنار این‌ها مقاوم و بادوام هم باشد. از آنجایی که حساسیت چشم به شدتِ نور نیز بستگی دارد، باید هنگام خرید عینک به پلاریزه بودن شیشه آن توجه کنید؛ چراکه این ویژگی، شدت نور خیره‌کننده خورشید را از بین می‌برد. گفتنی است که این عینک ها برای رانندگی و استفاده در روزهای برفی نیز گزینه‌ی خوبی هستند.

مراقبت از پوست دور چشم در برابر آفتاب

نکات مهم برای مراقبت از پوست دور چشم در برابر آفتاب

با به‌کارگیری روش های مراقبت از پوست دور چشم و نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید تا حد زیادی از ابتلا به عارضه های پوستی این ناحیه در امان باشید.

  • استفاده از کلاه گزینه‌ی بسیار خوبی برای مراقبت از پوست دور چشم به حساب می‌آید و بهتر است در روزهای آفتابی با کلاه های لبه‌دار از منزل بیرون بروید؛
  • در کنار عینک آفتابی و کلاه، با خرید بهترین کرم دور چشم داری spf، پوست حساس این ناحیه را در برابر پرتوهای خورشید مقاوم کنید؛
  • استفاده درست از کرم دور چشم در کنار مداومت در مصرف آن، تاثیر بسیاری در گرفتن بهترین نتیجه دارد؛ در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چیست؟ را مطالعه کنید.
  • ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر به‌عنوان زمان اوج تابش پرتوهای خورشید به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد در این ساعت‌ها در سایه قرار بگیرید؛
  • از آنجایی که پرتوهای خورشید در روزهای غیرآفتابی نیز از میان لایه‌های ابر عبور می‌کنند، بهتر است تمام توصیه‌هایی که برای حضور در بیرون از منزل در روزهای آفتابی وجود دارد، برای روزهای غیرآفتابی هم رعایت کنید.
  • به خاطر داشته باشید بهترین سن استفاده از کرم دور چشم برای افراد مختلف، متفاوت است؛ اگر به‌طور ارثی پوست دور چشم شما را عارضه‌ای تهدید نمی‌کند، بهتر است از سن ۲۰ سالگی به بعد شروع به استفاده از بهترین کرم دور چشم آبرسان کنید. چراکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

امیدواریم به لطف روش‌هایی که گفتیم پوست شما همیشه سالم و سلامت باشد و پرتوهای خورشید به پوست دور چشم شما ضرری نرسانند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم روش‌های جالبی را بلد هستید یا اینکه تجربه‌ی خوبی در خرید بهترین کرم دور چشم دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی از این تجربه‌های سودمند بگویید.

منبع: Skincancer دیدگاه‌ها 6371بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه