تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۴ محصولی که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۴ محصولی که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست

این روزها به خانه هر کسی که وارد می‌شویم با دنیایی از محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای مختلف مواجه می‌شویم. خواه این محصولات چند صابون و شامپو باشند، خواه انواع محصولات مخصوص رسیدگی به پوست و مو. دنیای زیبایی به‌سرعت نور پیش می‌رود و هر روز افراد دوست دارند محصولات جدید با کاربردهای جدید را امتحان کنند. در این میان تبلیغات نیز اثر دوچندانی دارند. در این تبلیغات مکرراً بیان می‌شود که استفاده از فلان محصول باعث سلامت پوست یا مو می‌شود.

برخی از این تبلیغات درست هستند و برخی خیر. برای مثال استفاده مداوم و درست از انواع آبرسان همیشه به پوست کمک می‌کند که رطوبت و شادابی‌اش حفظ شود. از سوی دیگر انواع کرم ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از آفتاب‌سوختگی پوست، مانع از ابتلای پوست به انواع لکه و چین و چروک و حتی سرطان‌های پوستی می‌شود. اما محصولاتی نیز هستند که استفاده مداوم از آن‌ها نه‌تنها مفید نیست، بلکه باعث آسیب‌زدن به پوست و موی شما می‌شود. در ادامه با هم چند محصولی را بررسی می‌کنیم که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست.

شامپوی روزانه‌

شامپوی روزانه‌

حتماً شما هم در تبلیغات تلویزیونی دیده‌اید که افراد هر روز قبل از خارج‌شدن از منزلشان، به حمام می‌روند. این امر به‌تنهایی کار پسندیده‌ای است و به خوشبو‌ شدن فرد کمک شایانی می‌کند؛ اما پرسشی که این بین وجود دارد این است که آیا شستن موی سر هر بار در حمام لازم است؟ در پاسخ باید بگوییم شامپو یکی از چند محصولی است که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست. همه می‌دانیم که با هر بار شستن سر، میزان زیادی از سبوم آن از بین می‌رود. سبوم در واقع مسئول تولید‌کننده چربی در پوست سر است. وقتی که سبوم در حالت طبیعی خود کار می‌کند، کف سر و ریشه موها کمی چرب می‌شوند و ساقه موها حالت نرم و براق به خود می‌گیرد.

با انجام دوش روزانه همراه با شامپو و مخصوصاً شامپوهای سولفات‌دار، سبوم سر دچار تغییر و تحلیل می‌شود. وقتی سبوم کاهش پیدا کند، پوست سر و ساقه موها خشک و شکننده می‌شود. البته در برخی افراد این اتفاق برعکس رخ می‌دهد و پوست برای جبران چربی خود، سبوم بیشتری تولید می‌کند. برای همین هم هست که برخی افراد با وجود دوش‌های روزانه، باز هم پوست سر بسیار چرب دارند. با این توضیح سعی کنید شست‌وشوی موها با شامپو را به هفته‌ای دوبار کاهش دهید و سایر روزها سرتان را آب خالی بشویید.

اسکراب

اسکراب

همه می‌دانند که لایه برداری از پوست یکی از پایه‌های اساسی رسیدگی به پوست است. مادامی که سلول‌های مرده و آلودگی در منافذ پوست وجود داشته باشند، بهترین سرم‌ها و کرم‌های جوان کننده و شاداب کننده هیچ کمکی به پوست شما نخواهند کرد. به همین دلیل هم هست که لایه برداری سطحی و اسکراب عمقی پوست به سلامت آن کمک شایانی می‌کند. البته باید یادتان باشد که لایه برداری از پوست نیز حد و اندازه خود را دارد و اگر از حد بگذرد، ضرر جبران ناپذیری به پوست شما می‌زند.

در واقع لایه بردار و اسکراب هم یکی از چند محصولی هستند که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست. علت این امر هم این است که با هر بار اسکراب، یک لایه شاخی از پوست شما دور ریخته می‌شود. این کار به میزان بسیاری سبوم و چربی طبیعی پوست شما را نیز از بین می‌برد. به همین دلیل هم هست که معمولاً بعد از لایه برداری، پوست احساس خشکی و کشیدگی می‌کند. با این توضیح اگر صاحب پوست خشک هستید، فقط یک بار در هفته اجازه اسکراب دارید. افراد دارای پوست معمولی دو بار و افراد دارای پوست خیلی چرب نهایتا سه بار در هفته مجاز هستند از پوستشان لایه برداری کنند.

ریمل

ریمل

این یک حقیقت انکارنکردنی است که مژه‌ها با کمک ریمل زیباتر از همیشه می‌شوند و زیبایی چشم تأثیر بسیاری بر زیبایی صورت می‌گذارد. این روزها نیز انواع ریمل با کاربردهای مختلف روانه بازار شده‌اند. برخی‌شان حجم مژه‌ها را بیشتر می‌کنند و برخی مژه‌ها را بلندتر از چیزی که هست نشان می‌دهند. در این میان برخی ریمل ها نیز به مژه‌های صاف، حالتی مواج و زیبا می‌بخشد. وظیفه ریمل ضد آب هم که مشخص است. ماندگاری زیاد و مقاومت در برابر تعریق و رطوبت، دلیل محبوبیت این ریمل شده است.

با همه این اوصاف، استفاده هر روزه و مکرر از ریمل باعث بروز آسیب‌های فراوان به مژه و حتی چشم شما می‌شود. مواد شیمیایی موجود در ریمل باعث می‌شود ریشه مژه‌ها ضعیف شوند و بعد از مدتی ریزش مژه و کم‌پشتی‌شان را تجربه کنید. از سویی نزدیک‌بودن مژه با چشم باعث می‌شود بو و مواد ریمل به چشم نفوذ کند و چشم دچار حساسیت و حتی عفونت شود. با این تفاسیر بهتر است استفاده از ریمل را نیز مانند چند محصول دیگری که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست، به حداقل برسانید.

شامپو خشک

شامپو خشک

این روزها به برکت شبکه مجازی و مخصوصاً اینستاگرام اکثر شما با پدیده شامپو خشک آشنا شده‌اید. بعید است دختر و پسر نوجوان در خانه داشته باشید و شامپو خشک در خانه‌تان استفاده نشود. همه می‌دانیم که مصرف این محصول زمانی اوج می‌گیرد که شما به جلسه کاری یا مهمانی دعوت شده‌اید و فرصت کافی برای شستن موهای خود ندارید. با اسپری شامپو خشک می‌توانید چند ساعتی موهای خود را تمیز و مرتب جلوه دهید. این شامپو برای چند ساعت موهای شما را تمیز و خوشبو نشان می‌دهد.

البته این نکته را فراموش نکنید که شامپو خشک نیز از آن دست محصولاتی است که استفاده مداوم از آن به ضرر شماست. در واقع این محصول بر پایه الکل و نشاسته ساخته شده است و تا مدت محدودی چربی پوست شما را می‌پوشاند. این حسن یک عیب بزرگ هم دارد و آن اینکه همه این مواد خشک در روزنه‌های پوست سر جمع می‌شوند و بعد از مدتی هم میزان تولید و ترشح سبوم مختل می‌شود و هم ممکن است فولیکول مو آسیب ببیند و باعث ریزش مو شود. با این توضیح تا وقتی که مجبور نشده‌اید، از شامپو خشک استفاده نکنید.

سخن پایانی

در این نوشته شما را با چند محصولی آشنا کردیم که استفاده مدام از آن‌ها به ضرر شماست. امیدواریم مطلب برایتان جالب و سودمند بوده باشد. شما چه محصولات دیگری به لیست ما اضافه می‌کنید؟ یا اینکه شما به کدام محصول عادت دارید؟ برای ما در بخش نظرات مجله آموزشی اردمی بنویسید.

۱ دیدگاه 11276بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. چه جالب! نمی‌دونستم استفادهٔ مداوم از شامپو چنین تأثیری داره.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه