تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ تمرین ورزشی که بدن شما را متحول می‌کنند

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۱۰ تمرین ورزشی که بدن شما را متحول می‌کنند

آیا به دنبال روش‌هایی برای متحول کردن بدن خود هستید؟ بعضی تمرینات ورزشی شما را به این هدف می‌رسانند. این موارد در کنار سهولت، بدن شما را تقویت کرده و کالری‌های اضافه را می‌سوزانند. بااین‌حال، انجام این تمرینات به تنهایی کافی نیست بلکه تأثیر آن‌ها در کنار تغذیه سالم و خواب کافی نشان داده می‌شود. زمان ارزشمند خود را با انجام تمارین دشوار تلف نکنید. 10 تمرین ورزشی زیر را انجام دهید تا بدن شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن متحول شود.

1- طناب زدن:

طناب زدنآخرین طناب زدن خود را به یاد می‌آورید؟ شاید آخرین بار به کودکی بازگردد. طناب زدن، تمرین ورزشی راحتی است که تقریبا همه جا می‌توان آن را انجام داد. این تمرین ورزشی در هر دقیقه بیش از سایر تمارین ورزشی کالری می‌سوزاند. طناب زدن یک تمرین ورزشی کامل و بسیار مفرح است.

طناب زدن یک تمرین فوق‌العاده خوب برای ماهیچه قلبی است. تنها کافی است طناب خود را در کیف یا کوله قرار دهید و به این ترتیب دیگر سراغ باشگاه‌های ورزشی نروید. بنابراین، چه کسی گفته است که طناب زدن تنها برای کودکان است؟

2- اسکوات:

اسکواتاسکوات، یک تمرین ورزشی کامل برای تمام بدن است که بیش از یک گروه از عضلات را درگیر می‌کند. این تمرین ورزشی سنگین عضلات «گلوتز» را درگیر می‌کند، بدن را تقویت کرده و کالری بسیار زیادی می‌سوزاند. اسکوات را با پرش همراه کنید تا سوخت‌وساز کالری‌ها و ضربان قلب افزایش یابد یا حتی می‌توانید دمبل را در دستان خود نگاه دارید تا مقاومت و سوخت‌وساز بدن خود را افزایش دهید.

انجام منظم اسکوات یکی از بهترین روش‌های متحول کردن بدن و بهبود سلامت جسمی است. اگر در محل کار دائما نشسته‌اید یا روز خود را در خانه می‌گذرانید، در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک هستید. آیا بهتر نیست در هنگام غذا پختن یا جوش آمدن آب کتری، چند حرکت اسکوات انجام دهید؟ گاهی اوقات، انجام چند کار با هم بسیار خوب است.

3- شنا سوئدی:

شنا سوئدیمتاسفانه، بسیاری از افراد از شنا خودداری می‌کنند زیرا انجام این تمرین ورزشی در مقایسه با سایر تمرینات دشوارتر است اما این تمرین، بدن شما را متحول می‌کند. شنا می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود تا تمامی عضلات شانه و بازوان تحت تأثیر قرار گیرند. سبک شنا را تغییر دهید تا انجام آن برای شما یکنواخت نشود. شنا نه تنها برروی بالاتنه تمرکز دارد بلکه بخش میانی بدن را نیز درگیر می‌کند.

تمرین شنا را چند روز در هفته انجام دهید تا بازوان را تقویت کرده و بدن خود را به طور کلی متحول کنید. به علاوه، شنا برای قلب و عروق شما خوب است و به زیبایی اندام کمک می‌کند. از انجام صحیح این تمرین ورزشی اطمینان حاصل کنید، حتما شنا را با کمر صاف انجام دهید تا دچار کمردرد و گرفتگی عضلات کمر نشوید.

4- لانجز:

لانجزجهت تقویت ریه‌های خود حرکت لانجز را انجام دهید. این تمرین ورزشی نتایج خارق‌العاده‌ای به همراه دارد زیرا هر پا را به تنهایی به کار می‌گیرد و در متحول شدن بدن کمک می‌کند. جهت تقویت قلب و عروق، می‌توانید لانجز جهشی یا کششی انجام دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این مقاله پیشنهاد می‌کند 3 نوبت در روز و در هر نوبت 10 تمرین را انجام دهید.

از آنجایی که این تمرین ورزشی در تقویت بدن و عضلات بسیار کارآمد است، آیا بهتر نیست آن‌‎ها را هرروز انجام دهیم؟ اگر مشغله شما فراوان است باز هم زمان لازم برای انجام این تمرین ورزشی را پیدا می‌کنید. از بهانه‌تراشی اجتناب کرده و همین امروز بدن خود را متحول کنید.

5- شنا کردن:

شنا کردنیک خبر مسرت‌بخش برای اهالی شنا و آن‌هایی که سعی دارند بدن خود را متحول کنند این است که شنا کردن یک تمرین ورزشی بسیار مؤثر است که نتایج خارق‌العاده‌ای به همراه دارد. شنا کردن به تقویت بدن و عضلات مختلف کمک می‌کند. شنا مزایای متعددی دارد، به کاهش فشار خون کمک کرده، قلب را تقویت نموده و توان تنفسی را افزایش می‌دهد. با این‌حال، تنها مشکل این ورزش آن است که ممکن است در دسترس همگان نباشد.

6- دویدن:

دویدندویدن مزایای متعددی دارد. این تمرین ورزشی به کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، کاهش خطر افسردگی، سوزاندن کالری‌های اضافی و بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند. هیچ موردی مانند دویدن نمی‌تواند بدن را تا این حد متحول کند. زیرا دویدن به افزایش قدرت پاها و لاغر شدن آن‌ها منجر می‌شود.

اگر اهل دویدن نیستید پیاده‌روی را امتحان کنید. پیاده‌روی نه تنها در سوزاندن کالری‌ها مؤثر است بلکه به بهبود سلامت کلی نیز منجر می‌شود.

7- دوچرخه‌سواری:

دوچرخه‌سواریدوچرخه‌سواری یک روش فوق‌العاده برای عرق کردن و کار کردن بر روی پاهاست. این ورزش خارق‌العاده، باعث می‌شود با شدت بیشتری به بدن خود فشار آورده و بدینسان پاها، بازوان و کمر را تقویت می‌کند. این ورزش همچنین به افزایش ضربان قلب و کاهش وزن منجر می‌شود.

همچنین دوچرخه‌سواری یکی از آسان‌ترین روش‌های انجام تمارین ورزشی است زیرا این وسیله علاوه بر این‌که ابزار حمل و نقل است، بدن شما را تقویت کرده، از هزینه‌ها کاسته و برای سلامت بدن نیز خوب است.

8- دمبل زدن:

دمبل زدنبازوان خود را با دمبل زدن منظم تقویت کنید. اگر در منزل دمبل ندارید، می‌توانید تمرین را با وزنه انجام بدهید. می‌توانید دمبل زدن را به صورت ایستاده یا نشسته انجام دهید و در آن واحد می‌توانید بر روی هر دو دست یا یکی از آنها تمرکز داشته باشید. روش انجام کار فرقی نمی‌کند اما برای رسیدن به بهترین نتیجه، این حرکت ورزشی را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید.

9- کشش پا:

کشش پاکشش پا را می‌توان تقریبا در همه‌ جا و رایگان انجام داد! برای انجام این کار به هیچ ابزار ورزشی نیاز ندارید! این ورزش فوق‌العاده آسان، به تقویت پهلوها و پاها منجر می‌شود. به علاوه هنگامی که این ورزش را به صورت مداوم انجام دهید، عضلات سر ران نیز تقویت می‌شوند.

10- پلانک:

تمرین ورزشی پلانکپلانک یک ورزش قدرتی است که فوق‌العاده آسان، مؤثر و کارآمد است. این ورزش همچون کشش پا می‌تواند همه جا انجام شود و شدت آن به میزان آمادگی بدن شما بستگی دارد. در ابتدا ممکن است این ورزش چالش‌برانگیز باشد اما این تمرین ورزشی روشی آسان برای متحول کردن بدن خود در عرض چند هفته است.

فهرستی از موثرترین تمارین ورزشی به شما ارائه شد تا یقینا بتوانید بدن خود را متحول کنید. تنها کافی است برای رسیدن به بهترین نتیجه، آن‌ها را به صورت منظم انجام دهید. ورزش مورد علاقه شما کدام است؟ پس شروع کنید!

 

منبع: Womanitely ۴ دیدگاه 9019بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. عالی بود. مرسی

  2. بسیار مفید و آموزنده

  3. خوبه بد نیست

  4. بسیار عالی مفید و آموزنده بود.سپاسگزارم

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>