تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مثال‌هایی از تفاوت فرهنگی در محل کار

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
مثال‌هایی از تفاوت فرهنگی در محل کار

مدیران اغلب به این نکته اشاره می‌کنند که شباهت میان کارکنان، بیشتر از تفاوت‌های آن‌ها است. با این حال، علیرغم ویژگی‌های مشترک زیادی که کارکنان با یکدیگر دارند، هنوز هم تفاوت‌های فرهنگی مشاهده می‌شوند. فرهنگ مجموعه‌ای از ارزش‌ها، شیوه‌ها، سنت‌ها یا باورهایی است که یک گروه خواه به علت سن، نژاد یا قومیت و خواه به علت مذهب یا جنسیت، در آن ارزش‌ها با یکدیگر اشتراک دارند. عوامل دیگری که به تفاوت در محل کار و تفاوت فرهنگی منجر می‌شوند، به تفاوت‌های مربوط به سبک کار، تحصیلات یا نقاط ضعف بستگی دارند.

نسل‌ها

یکی از علل تفاوت‌ فرهنگی، تنوع نسل کارکنان است. یک محل کار، شامل طیف وسیعی از نسل‌های مختلف مانند کارکنان نسل‌های سنتی، انفجار جمعیت، هزاره جدید و غیره است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. نسل هزاره جدید، اولین نسلی است که والدینشان از آن‌ها کمک می‌گیرند. برای نمونه، پدر خانواده در انتظار فرزندش می‌ماند تا دی‌وی‌دی پلیر را برایش راه‌اندازی کند.

پس احتمالا این نسل‌ها تفاوت‌های معنی‌داری با یکدیگر دارند. برای مثال کارکنانی که از نسل انفجار جمعیت هستند، تمایل دارند شخصیت خود را با حرفه یا کاری که انجام می‌دهند، منطبق کنند. همچنین افراد این نسل، افراد متعهدی هستند و هنگامی که فرصتی برای رشد و پیشرفت شغلی برایشان به‌وجود می‌آید، از تغییر کارفرمای خود مضطرب نمی‌شوند. از طرف دیگر، کارکنانی که متعلق به نسل هزاره جدید هستند نیز برای پیشرفت حرفه‌ای ارزش قائل هستند اما آن‌ها در تکنولوژی زبردست هستند، به تغییر محل کار واکنش منفی نشان نمی‌دهند و در شرایط کاری مختلف انعطاف‌پذیر هستند.

تحصیلات

تفاوت‌هایی نیز میان کارکنانی که مدارج دانشگاهی را با موفقیت طی کرده‌اند با کارکنانی که آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای به پیشرفت آن‌ها در حرفه مربوطه منجر شده است، وجود دارد. تفاوت‌های فرهنگی موجود میان این دو گروه در مواقعی که آن‌ها بر سر تئوری دستیابی به اهداف سازمانی اختلاف نظر دارند، می‌تواند در برخی مسائل مربوط به محل کار به ناسازگاری میان آن‌ها منجر شود. برای مثال، کارمندی که معتقد است یک مدرک دانشگاهی او را برای مدیریت فرآیندها و تکنیک‌هایی که کارمندان ماهر از آن برخوردارند آماده کرده است، ممکن است در مقایسه با کارمندانی که سال‌ها دانش و تجربه کار عملی کسب کرده‌اند، به اندازه‌ای که فکر می‌کند مؤثر نباشد.

پیشینه شخصی

مکانی که کارمند در آن زندگی کرده یا می‌کند، می‌تواند به تفاوت فرهنگی در محل کار منجر شود. بسیاری از مردم معتقدند که تفاوت آشکاری میان کارمندی که از یک شهر کوچک آمده و کارمندی که از یک کلان‌شهر آمده وجود دارد. برای مثال، نیویورک در سریع و پیشگام بودنش در معاملات مربوط به کسب و کار شهرت دارد. احتمالا کارمندی که از یک شهر کوچک آمده در ابتدا نمی‌تواند وظایف کاری خود را با همان سرعت کارمندی که از شهری بزرگ آمده است، انجام دهد.

قومیت

قومیت یا ملیت، اغلب نمونه‌هایی از تفاوت فرهنگی در محل کار هستند، به خصوص جایی که در آن ارتباطات، تفاوت‌های زبانی یا شیوه کسب و کار به طور آشکاری متفاوت باشند.

منبع: Chron دیدگاه‌ها 1557بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>