تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش استفاده از عطر زنانه خوشبو برای ماندگاری بیشتر آن چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
بهترین روش استفاده از عطر زنانه خوشبو برای ماندگاری بیشتر آن چیست؟

عطرهای زنانه در شیشه‌های خوش رنگ و ‌لعاب و رایحه‌های دلنشین روانه‌ی بازار می‌شوند. به‌‌همین دلیل نیز باید اعتراف کرد که بدون دانستن اطلاعات کافی، انتخاب عطر زنانه خوشبو در میان عطرهای متنوع و جذاب کاری دشوار است. از طرف دیگر آگاهی از بهترین روش استفاده از عطر زنانه برای برخورداری از رایحه‌ای دلنشین نیز مهم است. پس از خرید عطر نیز باید دانست که روش‌های درست نگهداری از عطر چیست. در ادامه راهنمای کوتاهی برای شما آماده کرده‌ایم تا در آن از انتخاب و خرید عطر و روش‌هایی برای ماندگاری رایحه عطرها بگوییم. مطالعه این راهنما تا حدی در انتخاب بهترین عطر زنانه به شما کمک خواهد کرد.

بررسی ساختار عطر

ساختار عطر

اگر به توضیحات عطرها توجه کرده باشید، نام رایحه یا نت آغازین، میانی و پایانی را حتماً شنیده‌اید. همان گونه که از این نام‌گذاری پیداست، رایحه آغازین هر عطر دقیقاً همان چیزی است که پس از اسپری کردن به مشام می‌رسد. در نتیجه به خانم های خوش‌سلیقه که به دنبال عطری تأثیرگذار می‌گردند، پیشنهاد می‌‌کنیم دنبال عطرهایی باشند که رایحه آغازین آن‌ها را مرکبات و گل‌ها تشکیل می‌دهند. پس از رایحه آغازین، نوبت به رایحه میانی می‌رسد. این رایحه معمولاً از ترکیب بوی خوش گل، ادویه‌جات، چوب‌ و گیاهان معطر تشکیل می‌شود.

در نهایت نیز به رایحه پایانی عطر می‌رسیم. رایحه پایانی همان نت اصلی و پایه‌ی عطر است که بوی غالب عطر را تشکیل می‌دهد. عموماً از رایحه پایانی بوی خوش چوب، ادویه‌جات و وانیل به مشام می‌رسد. مولکول‌های رایحه پایانی عطرها نسبت به دیگر رایحه‌ها وزن بیشتری دارند و به همین دلیل نیز ماندگاری رایحه پایانی در عطرها بیشتر است. البته ترتیب و نوع ترکیباتی که گفتیم یک قاعده‌ی ثابت و صددرصد کلی نیست. در هر عطری به فراخور همان محصول از رایحه‌های مختلفی استفاده می‌شود. میزان استفاده از هر کدام از این عناصر در عطرهای مختلف، به تولید عطری متمایز منجر می‌شود.

تأثیر عطرها بر افراد مختلف

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

اکنون که از ساختار عطرها برای شما گفتیم خالی از لطف نیست اگر به تأثیر بوی خوش عطر بر افراد مختلف هم اشاره کنیم. گاهی اوقات بوی یک عطر مشخص از نظر افراد مختلف، رایحه‌‌ای متفاوت دارد. مثلاً ممکن است عطری برای شما بسیار دلپذیر باشد درحالی‌که فرد دیگری حس خوبی از استشمام آن نداشته باشد. با این توضیح پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از خرید عطر،‌ حتماً مقداری از آن را روی پوست خود اسپری کنید. به عطر زمان دهید تا رایحه اصلی خود را آشکار کند.

جالب است بدانید حتی ذائقه‌ غذایی افراد در انتخاب عطر تأثیر دارد. اگر به دنبال خرید عطر زنانه خوشبو هستید، باید حتماً ذائقه‌ شخصی خود را نیز در نظر داشته باشید. برای نمونه اگر به خوردن غذاهای پرادویه علاقه دارید، احتمالاً رایحه سبک و ملایم به مشام شما خوش نخواهد آمد. همچنین تغییرات ماهیانه هورمون‌ها نیز در سلیقه‌‌ی بویایی شما اثرگذار است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم زمان مناسبی را برای خرید عطر زنانه خوشبو انتخاب کنید. اگر با روحیات فردی خود یا کسی که قرار است به او عطری را هدیه کنید آشنا نیستید، خواندن مقاله‌ی راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی، به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتر بهترین خرید را انجام دهید.

این نکته را نیز فراموش نکنید که انواع عطر در وضعیت آب‌و‌هوایی گرم و سرد، رایحه‌ای متفاوت خواهد داشت. برای مثال عطرهایی با رایحه گرم برای فصل تابستان مناسب نیستند. در این فصل باید از عطرهای سرد و خنک استفاده کرد. گرمای هوا باعث تبخیر رایحه عطر می‌شود و اگر مثلاً عطری با رایحه چرم یا ادویه استفاده کرده باشید، تبخیر زودهنگام آن باعث ایجاد حسی ناخوشایند در شما یا مخاطبتان می‌شود. به همین ترتیب استشمام عطرهای سرد و خنک در فصل زمستان لطفی ندارد.

توجه به میزان غلظت عطر و ادکلن

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

روغن‌های معطر که بوی خوش عطر را تشکیل می‌دهند در عطرها و ادکلن‌های مختلف با الکل ترکیب می‌شوند و به‌همین دلیل نیز میزان غلظت عطر و ادکلن حرف اول را در ماندگاری و بوی خوش این عطرها می‌زند. عطرها به لحاظ غلظت در گروه‌های ادکلن، ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم یا همان ماده اصلی عطر دسته‌بندی می‌شوند. در این بین ادکلن‌ها کمترین میزان غلظت روغن‌ معطر و عطرها بیشترین تراکم را دارند. کاملاً مشخص است به هر اندازه که تراکم روغن‌های معطر بیشتر باشد،‌ به‌همان اندازه نیز آن عطر گران‌تر می‌شود.

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

اگر به دنبال بهترین روش استفاده از عطر زنانه خوشبو هستید، قبل از خرید، به نکاتی که در بالا آمد کاملاً توجه کنید. در نظر گرفتن نوع رایحه، سلیقه‌ی شخصی و میزان غلظت عطر به شما کمک می‌کند که عطر دلخواهتان را آسان‌تر انتخاب کنید. در مرحله بعد باید بدانید چه روش‌هایی به کار ببرید تا عطرتان از همیشه جذاب‌تر و ماندگارتر شود. در ادامه چند روش اصولی برای افزایش ماندگاری انواع عطر به شما آموزش می‌دهیم.

  • استفاده از مرطوب کننده

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

پس از انتخاب یا خرید عطر زنانه خوشبو باید بدانیم آن را چگونه مصرف کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشد. پوستی که حسابی آبرسانی شده باشد، رایحه خوش عطر را بهتر حفظ می‌کند. برای درک بهتر این قضیه اجازه دهید عطر زدن را به ریختن آب روی شن و ماسه تشبیه کنیم. زمانی که آب را روی ماسه‌ی خشک می‌ریزیم، سریع‌تر به داخل ماسه نفوذ می‌کند. اما اگر همین ماسه از قبل خیس‌خورده باشد، آب با سرعت کمتری به داخل آن نفوذ خواهد کرد. این قضیه برای عطر و پوست انسان هم صدق می‌کند. پوستی که آبرسانی شده باشد دیرتر عطر را به خود جذب می‌کند و رایحه خوش عطر ماندگارتر خواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه عطر بزنید، حمام کرده و پوست خود را با کرم مرطوب کننده یا لوسیون بدو‌ن بو آبرسانی کنید.

  • اسپری عطر در محل مناسب

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

وقتی بهترین عطر زنانه را تهیه می‌کنید باید بدانید چه محلی برای اسپری و استفاده‌ی آن مناسب‌تر است تا ماندگاری عطر روی پوست بیشتر شود. اگر عطر را به قسمت‌های مناسب بدن نزنید، زحمتی که کشیده‌اید به هدر می‌رود و بوی خوشی که از عطر انتظار می‌رود، دیگر وجود نخواهد داشت. در نتیجه برای اثربخشی بیشتر عطری که خریده‌اید، آن را روی قسمت‌های دارای نبض بدن مانند روی مچ دست، داخل آرنج و روی گردن اسپری کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم در مهمانی‌ها یا برای قرارهای دو نفره، مقداری از عطر را روی موها،‌ پشت گوش و پشت زانو نیز اسپری کنید. با این کار در هنگام دست دادن یا روبوسی، رایحه خوش عطر به مخاطبتان منتقل می‌شود. دقت کنید پس از اسپری عطر، این قسمت‌ها را هرگز ماساژ ندهید و بگذارید عطر در مجاورت هوا خشک شود. ماساژ دادن محل اسپری، باعث تبخیر زودهنگام عطر شده و ماندگاری آن را کمتر می‌کند.

  • محل مناسب نگهداری عطر

بهترین روش استفاده از عطر زنانه

یکی دیگر از قواعد مهم پس از خرید بهترین عطر زنانه، رعایت اصول درست نگهداری از آن است تا به‌سرعت از بین نرود. در واقع عطر باید در محلی نگهداری شود که بوی آن از بین نرود و دوام بیشتری داشته باشد. هوای گرم باعث تبخیر الکل و در نتیجه از بین رفتن عطر یا خالی شدن شیشه‌ی آن می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم مکانی خنک و دور از نور مستقیم آفتاب را برای قراردادن بطری عطر انتخاب کنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

همان‌گونه که قول داده بودیم بهترین روش استفاده از عطر زنانه خوشبو را با شما در میان گذاشتیم. در ادامه توصیه می‌کنیم اگر عطر زنانه یا مردانه خاصی در نظر دارید سری به فروشگاه اردمی بزنید و از میان عطرهای متفاوت و متنوع آن، عطر دلخواه خود را خریداری کنید. در پایان اگر نکته‌هایی درباره خرید یا نگهداری عطر می‌دانید، برای ما بنویسید. نظرات و تجربیات خوب شما برای ما ارزشمند هستند.

منبع: Herworld دیدگاه‌ها 6722بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه