تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ویتامین های ضروری در کرم ضد لک کدامند و چه فوایدی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
ویتامین های ضروری در کرم ضد لک کدامند و چه فوایدی دارند؟

آیا هنگام خرید کرم ضد لک عالی به ترکیبات آن توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید هر کدام از ویتامین های موجود در کرم ضد لک چه خواصی دارند و برای چه عارضه‌ای استفاده می‌شوند؟ درباره بهترین فرمولاسیون کرم ضد لک چقدر اطلاعات دارید؟ می‌دانید کدام مواد مهم و اساسی باید در ساختار کرم ضد لک وجود داشته باشد؟ اگر یافتن پاسخ این پرسش‌ها برای شما نیز جالب است، تا انتهای مقاله با ما باشید تا شما را با ویتامین های ضروری در محصولات ضد لک آشنا کنیم.

ویتامین C

ویتامین c

یکی از ویتامین های ضروری در کرم ضد لک عالی ویتامین C است. اثربخشی این ویتامین در زیبایی پوست تا حدی است که حتی در کرم های مرطوب کننده نیز درصدی از ویتامین سی یافت می‌شود. البته فرمولاسیون این کرم باید خاص باشد تا ویتامین C را پایدار نگه دارد. بهترین حالت برای نگهداری ویتامین سی استفاده از قوطی‌های مات و وکیوم است.

همان طور که می‌دانید رادیکال آزاد باعث ایجاد چروک های پوستی، شل شدن پوست و گاهی ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شود. ویتامین C، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، پوست را نرم کرده و لکه های آن را محو می‌کند. نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف ۶ ماه ویتامین سی پیشرفت‌های چشمگیری در خصوص بهبود خطوط ریز صورت و تغییر رنگ پوست حاصل می‌کند. اگرچه مزایای رتینوئید و ویتامین C یکسان به نظر می‌رسند؛ اما استفاده هم‌زمان از هر دو، تأثیر بهتری خواهد داشت.

روش استفاده از ویتامین C

کرم ضد لک حاوی ویتامین C را صبح‌ها، پیش از مصرف کرم ضد آفتاب به صورت خود بمالید تا از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد ناشی از اشعه فرابنفش محافظت کند. همچنین می‌توانید محلول ویتامین سی را در طول روز یا شب استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف زیاد و بی‌رویه ویتامین C نیز ممکن است پوست شما را نازک یا حساس کند.

ویتامین A

ویتامین آ در ضد لک

یکی دیگر از ویتامین های ضروری در کرم ضد لک عالی، ویتامین A است. این ویتامین که در محصولات آرایشی با نام رتینول (Retinol) شناخته می‌شود، در بسیاری از محصولات رسیدگی به پوست مانند سرم و کرم دور چشم نیز به کار می‌رود. این ویتامین نه‌تنها چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد، بلکه ناهماهنگی رنگ پوست را از بین می‌برد. همچنین ویتامین A منافذ پوست را نیز کوچک می‌کند؛ زیرا رتینول تأثیر چشمگیری در افزایش قوام و سفتی پوست دارد.

ویتامین A و مشتقات آن که با عنوان رتینوئیدها شناخته می‌شوند، در لوسیون ها، کرم‌ شب و داروهای تجویزی یافت می‌شود. نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که ویتامین A لکه های قهوه ای را از بین می‌برد و چروک و زبری پوست را کاهش می‌دهد. همین ویژگی‌ها باعث شده محصولی را کرم ضد لک عالی بشناسیم که حاوی ویتامین آ باشد.

روش استفاده از ویتامین A

بهتر است ویتامین A و رتینوئید را در شب استفاده کنید؛ زیرا نور خورشید، باعث غیرفعال‌شدن بسیاری از مشتقات آن می‌شود. رتینوئیدهای تجویزی عملکرد سریع‌تری دارند. اثرگذاری این مشتقات بین ۴ تا ۸ هفته است. البته توجه داشته باشید که این مواد، حساسیت‌زا بوده و گاهی پوست را سرخ یا پوسته‌پوسته می‌کند.

اگر برای اولین‌بار از این محصولات استفاده می‌کنید، از محصولات غیرتجویزی شروع کنید. رتینول این مواد، به آرامی به اسید رتینوئیک تبدیل می‌شود؛ بنابراین این محصولات عملکرد بهتری داشته و مصرف آن‌ها عوارض کمتری در پی دارد. همچنین برای پیشگیری از بروز حساسیت در ابتدای کار فقط دو یا سه بار در هفته از این مواد استفاده کنید. مصرف بیش از دو هفته پیاپی از این محصولات نیز توصیه نمی‌شود.

ویتامین E

ویتامین E یمکی از ویتامین های ضروری در کرم ضد لک

یکی از مهم‌ترین ویتامین های ضروری در کرم ضد لک عالی که به رطوبت رسانی پوست کمک شایانی می‌کند، ویتامین E است. ویتامین E باعث رفع خشکی و تقویت پوست در برابر اشعه فرابنفش می‌شود. تأثیر این ویتامین در آبرسانی پوست تا حدی است که کرم های ضد آفتاب و محصولات درمان آفتاب سوختگی اغلب دارای ویتامین E هستند. همچنین بهترین محصولات ضد چروک، حاوی حداقل ۱درصد ویتامین E هستند.

همان طور که گفتیم ویتامین E با آبرسانی طبیعی، خشکی پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین، رادیکال های آزاد را خنثی می‌کند و به همین دلیل لقب «محافظ» را به خود اختصاص داده است. نتایج برخی پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد که اگر این ویتامین پس از تماس با نور خورشید استفاده شود، سرخی، تورم و خشکی پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

روش استفاده از ویتامین E

بهتر است قبل و بعد از قرارگرفتن زیر نور مستقیم خورشید از ویتامین E استفاده کنید. تماس مستقیم و شدید با اشعه فرابنفش ممکن است نیمی از ویتامین E طبیعی پوست را نابود کند. با استفاده مداوم از بهترین کرم ضد آفتاب حاوی ویتامین های E و C، به‌راحتی می‌توانید از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کنید. طبق نتیجه پژوهش‌ها، خواص ضد التهابی ویتامین E به درمان پوست دارای لک یا قرمزی کمک شایانی می‌کند.

ویتامین K

ویتامین E یکی از ویتامین های ضروری در کرم ضد لک

ویتامین K نیز یکی دیگر از ویتامین های ضروری در کرم ضد لک است. در واقع حضور این ویتامین در کرم ضد لک برای رفع لکه های دور چشم و داشتن چشمانی درخشان‌تر و جوان‌تر لازم است. ویتامین K در کرم دور چشم حاوی رتینول نیز وجود دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که نشت خون از مویرگ‌های نازک در زیر پوست، عامل سیاهی دور چشم است. ویتامین K از لخته‌شدن خون در مویرگ‌ها جلوگیری می‌کند.

طبق برخی آزمایش‌ها، مصرف روزانه کرم ضد لک عالی حاوی ویتامین K به مدت ۴ ماه، تا حد زیادی سیاهی دور چشم را رفع می‌کند. البته از‌آنجایی‌که این کرم حاوی رتینول نیز بود، نمی‌توان تأثیر رتینول را انکار کرد؛ زیرا رتینول به‌تنهایی پوست نازک زیر چشم را ضخیم کرده و از دیده‌شدن رگ‌های تیره خونی زیر پوست جلوگیری می‌کند. همچنین میزان ملانین (عامل اصلی لکه های تیره) را کم می‌کند. متخصصان پوست بر این باورند که رتینول توانایی ویتامین K در نفوذ به پوست و از بین بردن لکه‌های تیره را افزایش می‌دهد.

روش استفاده از ویتامین K

بهتر است کرم ضد لک عالی حاوی ویتامین K را شب‌ها استفاده کنید. البته لازم است در ابتدای شروع، به پوست خود فرصت بدهید تا خود را با رتینول تطبیق دهد. با این توضیح لازم است در هفته اول یک یا دو بار از محصولات حاوی رتینول و ویتامین K استفاده کنید. در صورتی که حساسیت یا عارضه‌ی خاصی مشاهده نکردید، می‌توانید از هفته بعد، هر هفته یک شب دیگر نیز به برنامه‌ی خود اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با ویتامین های ضروری در کرم ضد لک آشنا شدید. برای خرید کرم ضد لک عالی پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه انواع کرم ضد لک را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب می‌توانید تهیه کنید. در پایان نیز اگر نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 4592بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه