تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات ضروری برای محافظت از پوست شناگران

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
نکات ضروری برای محافظت از پوست شناگران

محافظت از پوست شناگران در برابر اثرات بد و ناخواسته کلر موجود در آب استخر، امری ضروری است. در این مقاله، راهنمایی مختصری درباره نحوه محافظت از پوست شناگران ارائه شده است:

پیش از ورود به آب

استفاده از فوم مخصوص

یکی از مشکلات رایج شنا در استخرها، واکنش سریع پوست به کلر آب است که باعث زبری آن می‌شود. راه حل این مشکل استفاده از محلول محافظت‌کننده و ضد آب، پیش از ورود به استخر است که می‌توان بر روی کلیه قسمت‌های بدن (غیر از موها و کف پاها) استفاده کرد. از ویژگی‌های این محصول آن است که بافت سبکی دارد و به همین دلیل، پس از ورود به آب باعث درخشندگی پوست نمی‌شود.

اول موها

تماس موهای سر با مواد شیمیایی درون استخرها به تدریج باعث تضعیف آن‌ها می‌شود که خبر بدی برای افرادی است که از ریزش مو رنج می‌برند. علاوه بر استفاده از کلاه شنا، توصیه می‌شود از کرم‌های مخصوص پیش از شنا نیز غافل نمانید. این محصول، موها را ضد آب کرده و بنابراین کلر آب، فرصت تاثیرگذاری بر روی آن‌ها را ندارد.

پس از خروج از آب

چربی زدایی

آیا تا به‌حال دقت کرده‌اید که پس از خروج از استخر، موهای شما چرب‌تر است؟ علت این امر واکنش موها با کلر، از بین رفتن چربی پوست و ممانعت از ایجاد چربی مجدد می‌باشد. در نتیجه، پوست فعالیت بیشتری انجام می‌دهد تا چربی از دست رفته را جایگزین کند. راه حل این مشکل چیست؟ بدین منظور، محلول‌های مخصوصی توصیه می‌شوند تا پس از خروج از استخر استفاده شوند. این محلول، باعث آب‌رسانی به پوست و نرمی و لطافت آن شده و راه مناسبی برای محافظت از پوست سر شناگران می‌باشد.

و در‌ نهایت

حتما می‌دانید که کلر نه تنها باعث بوی نامطبوع بدن می‌شود، بلکه خارش و ناراحتی‌های پوستی را نیز به همراه دارد. جهت محافظت از پوست شناگران، استفاده از شامپوهای بدن مناسب توصیه می‌شود، چرا که این شامپوها نه تنها وظیفه آب‌رسانی به پوست را بر عهده دارند، بلکه ضد التهاب نیز هستند. به‌علاوه، محصولاتی در بازار هستند که حاوی عصاره غلیظ مرکبات بوده و هرگونه بوی بد به جا مانده از کلر بر روی بدن را از بین می‌برند.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 6516بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه