تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روغن های جایگزین عطر کودکان کدامند و چه خصوصیاتی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روغن های جایگزین عطر کودکان کدامند و چه خصوصیاتی دارند؟

شما نیز از بهترین عطر زنانه یا مردانه‌ی خود برای خوشبو کردن کودک خود استفاده می‌کنید؟ آیا با مضرات استفاده از عطر برای کودکان خود آشنا هستید؟ می‌دانید مواد تشکیل‌دهنده عطر و ادکلن چه ضررهایی برای پوست کودک دلبند شما دارد؟ در مواقع ضروری از چه نوع ماده معطری برای کودک خود استفاده می‌کنید؟ اگر سلامت پوست و جسم کودکتان برایتان مهم است تا پایان این مقاله با ما باشید. در این مقاله با برخی روغن های جایگزین عطر کودکان آشنا می‌شویم.

روغن های جایگزین عطر کودکان

توصیه های مصرف روغن های جایگزین عطر کودکان

همان طور که گفتیم پوست نازک و حساس کودکان به‌سرعت در برابر مواد و اسانس‌های شیمیایی واکنش نشان می‌دهد. حتی بهترین عطر زنانه دارای درصدی الکل یا اسانس‌های دیگر است. الکل باعث خشک شدن پوست کودک دلبند شما می‌شود. خشکی پوست کودک می‌تواند چنان شدید باشد که به اگزما یا حساسیت‌ها پوستی دیگر منجر شود. ضمناً مجاری تنفسی کودک بسیار ضعیف و حساس است. استنشاق اسانس های عطر ممکن است ریه‌های کودک را حساس کند. بنابراین بهتر است از روغن های معطر جایگزین عطر کودک استفاده کنید. در ادامه شما را با برخی از این روغن ها آشنا می‌کنیم.

نکته مهم: قبل از مصرف هر نوع روغنی توجه کنید که دارای ترکیبات الکلی نباشد. روغن بسیار غلیظ نیز ممکن است به پوست خردسال آسیب بزند؛ بنابراین قبل از استفاده، آن را با حامل‌های طبیعی و مطمئن رقیق کنید. هرچند برخی از این روغن ها به خواب کودک کمک می‌کند؛ اما ترجیحاً آن‌ها را برای نوزادان کمتر از سه ماه استفاده نکنید.

روغن بابونه

روغن بابونه

روغن بابونه یکی از روغن های جایگزین عطر کودکان است که عطر فرح‌بخشی دارد. از این روغن برای تنظیم ساعت خواب کودک و رفع عارضه‌ی بدخوابی استفاده می‌شود. در واقع بابونه با ازبین‌بردن علائم افسردگی و اضطراب در کودک به او کمک می‌کند شاداب باشد. دور شدن تشویش و نگرانی نیز باعث می‌شود که راحت‌تر بخوابد. ترکیب بابونه و اسطوخودوس نیز به افزایش روحیه در افراد، مخصوصاً کودکان کمک شایانی می‌کند.

روغن لیمو

روغن لیمو

لیمو یکی از میوه‌های بسیار خوشبویی است که از عصاره‌ی آن در بهترین عطر زنانه و مردانه نیز بسیار استفاده می‌شود. روغن لیمو نیز به همان میزان خوشبو است و یکی از روغن های جایگزین عطر کودکان محسوب می‌شود. در توضیح خواص این روغن باید گفت که تأثیر شگرفی بر بهتر شدن خلق و خوی افراد و از جمله کودکان دارد. البته اگر از لیمو مقطر استفاده شود بهتر است. این ماده حساسیت‌زایی بسیار کمی نسبت به سایر روغن‌ها دارد.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس نیز یکی دیگر از روغن های جایگزین عطر کودکان است. این روغن علاوه‌بر بوی خوش، تأثیر فراوانی در بهبود تنفس افراد دارد. این خاصیت تا جایی است که از بخور آن برای رفع علائم سرماخوردگی نیز استفاده می‌شود. البته در مصرف روغن اکالیپتوس برای کودکان باید کمی دقت کرد. مصرف این روغن برای کودکان کمتر از دو سال توصیه نمی‌شود.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

بوی خوش اسطوخودوس یکی از معجزات در صنعت عطرسازی محسوب می‌شود. این عطر آن قدر محبوب است که در بسیاری لوازم آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. روغن اسطوخودوس نیز یکی از روغن های جایگزین عطر کودکان است. از این ماده‌ی معطر برای رفع بدخوابی کودکان می‌توان استفاده کرد. خاصیت آرامش‌بخشی اسطوخودوس به رفع اختلالات رفتاری کودکان و حتی بزرگ‌سالان کمک شایانی می‌کند. روغن اسطوخودوس برای رفع قولنج افراد نیز بسیار کاربرد دارد.

روغن ماندارین (نارنگی)

روغن ماندارین

روغن ماندارین به‌عنوان یکی از روغن‌های جایگزین عطر کودکان شناخته می‌شود. بوی این نوع نارنگی نسبت به انواع پرتقال شیرین‌تر است و خواص آرام‌بخشی شبیه اسطوخودوس دارد. همچنین پیامدهای حساسیت‌زایی که پس از مصرف روغن مرکبات روی پوست ایجاد می‌شود، در این روغن بسیار کمتر است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

یکی دیگر از روغن های جایگزین عطر کودکان، روغن درخت چای است. این روغن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد. ضد میکروب، ضد قارچ و ضد باکتری است. در برخی مواقع از مخلوط روغن درخت چای و یکی از روغن‌های سبک حامل در پوشک کودکان بیشتر از ۶ ماه استفاده می‌شود. این ترکیب به درمان بثورات پوستی ناشی از پوشک کمک می‌کند.

توصیه های قبل و حین مصرف روغن های جایگزین عطر کودکان

روغن های جایگرین عطر کودکان

در پایان مجدداً تأکید می‌کنیم:

  • برای استفاده از هر کدام از روغن های جایگزین عطر کودکان، حتماً با پزشک کودک خود مشورت کنید.
  • از این روغن‌ها برای کودک کمتر از سه ماه هرگز استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از هر کدام از انواع روغن‌ها، حتماً آن را روی ساق یا بازوی کودک تست کنید.
  • به محض مشاهده آثار حساسیت، مصرف روغن را قطع کنید.
  • روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین بهترین رقیق‌کننده‌های روغن معطر محسوب می‌شوند که ضرر خاصی ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از روغن های جایگزین عطر کودکان آشنا شدید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن، در کنار خرید بهترین عطر زنانه و مردانه، انواع عطر مناسب کودکان بیشتر از ۶ سال را با ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. شما چه روغن‌های معطر دیگری برای کودکان می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 5919بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه