تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اینفوگرافیک: تاریخچه روغن‌های معطر و فواید رایحه درمانی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اینفوگرافیک: تاریخچه روغن‌های معطر و فواید رایحه درمانی

رایحه درمانی (آروماتراپی) عبارت نوینی است که نخستین بار توسط رنه موریس گاتفوس، شیمی‌دان و عطر‌فروش فرانسوی، ابداع شد. رایحه درمانی، ترکیبی از علم و هنر است و در آن با استفاده از اسانس معطری که به طور طبیعی از گیاهان استخراج می‌شود، به تعادل، هماهنگی جسم و روح، سلامت کلی بدن و بهبود برخی از بیماری‌ها کمک می‌شود.

آیا در رایحه درمانی موضوعی هست که باید مراقب آن باشیم؟

به طور کلی استفاده از روغن‌های معطر به صورت موضعی و استنشاقی، بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند؛ اما با این‌حال شما هرگز نباید این اسانس‌ها را به طریقه خوراکی مصرف کنید مگر این‌که تحت نظارت یک متخصص تعلیم‌دیده باشید. برخی از روغن‌ها سمی هستند و مصرف آنها به صورت خوراکی می‌تواند کُشنده باشد.

رایحه درمانی به ندرت می‌تواند عوارض جانبی مثل جوش، آسم، آسیب عصبی و کبدی، سردرد و همچنین آسیب به جنین را به همراه داشته باشد. اما بهتر است بانوان باردار و یا کسانی که سابقه بیماری و یا مصرف داروی خاصی دارند حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

روغن‌های سرشار از فِنُل، از جمله روغن دارچین، می‌توانند پوست را تحریک کنند. افزودن آب یا روغن پایه ماساژ (مانند روغن بادام و یا روغن کنجد) به اسانس قبل از اعمال به پوست، می‌تواند از این تاثیر بکاهد. دقت داشته باشید که هرگز نزدیک چشمان خود از این محصول استفاده نکنید.

روغن‌های معطر بسیار فرار و قابل اشتعال هستند، به‌طوری‌که هرگز نباید در نزدیکی شعله مورد استفاده قرار گیرند.

در همین رابطه پیشتر از این مقالات مفید و کاربردی دیگری از بلاگ‌ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که مطالعه آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

در این اینفوگرافیک به بررسی تاریخچه روغن‌های معطر و کاربردهای انواع آن‌ها در رایحه درمانی خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید:

essential oils

دیدگاه‌ها 2243بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه