تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا خوردن زودهنگامِ شام به شما در کاهش وزن کمک می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا خوردن زودهنگامِ شام به شما در کاهش وزن کمک می‌کند؟

برخی از کارشناسان تغذیه ادعا می‌کنند زود خوردن شام به کاهش وزن کمک می‌کند، به ویژه اگر این کار را حداقل 3 ساعت زودتر از ساعت خواب انجام دهید. برخی دیگر مخالف این عقیده هستند و می‌گویند نباید شام بخورید و به جای آن در ابتدای شب یک میان‌وعده سبک میل کنید زیرا گرسنگی در طول شب سبب اختلال در خواب می‌شود و خواب ناکافی نیز به نوبه خود سبب افزایش وزن می‌گردد. مسئله‌ی زمان غذا خوردن کمی پیچیده است و نیاز به توضیح دارد.

مردم جوامع غربی بیش‌تر به وعده شام اهمیت می‌دهند و معمولا اصلیترین وعده غذایی آن‌ها محسوب می‌شود. زود خوردن شام به اندازه این‌که چه چیز و چگونه می‌خورید اهمیت ندارد.

چگونه به کاهش وزن خود کمک کنیم؟

اگر وعده شام مهم‌ترین وعده غذایی شماست سخت در اشتباهید. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و کارشناسان، صبحانه پرکالری‌تر و ناهار با کالری‌کم را پیشنهاد می‌دهند. نظر دیگر این است که خوردن صبحانه و ناهار مناسب در کم خوردن وعده شام تاثیر می‌گذارد به ویژه اگر به فرآیند خوردن اهمیت می‌دهید. دیگر رژیم‌های غذایی میزان کالری را به‌طور یکسان در سه، چهار یا شش وعده توزیع می‌کنند تا دریافت کالری در طول روز ثابت باشد. خوردن وعده‌های بیشتر با حجم کمتر به افراد در مقابل حس گرسنگی کمک می‌کند.تفکر اصلی در پس ایده زود شام خوردن این است که افراد با نزدیک شدن به شب فعالیت کمتری دارند. هنگام عصر ممکن است به نگاه کردن تلویزیون بگذرد و وقتی فرد خسته می‌شود بدن آرام‌تر می‌شود. اما این مسئله در مورد همه افراد صادق نیست زیرا بعضی‌ها هنگام شب به تمیز کردن خانه، ورزش یا پیاده‌روی می‌پردازند. اگر هنگام عصر از خود کار می‌کشید، پس زود شام خوردن تاثیر چندانی روی رژیم و کاهش وزن ندارد. در واقع اگر هنگام شب زیاد کار کنید حس گرسنگی بیشتری خواهید داشت که می‌توانید آن را با یک میان‌وعده کوچک در انتهای عصر جبران کنید.

چیزی که به نظر می‌رسد مهم‌تر از زمان خوردن شام باشد چیزی که می‌خورید و مقدار کالری در طول روز است. اگر بیش از حد نیاز کالری مصرف کنید، کاهش وزن سخت‌تر خواهد بود. افراد مختلف در مقابل چاق شدن و لاغر شدن با هم فرق دارند، اما اولین راه کاهش وزن، خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن است. اگر حس می‌کنید زود شام خوردن به این فرآیند کمک می‌کند، حتما آن را امتحان کنید. اما اگر فکر می‌کنید شام زود هنگام شما را هنگام خواب گرسنه‌تر می‌کند بهتر است وعده شام را به زمان دیرتری منتقل کنید یا در انتهای شب یک میان‌وعده سالم بخورید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 6973بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه