تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خشک شدن سریع لاک به کمک بهترین و تأثیرگذارترین روش ها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
خشک شدن سریع لاک به کمک بهترین و تأثیرگذارترین روش ها

خرید لاک مات و براق و استفاده از آن، عموماً کاری دلنشین و بسیار لذت بخش است. خوب می‌دانید که برای خشک شدن لاک زمان زیادی لازم است. گاهی اوقات شما وقت کافی برای لاک زدن ندارید. از طرفی نیز نمی‌توانید از زیبایی حاصل از لاک زدن ناخن ها بگذرید. آشنایی و استفاده از ترفندهای خشک شدن سریع لاک در این گونه مواقع بسیار کارساز است. اگر شما نیز می‌خواهید با روش های خشک کردن سریع لاک آشنا شوید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

استفاده از روش های سریع خشک شدن لاک

۱. یک لایه نازک لاک بزنید

زدن یک لایه نازک لاک برای خشک شدن سریع آن

زمانی که عجله دارید، بهتر است به جای اینکه یک لایه‌ی غلیظ و متراکم لاک مات یا براق بزنید، ۲ تا ۳ لایه نازک لاک بزنید تا سریع تر خشک شود. بنابراین برس لاک را داخل محفظه آن فرو کنید. برای کم کردن حجم لاک، برس را به دیواره‌ی داخل محفظه، بکشید. سپس آن را روی ناخن ها بمالید. بین ۱ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا این لایه نازک لاک خشک شود.

  • برای سرعت بخشیدن به کار، ناخن ها را یک‌به‌یک لاک بزنید. این فرایند را دوباره تکرار کنید. به این ترتیب وقتی به آخرین ناخن برسید، لاک اولین ناخنی که زده‌اید خشک شده و برای لایه دوم لاک آماده است.

۲. از باد سرد سشوار کمک بگیرید

خشک کردن لاک با سشوار

یکی دیگر از روش های خشک شدن سریع لاک، نگه داشتن ناخن ها در معرض باد سشوار است. پس از اینکه لاک مات یا براق خود را زدید، باد سشوار را روی حالت سرد تنظیم کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه جلوی ناخن ها نگه دارید تا هوای سرد آن، لاک ناخن‌ ها را خشک کند.

  • این کار را برای ناخن های هر دو دست انجام دهید تا لاک همه‌ی ناخن ها کاملاً خشک شود.
  •  ازآنجایی‌که احتمال خراب شدن لاک با باد سشوار وجود دارد، آن را در فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری با ناخن‌ ها نگه دارید. استفاده از باد سشوار در فاصله‌ نزدیک، لاک را مواج و حباب‌دار می‌کند.

۳. انگشت ها را داخل کاسه ای از آب سرد فرو کنید

خشک شدن لاک با یخ

فرو کردن انگشتان در کاسه‌ی آب سرد، روش دیگری برای خشک شدن سریع لاک است. پس از زدن لاک مات یا براق، صبر کنید تا روی ناخن ثبات پیدا کند. سپس انگشت ها را درون کاسه‌ی آب سرد فرو کنید. حدود ۱ تا ۲ دقیقه انگشت ها را در این حالت نگه دارید و بیرون بیاورید. بهتر است ۲ تا ۵ قالب یخ داخل کاسه بیندازید تا سرمای آب حفظ شود. آب یخ نه‌تنها به خشک شدن سریع لاک کمک می‌‌کند، بلکه باعث استحکام لاک نیز می‌شود و جذابیت لاک مات و براق را بیشتر می‌کند.

  • فرو کردن زودهنگام انگشت ها داخل کاسه آب یخ باعث خرابی لاک می‌شود.
  • هر چند این روش تأثیر خوبی در خشک شدن سریع لاک دارد؛ ولی توجه داشته باشید که ممکن است دست های شما به‌شدت سرد شوند.

۴.  از اسپری هوا استفاده کنید

خشک کردن لاک با اسپری هوا

از دیگر روش های خشک شدن سریع لاک، استفاده از اسپری تمیز کننده‌‌ ای است که هوای فشرده را به بیرون می‌دمد. اسپری را باید در فاصله‌ی حدود نیم متری از ناخن ها بگیرید و اجازه دهید حدود ۳ تا ۵ ثانیه باد خنک آن، لاک ناخن را خشک کند.

  • اسپری باید حتماً روبه‌روی ناخن‌‌ها قرار بگیرد.
  • لاک ناخن باید نسبتاً خشک شود و ثبات پیدا کند. در غیر این صورت باد این اسپری ها لاک را خراب می‌کند.

۵. از اسپری آشپزی برای خشک شدن سریع لاک کمک بگیرید

خشک کردن لاک با اسپری روغن

بعد از اینکه لاک مات یا براق خود را انتخاب کردید و روی ناخن ها زدید می‌توانید از اسپری آشپزی برای خشک شدن آن کمک بگیرید. برای این کار اسپری را در فاصله‌ای حدود ۳۰ سانتی‌متری از ناخن های لاک زده خود نگه دارید. روغنی که در این محصول وجود دارد کمک زیادی به خشک شدن سریع  لاک می‌‌کند و جلوه‌ای جذاب به آن می‌دهد.

  • پس از اینکه لاک زدید و قبل از استفاده از اسپری آشپزی، چیزی حدود ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا لاک روی ناخن ثبات پیدا کند. در غیر این صورت احتمال خراب شدن لاک وجود دارد.
  • روغنی که در اسپری آشپزی وجود دارد نقش مرطوب کننده کوتیکول ناخن را هم ایفا می‌کند.

کمک گرفتن از محصولات خشک کننده سریع لاک

۱. لاک ناخن فوری بخرید

لاک ناخن فوری

همان‌گونه که از نام این لاک ها پیداست در کمترین زمان ممکن خشک می‌شوند. هنگام خرید لاک مات یا براق، حتماً به فروشنده تأکید کنید که قصد خرید لاکی را دارید که سریعاً خشک شود.

۲. روی لاکی که زده‌اید یک لایه لاک فوری براق بکشید

لاک فوری

پس از اینکه آخرین لایه‌ی لاک را زدید، یک لایه بسیار نازک از لاک فوری براق روی سرتاسر ناخن بمالید. این کار به خشک شدن سریع لاک کمک می‌کند و جلوی آسیب به لاک اصلی ناخن که کاملاً خشک نشده را می‌گیرد.

  • این روش جلوی خراب‌شدن لاک در دراز مدت را نیز می‌گیرد. اگر لاک مات زده‌اید از انجام این کار خودداری کنید؛ چرا که براق بودن لاک فوری،‌ جلوه‌ی لاک مات را از بین می‌برد.

۳. از اسپری یا قطره خشک کننده سریع لاک کمک بگیرید

اسپری لاک خشک کن فلورمار

استفاده از اسپری یا قطره خشک کننده لاک از دیگر روش های سریع خشک کردن لاک است. پس از اینکه لاک مات یا براق را روی ناخن زدید، حدود ۱ تا ۳ دقیقه برای ثبات آن صبر کنید. سپس روی ناخن ها از این اسپری یا قطره بزنید. برای مثال «اسپری لاک خشک کن Flormar»، حاوی توکوفریل استات، روغن اینچا اینچی و روغن لیمو است و زمان خشک شدن لاک را کاهش می‌دهد. همچنین یک لایه لیز روی لاک ایجاد کرده که از سطح ناخن در برابر ضربات و لکه ها محافظت می‌کند و باعث شادابی ناخن شما می‌شود.

امیدواریم با مطالبی که بیان شد، با روش های سریع خشک کردن لاک آشنا شده باشید. اگر در انتخاب یا خرید لاک مات یا براق پرسش یا ابهامی داشتید، خواندن مقاله‌ی ۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف به شما کمک می‌کند. در پایان اگر تجربه مفیدی درباره خرید یا خشک شدن سریع لاک داشتید، در بخش نظرات برای ما بیان کنید. همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را نیز مطرح کنید. متخصصان زیبایی فروشگاه اردمی برای مشاوره یا راهنمایی شما در ساعات اداری پاسخگو هستند.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 8229بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه