تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دیسکوژل چیست و چگونه می‌توان با کمک آن ناخنی زیبا داشت؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
دیسکوژل چیست و چگونه می‌توان با کمک آن ناخنی زیبا داشت؟

لاک ناخن یکی از هیجان‌انگیزترین لوازم آرایش است که همه افراد جامعه از دختربچه ها گرفته تا زنان سالخورده آن را دوست دارند. حتی اگر یک روز معیارهای بشر تغییر کند، پسربچه‌ها نیز با اشتیاق ناخن‌های خود را لاک می‌زنند. به دلیل همین استقبال هم هست که انواع لاک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. یکی از این لاک‌ها که این روزها طرفدارهای بسیاری پیدا کرده است، دیسکوژل است. در این مقاله می‌خواهیم با هم بحث کنیم که دیسکوژل چیست و چگونه می‌توان با کمک آن ناخنی زیبا داشت؟

دیسکوژل چیست؟

دیسکوژل چیست؟

حتماً همه شماها لاک ژل را می‌شناسید. دوام، درخشش و زیبایی خاص لاک ژل و تنوعی که در طرح‌های مختلف دارد باعث شده است بسیاری افراد برای طراحی ناخن خود از این نوع لاک استفاده کنند. از سویی بی‌شک، لاک اکلیلی را هم دیده‌اید. این نوع لاک‌ها به‌خاطر وجود ذرات اکلیل، درخشش خاصی روی ناخن ایجاد می‌کند. حالا همین اکلیل را در لاک ژل تصور کنید. این لاک درخشش، برق، دوام و زیبایی بسیار زیادی به ناخن‌ها می‌بخشد و برای مراسم و مهمانی‌های شبانه بسیار مناسب است.

بهترین روش استفاده از دیسکوژل چیست؟

بهترین روش استفاده از دیسکوژل چیست؟

برای اینکه دیسکوژل روی ناخن‌هایتان زیبایی بیشتری داشته باشد، باید مراحل استفاده از آن را با دقت و ظرافت خاصی انجام دهید. حذف هر کدام از مراحل زیر ممکن است باعث شود که ناخن‌هایتان زیبایی مدنظر را نداشته باشد. با این توضیح، مراحل زیر را بادقت انجام دهید.

۱. پاک کردن ناخن ها

اولین و مهم‌ترین گام برای داشتن ناخن‌هایی زیبا این است که لاک قبلی را کاملاً از روی آن پاک کنید. حتی اگر ذره‌ای از لاک قبلی یا رنگ آن روی ناخن باقی بماند، ممکن است نتیجه نهایی کار شما را خراب کند. برای پاک کردن ناخنتان می‌توانید سراغ پاک کننده های استونی یا غیر استونی ناخن بروید. در مقاله زیر با شما درباره انواع لاک پاک کن صحبت کرده‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

۲. مانیکور ناخن

بهترین روش استفاده از دیسکوژل چیست؟

بی‌شک حتی اگر بهترین برند لاک ناخن را هم تهیه کنید، اما ناخن‌هایتان شکل ظاهری خوبی نداشته باشد، لاکتان هیچ جلوه خوبی روی ناخن پیدا نخواهد کرد. با این توضیح مانیکور ناخن را دست کم نگیرید. به سایز انگشتانتان توجه کنید و متناسب با آن یکی از حالت‌های ناخن را برگزینید. در همین راستا اضافات دور ناخن را گرفته و کوتیکول ناخن را تا حد ممکن به عقب بکشید تا لاک به‌طور یکنواخت روی ناخن پخش شود.

۳. استفاده از ضد قارچ و پرایمر

می‌دانید که لاک ژل ها برای مدت طولانی روی ناخن قرار می‌گیرند. از سویی در مرحله قبل گفتیم که کوتیکول ناخن را تا حد ممکن به عقب بکشید. هر دوی این موضوعات باعث می‌شود که ناخن مستعد ابتلا به انواع قارچ شود. به همین منظور توصیه می‌کنیم قبل از زدن لاک، از محلول ضد قارچ استفاده کنید. برای اینکه ضد قارچ اثر کند، باید اجازه دهید که به‌صورت کامل خشک شود. در این مرحله می‌توانید از پرایمر ناخن هم استفاده کنید. استفاده از پرایمر کمک می‌کند که سطح ناخن یکدست شده و لاک راحت‌تر روی آن قرار گیرد.

۴. استفاده از بیس کوت

بیس کوت

می‌دانید که بیس کوت پایه بسیار مهم برای اکثر لاک هاست. بیس کوت کمک می‌کند آسیب کمتری به ناخن وارد شده و دوام و ماندگاری لاک بیشتر شود. بعد از خشک شدن پرایمر ناخن، یک لایه بیس کوت روی آن بزنید و به مدت چند ثانیه زیر نور دستگاه یو وی UV قرار دهید. البته از نور ال‌ای‌دی LED هم می‌توانید کمک بگیرید.

۵. طراحی با دیسکوژل

حالا که بیس کوت کاملاR خشک شده است، یک لایه نازک دیسکوژل بزنید و اجازه دهید خشک شود. اگر از دستگاه دستگاه یو وی UV استفاده می‌کنید، لازم است ۲ دقیقه صبر کنید تا لاکتان کاملاً خشک شود. اگر هم از نور ال‌ای‌دی LED کمک می‌گیرید، به مدت یک دقیقه زمان کافی است تا لاکتان خشک شود.

۶. تکرار مرحله قبل

مرحله قبل را تکرار کنید. فقط توجه داشته باشید که هر لایه باید کاملاً خشک شده باشد تا ظاهر ناخوشایندی به ناخنتان ندهد. از طرفی اگر لایه قبلی کاملاً خشک نشده باشد، احتمال اینکه با لایه بعدی از بین برود، بسیار زیاد است. برای این کار باید صبر و حوصله به خرج دهید و از نورهای مصنوعی کمک بگیرید. البته روش‌های دیگری برای جایگزین نور یو وی هست که در مقاله زیر بررسی کرده‌ایم.

۷. استفاده از تاپ کوت

وقتی حس کردید که ضخامت و اندازه هر لایه به‌میزان کافی است، یک لایه تاپ کوت برای استحکام بیشتر لاک به آن اضافه کنید. این لایه را نیز با کمک دستگاه خشک کنید. تاپ کوت کمک می‌کند که یک لایه محافظ روی ناخن ایجاد شود. به این ترتیب ناخن از خطر شکستگی، لب‌پرشدن و تغییر رنگ در امان می‌ماند. قبل از این مرحله می‌توانید با کمک شابلون یا استمپر ناخن، طرح های جذاب دیگری به ناخن هایتان اضافه کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با هم بررسی کردیم که دیسکوژل چیست و چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان با کمک آن ناخن را زیباتر کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه این نوع لاک یا سایر لاک‌های زیبا، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی و تندرستی است. شما چه تجربه‌ای از دیسکوژل دارید یا چه محصول دیگری را به جای آن برای دیزاین ناخن پیشنهاد می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6203بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه