تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بهترین راه های جلوگیری از بروز لکه های پوستی و درمان آن ها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین راه های جلوگیری از بروز لکه های پوستی و درمان آن ها

استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب و بهترین کرم ضد لک، برای جلوگیری و درمان لکه های پوستی توصیه می‌شوند. در واقع، دلایل مختلفی مانند تابش نور خورشید، افزایش سن، بارداری و … باعث بروز لکه های پوستی می‌شوند. استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب، مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از بروز این عارضه رایج پوستی است. اما اگر بنا به هر دلیلی این لکه ها روی پوست ظاهر شدند، نگران نباشید؛ چراکه استفاده از بهترین کرم ضد لک، در از بین بردن این لکه های پوستی تا حد قابل‌قبولی مؤثر است. نکته‌ی مهمی که در این بین وجود دارد، توجه به ترکیبات این کرم ها در هنگام خرید است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی ترکیبات مهم کرم های ضد آفتاب و ضد لک بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین راه جلوگیری از بروز لکه های پوستی

بهترین راه جلوگیری از بروز لکه های پوستینور خورشید در کنار تمام مزایایی که برای همه موجودات از جمله انسان‌ها دارد، ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است مراقبت از پوست در برابر نور خورشید را جدی بگیریم. بهترین و رایج‌ترین راه جلوگیری از بروز لکه های پوستی ناشی از نور خورشید، استفاده از محصولات ضد آفتاب است. این نکته بازار رقابت را برای تولیدکنندگان محصولات ضد آفتاب به شدت گرم کرده است. طبیعی است که کار تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب برای ما دشوار می‌شود، اما نکات مهم و پایه‌ای دراین‌باره وجود دارد که با اتکا به آن می‌توان انتخاب بهتر و البته مناسبتری داشت. توجه به ترکیبات مهم در کرم ضد آفتاب تا حدودی کار تشخیص را آسان می‌کند. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

میزان SPF

استفاده‌ی روزانه از کرم ضد آفتاب که میزان SPF آن دست‌کم 30 یا بیشتر باشد، یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بروز لکه های پوستی در قسمت صورت، گردن و دست ها است. استفاده از ضد آفتاب ها، در کنار رعایت نکات مهم دیگری که برای حضور در زیر نور خورشید باید رعایت کنید، نه‌تنها احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد بلکه جلوی پیری پوست در اثر نور خورشید را هم می‌گیرد.

دی اکسید تیتانیوم و زینک اکسید

بهترین کرم ضد آفتاب، کرمی است که دی اکسید تیتانیوم و زینک اکسید را در ترکیبات خود داشته باشد. این مواد نور خورشید را بازتاب می‌دهند و به این صورت پرتوهای UV خطری برای پوست شما ایجاد نمی‌کنند. خانم‌های باردار (در دوران بارداری و شیردهی)، کودکان و کسانی که پوست حساس دارند، بهتر است از کرم ضد آفتاب مینرال یا فیزیکال استفاده کنند. این ضد آفتاب ها به علت ترکیبات معدنی خود، محافظ خوبی در برابر نور خورشید هستند و می‌توانند تا حد قابل‌قبولی از بروز لکه های پوستی جلوگیری می‌کنند.

آنتی اکسیدان

برای شادابی و جوانی پوست بهتر است از ضد آفتاب دارای آنتی اکسیدان کمک بگیرید. ضد آفتابی که خریداری می‌کنید باید سریع جذب پوست شود و سطح آن را چرب و چسبنده نکند. لازم به‌ ذکر است حتی بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را اگر دائم استفاده نکنید، محافظت خوبی از پوست شما نخواهد داشت. در واقع تداوم در استفاده از کرم ضد آفتاب است که می‌تواند تا حد زیادی از بروز لکه های پوستی جلوگیری کند.

بهترین راه درمان لکه های پوستی

بعد از بروز لکه های پوستی، از بهترین کرم ضد لک استفاده کنید.همان‌طور که می‌دانید یکی از عوارض اشعه های مضر نور خورشید، ایجاد لک یا به‌طور رایج‌تر کک و مک است. همان‌طور که مطرح کردیم استفاده از ضد آفتاب بهترین راه جلوگیری از بروز لکه های پوستی است. اما اگر به هر دلیلی لک ها راه خودشان را به پوست شما پیدا کرده‌اند، نباید تسلیم شوید؛ چراکه کرم های ضد لک برای درمان این عارضه ها ساخته‌ شده‌اند. در این بین با توجه به تنوع کرم های ضد لک موجود در بازار هر محصولی را نمی‌توان خریداری کرد. در همین راستا قصد داریم در ادامه برای شما از ترکیباتی بگوییم که یک کرم ضد لک عالی بهتر است با این ترکیبات ساخته شده باشد.

هیدروکینون به همراه AHA یا BHA

همان‌طور که گفتیم، بعد از بروز لکه های پوستی باید به فکر درمان بود. هیدروکینون (Hydroquinone)، اثربخشی چشمگیری در ازبین‌بردن لکه های قهوه ای و یکدست‌کردن رنگ پوست دارد. اگر می‌خواهید فرایند ازبین‌رفتن لکه های قهوه ای سرعت بیشتری داشته باشد، سراغ کرم هایی را بگیرید که حدود ۲ درصد هیدروکینون در آن‌ها با BHA (اسید سالیسیلیک) یا AHA (گلیکولیک اسید) ترکیب شده باشند. این مواد خاصیت لایه برداری قوی دارند و در کنار یکدست‌کردن رنگ پوست، سطح آن را نرم و شاداب می‌کنند.

  • توجه: هیدروکینون اثربخشی سریعی ندارد. دست‌کم روزی ۲ بار به‌مدت ۸ هفته باید از ضد لک های دارای هیدروکینون استفاده کنید تا آثار لکه های پوستی از بین برود.

نیاسینامید به‌ همراه استیل گلوکز آمین

این ترکیبات اثر معجزه‌آسایی برای از بین بردن قرمزی پوست و ناهماهنگی رنگ آن دارند و استفاده از آن‌ها برای انواع مختلف پوست هیچ اشکالی ندارد. توصیه می‌کنیم اگر به‌دنبال خرید یک کرم ضد لک عالی می‌گردید، حتماً ضد لکی انتخاب کنید که در کنار نیاسینامید و استیل گلوکز آمین، دارای آنتی اکسیدان نیز باشد تا در کنار از بین بردن لکه های پوستی، بافت پوست شما را از رادیکال‌های آزاد حفظ کند و طراوت را به پوست بازگرداند.

ویتامین C

پس از بروز لکه های پوستی، استفاده از کرم ضد لک عالی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای درمان این عارضه باشد. جالب است بدانید ویتامین C به علت تحریک ساخت‌وساز کلاژن، نه‌تنها نقش آنتی اکسیدان و جوان سازی برای پوست ایفا می‌کند، بلکه خاصیت روشن کنندگی و از بین بردن لکه های پوستی هم دارد. پس بهتر است کرم ضد لکی خریداری کنید که دارای ویتامین C باشد.

آزلاییک اسید

آزلاییک اسید لایه بردار قدرتمندی است که کاربرد فراوانی در روشن کردن پوست دارد. به همین دلیل وجود این ماده در ترکیبات کرم ضد لک اهمیت دارد. تراکم آزلاییک اسید در ترکیبات کرم ضد لک از ۱۰ درصد شروع می‌شود و بنا به تشخیص پزشک و نیاز پوست این میزان تا ۱۵ درصد قابل افزایش است.

در ادامه برای تکمیل‌کردن اطلاعات خود در این زمینه، خواندن این مقاله را از دست ندهید:‌ کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما | نکته ها و توصیه ها

بهترین کرم ضد آفتاب و بهترین کرم ضد لک، دو انتخاب بسیار مناسب برای جلوگیری و درمان لکه های پوستی هستند؛ به شرطی که در زمان مناسب خریداری و استفاده شوند. به این منظور فروشگاه اینترنتی اردمی سعی کرده تا با معرفی معتبرترین برندهای آرایشی و بهداشتی امکان خریدی مطمئن را برای شما همراهان عزیز فراهم آورد.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 10060بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه