تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با انواع پودر آرایشی و کاربرد آن ها در داشتن آرایشی جذاب آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
با انواع پودر آرایشی و کاربرد آن ها در داشتن آرایشی جذاب آشنا شوید

امکان ندارد اهل آرایش باشید و تاکنون از انواع پودر آرایشی مانند پنکیک ها استفاده نکرده باشید. پس حتماً در جریان هستید که انواع پودر آرایشی کاربردهای متفاوت دارند. در بین پودرهای آرایشی، پنکیک ها طرفداران بیشتری دارند. آگاهی از انواع پنکیک‌ و کاربرد آن ها به شما کمک می‌کند تا بهترین مارک پنکیک مناسب با نیازتان را خریداری کنید. از آنجایی که انتخاب و استفاده نادرست از پنکیک به‌جای اینکه صورت شما را جذاب‌تر کند، ظاهری نازیبا به‌ آرایش می‌دهد، قصد داریم در ادامه با هم نگاهی به انواع پنکیک و سایر پودرهای موجود در بازار داشته باشیم و از کاربرد آن‌ها برای شما بگوییم. با ما همراه باشید.

انواع پودر آرایشی و کاربرد آن ها

انواع پودر آرایشی و کاربرد آنپنکیک در واقع نوعی کرم پودر فشرده شده است که علاوه بر یکدست کردن آرایش، معمولاً برای گرفتن چربی بیش از حد صورت و مات کردن آرایش استفاده می‌شود. پنکیک ها دارای انواع مختلفی هستند و بهترین مارک پنکیک ها براساس کیفیت خود، قدرت پوشانندگی متفاوتی دارند. پنکیک های غیرفشرده و فشرده، از کاربردی‌ترین آن‌ها هستند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

  • پنکیک غیر فشرده

انواع پودر آرایشی و کاربرد آن | پنکیک غیرفشردهیکی از مهم‌ترینانواع پودر آرایشی پنکیک های غیرفشرده هستند که ترکیباتی روغنی داشته و در طیف‌ های رنگی مختلفی عرضه می‌شوند. هر کدام از این رنگ‌ها کاربرد متفاوتی در آرایش دارند. برای نمونه پنکیک غیرفشرده زرد، برای روشن‌تر جلوه‌دادن پوست استفاده می‌شود؛ مخصوصاً پوستی که برنزه شده است. به لطف یک پنکیک غیرفشرده با رنگ سبز می‌توانید آثار جوش و قرمزی پوست را پوشش دهید و اگر می‌خواهید عصرها آرایشی نسبتاً براق و جذاب داشته باشید باید سراغ مدل های براق کننده و بی رنگ پنکیک غیرفشرده بروید.

  • پنکیک فشرده

انواع پودر آرایشی | پنکیک فشردهیکی از رایج‌ترین انواع پودر آرایشی پنکیک های فشرده هستند که انتخاب بهترین مارک پنکیک در بین آن‌ها دشوار است. بانویی را سراغ نداریم که تاکنون از پنکیک فشرده استفاده نکرده باشد. این پنکیک ها که در بازار با نام پودر فشرده آرایش یا کامپکت پودر هم شناخته می‌شوند، انتخاب اول بانوان شاغلی هستند که می‌خواهند در کمترین زمان پوشش مناسب و جذابی روی پوست خود ایجاد کنند.

پنکیک کامپکت در‌ واقع همان پنکیک های فشرده هستند که با تنوع رنگ بیشتر در مدل‌های شفاف و نیمه‌شفاف به فروش می‌رسند. پودرهای کامپکت تراکم بیشتری نسبت به پنکیک معمولی دارند. همچنین بسته‌بندی کوچک آن‌ها باعث می‌شود تا به‌راحتی در کیف آرایش قرار بگیرند. تجربه نشان داده است در بیشتر این پنکیک ها یک اسفنج کوچک آرایشی هم قرار دارد تا ترکیبات پنکیک را راحت‌تر به چهره منتقل کنید. پنکیک های کامپکت برای مات کردن آرایش هم گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسند. اگر از آن‌ها در حالت خشک استفاده کنید کاربردی مانند پنکیک های فشرده دارند و نم‌دارکردن ابر آرایشی، استفاده از این پنکیک ها را راحت‌تر و اثربخشی آرایش را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک پنکیک و روش استفاده از آن

  • پودر بچه

پودر بچهقرار است برای شما از بهترین مارک پنکیک بگوییم و روش‌های کاربرد انواع پودر آرایشی را با هم بررسی کنیم. با این حساب ممکن است با خود فکر کرده باشید که پودر بچه در این مطلب جایی ندارد؛ اما جالب است بدانید پودر بچه کاربردهای جالبی در آرایش دارد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید.

از آنجایی که انواع پودر بچه برای نوزادان ساخته شده‌اند، ساختار ملایم‌تری نسبت به سایر پنکیک ها دارند. از طرف دیگر خبری از خوشبو کننده ها و رنگ‌های شیمیایی در پودر بچه نیست و به همین دلیل انتخاب خوبی برای بانوانی با پوست حساس به حساب می‌آید. از موارد استفاده از پودرهای بچه در آرایش می‌توان به مالیدن پودر به صورت، قبل از اصلاح آن با بند اشاره کرد. این کار برآمدگی موهای باریک و کوچک صورت را افزایش می‌دهد و بندانداختن راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.

  • پودر درمانی

پودر درمانیاین پودرها در دو گروه اصلی ضد قارچ و ضد باکتری قرار می‌گیرند. البته بعضی از پودرها نیز هم‌زمان دارای خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری هستند. اگر در قسمتی از پوست احساس خارش دارید با پودرهای ضد باکتری می‌توانید این خارش را التیام بخشید. پودرهای ضد قارچ نیز این روزها طرف‌داران زیادی پیدا کرده و برای ازبین‌بردن عارضه های قارچی پوست زیر بغل می‌توانید روی این پودرها حساب باز کنید. پودرهای درمانی جلوی اگزما و کهیر را می‌گیرند. انواع پودر درمانی، بیشتر بعد از اپیلاسیون و ازبین‌بردن موهای زائد نیز استفاده می‌شوند تا در این فرایندها جلوی ایجاد و انتقال قارچ ها را بگیرند. پودر ضد قارچ برای پدیکور نیز کاربرد دارند و مالیدن آن‌ها به پا، جلوی بوی نامطبوع پا در کفش و جوراب را می‌گیرد.

سعی کردیم در این مقاله برای شما از بهترین انواع پنکیک و پودرهای آرایشی و کاربرد آن‌ها در آرایش بگوییم. امیدواریم این اطلاعات راهگشای شما در انتخاب و خرید بهترین مارک پنکیک باشد. در نهایت پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم نکته‌‌ی سودمندی درباره پنکیک ها مدنظر دارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی در میان بگذارید.

منبع: Bestbeautyinfo دیدگاه‌ها 10728بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه