تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تفاوت کرم پودر و موس چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
تفاوت کرم پودر و موس چیست و کدام بهتر است؟

این روزها آرایش کردن به یکی از عادات هر روزه افراد تبدیل شده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که موقع خارج‌شدن از منزل، آرایش نداشته باشد. رمز داشتن آرایش ماندگار نیز انجام درست زیرسازی آرایش است. برای این منظور وسایلی از جمله بهترین کرم پودر، پنکیک و کانسیلر در بازار وجود دارد. همه این‌ها نیز انواع مختلفی دارند. در این مقاله هم بنا داریم درباره موس صحبت کنیم و اینکه تفاوت کرم پودر و موس چیست و کدام بهتر است. اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده است، همراه ما باشید.

موس چیست؟

موس چیست

قبل از اینکه بخواهیم درباره تفاوت کرم پودر و موس صحبت کنیم، بهتر است درباره موس بیشتر بدانیم. موس در واقع ترکیبی از کرم پودر و پنکیک است که ویژگی هر دو محصول را با هم دارد و در گروه کرم پودر قرار می‌گیرد. استفاده از موس مانند کرم پودر است؛ یعنی برای یکدست‌کردن پوست صورت استفاده می‌شود. بافت این محصول نسبت به کرم پودر انسجام بیشتری دارد و یکپارچه‌تر است و این ویژگی موجب پوشش‌دهی بهتر آن می‌شود.

ویژگی های موس چیست؟

از ویژگی‌های جالب موس باید به بافت نرم و سبک آن اشاره کرد. بافت موس سخت، خشک یا پودر مانند نیست و صورت را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌کند. همچنین ترکیباتش از بسته‌شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند. البته این ویژگی به معنای پوشش دهی کم یا مفیدنبودن آن نیست؛ چراکه موس پوشش قوی و حرفه‌ای دارد. این خصوصیات به معنی این است که نگران بروز جوش یا لک و… در صورت خود نباشید.

محصول آرایشی باید برای همه فصول مناسب باشد. موس این ویژگی بسیار مهم را دارد. استفاده از این محصول آرایشی در تابستان موجب برق‌افتادن پوست هنگام عرق‌کرن صورت نمی‌شود. در زمستان هم هوای سرد موجب ماسیدن موس روی صورت نمی‌شود؛ پس خرید موس صورت را حتماً در برنامه خود قرار دهید؛ چراکه این محصول همه فصل حریف است. البته این مزایا در بهترین کرم پودر هم وجود دارد و نمی‌توان به‌عنوان تفاوت کرم پودر و موس به آن اشاره کرد.

فواید موس

از خوبی‌های موس هر چه گفته شود، کم است. وظیفه ما این است که حق مطلب را ادا کنیم؛ پس در پایین خلاصه‌ای از نکات مثبت موس را می‌آوریم:

  • بافت یکپارچه و منسجم؛
  • پوشانندگی عالی؛
  • نرم کننده پوست؛
  • مرطوب کننده پوست؛
  • لطیف کننده پوست؛
  • مناسب برای استفاده روزانه؛
  • دارای کاور مات؛
  • بافت سبک روی پوست صورت؛
  • ماندگاری زیاد؛
  • پخش یکدست روی پوست.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر چیست

این روزها همه کم‌وبیش با کرم پودر آشنا هستند. کرم پودر یا همان فوندانسیون  ظاهر زیبایی به پوست می‌دهد و نقص‌های پوست را می‌پوشاند. این پوشانندگی یا یکدست کردن پوست یکی از کارهای کرم پودر است؛ اما تنها وظیفه آن نیست. کرم پودر نقش زیرساز برای پوست دارد و پوست را برای آرایش آماده می‌کند. کرم پودر انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند، شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود بین گزینه‌های موجود، بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. خرید کرم پودر متناسب با جنس و نوع پوست شما، زیباشدن آرایشتان را تضمین می‌کند.

تفاوت کرم پودر و موس

تا اینجا متوجه شدید که کرم پودر و موس وظیفه یکسانی دارند؛ اما کاملاً شبیه به یکدیگر نیستند. در ادامه با تفاوت این دو محصول آرایشی بیشتر آشنا می‌شوید. برخلاف موس که به پنکیک نیاز ندارد، کرم پودر بهتر است با پنکک همراه باشد؛ چراکه تعریق پوست صورت مصادف است با براق‌شدن آن. در چنین مواقعی لازم است حتماً از پنکیک استفاده شود. در صورتی که موس اینگونه نیست و حتی در زمان تعریق پوست نیز تغییر چندانی نمی‌کند. از دیگر تفاوت های کرم پودر و موس آرایشی، بافت آن است. کرم پودرها غالباً مایع و شل هستند و موس ها حالتی خامه‌ای و فشرده دارند.

همچنین همان طور که قبلاً اشاره کردیم، ماندگاری موس از کرم پودر بیشتر است و برای میکاپ خاص و مهمانی‌هایی که زمان بیشتری طول می‌کشد، مناسب‌تر است. این در حالی است که کرم پودر برای آرایش روزانه مناسب‌تر است. اشاره کردیم که کرم پودرها انواع متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها سبک‌تر و برخی ساختار سنگین‌تری دارند. کرم پودر سنگین برای آرایش روزانه مفید نیست؛ چراکه منافذ باز پوست را می‌پوشاند. این در حالی است که ساختار موس سبک است و منافذ را کامل نمی‌پوشاند. به همین دلیل در مقایسه با کرم پودر سنگین برای آرایش روزانه بهتر است.

سایر مزیت های موس به کرم پودر

  • میزان چربی در کرم پودرها بسته به نوع آن متفاوت است. میزان چربی موجود در موس کمتر است و انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب به حساب می‌آید.
  • موس ظاهر ماتی به صورت می‌دهد و از براق‌شدن جلوگیری می‌کند.
  • موس غلیظ‌تر از کرم پودر است و بافت سفت‌تر و یکدست‌تری نسبت به کرم پودر دارد.
  • برای مات‌کردن کرم پودر باید از پنکیک استفاده کنیم. موس برای فیکس‌ یا مات‌شدن به محصول دیگری نیاز ندارد؛ چراکه تلفیقی از کرم پودر و پنکیک است.
  • بسته‌بندی کرم پودرها به شکل تیوب، شیشه یا بطری‌های پمپی است. بافت سبک و خامه‌ای موس بسته‌بندی آن را هم آسان کرده و شما موس را در کاسه‌ شیشه‌ای خریداری می‌کنید.

موس بخریم یا کرم پودر؟ کدام بهتر است؟

حال که تا حدودی با تفاوت کرم پودر و موس آشنا شدید، وقت آن رسیده است که انتخاب کنید کدام محصول برای شما مناسب‌تر است. برای رسیدن به پاسخ باید مشخص کنید که میزان آرایش مدنظرتان چقدر است؟ به‌عبارتی برای مهمانی و جلسه مهمی لازم است آرایش کنید و باید آرایش ماندگار داشته باشید؟ یا یک میکاپ ساده هم نیازتان را مرتفع می‌کند؟ اگر پاسخ شما آرایش ماندگار است، بهتر است از موس استفاده کنید. در غیر این صورت یک کرم پودر معمولی هم می‌تواند نیازتان را برآورد کند. توجه داشته باشید که این روزها بی بی کرم و سی سی کرم هم وارد بازار شده‌اند که تا حدی کار پوشانندگی پوست را انجام می‌دهند. همچنین برای پیاده‌روی یا خرید بهتر است از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر یا موس استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه و کاربردی

امیدواریم با توضیحاتی که برایتان آوردیم با تفاوت کرم پودر و موس آشنا شده باشید. شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که برای خود کلیکسیونی از بهترین کرم پودر، موس، ضد آفتاب، بی بی کرم، پنکیک و کانسیلر را دور هم جمع کرده باشید. خبر خوش برای شما اینکه می‌توانید همه این محصولات را با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت و اصالت کالا در فروشگاه اینترنتی اردمی پیدا کرده و با قیمت بسیار عالی تهیه کنید. با این توضیح، به صفحه اصلی فروشگاه بروید و محصول مدنظرتان را سفارش دهید. شما از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ کرم پودر یا موس؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 10352بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه