تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

ویژگی ضد آفتاب سان بلاک و سان اسکرین چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ویژگی ضد آفتاب سان بلاک و سان اسکرین چیست و کدام بهتر است؟

هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب تنوع محصولات و فراوانی برندهای تولید کننده تا حدی زیاد است که خریداران را سردرگم می‌کند. در واقع در زمان تولید یک محصول ضد آفتاب، ویژگی‌ها و معیارهای مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد. هر کدام از این معیارها برای برطرف‌کردن نیاز خاصی در نظر گرفته شده است. برای مثال شما مسلماً نام کرم ضد آفتاب مینرال یا شیمیایی را شنیده‌اید. همین طور انواع محصول ضد آفتاب را در قالب کرم، لوسیون، اسپری و غیره مشاهده کرده‌اید. اصطلاحات رایج دیگر در هنگام تولید محصولات ضد آفتاب، سان بلاک و سان اسکرین است. اگر برای شما هم این اصطلاح‌ها جالب است و می‌خواهید بدانید ویژگی کرم ضد آفتاب سان بلاک و سان اسکرین چیست و کدام بهتر است، تا پایان مقاله با ما باشید.

ویژگی ضد آفتاب سان اسکرین

ویژگی کرم ضد آفتاب سان اسکرین

ضد آفتاب سان اسکرین‌ نسبت به ضد آفتاب سان بلاک، طرفداران بیشتری دارد. در واقع ضد آفتاب سان بلاک، مسیر ورود پرتوهای مضر خورشید به پوست را به‌صورت فیزیکی مسدود می‌کند. ضد آفتاب سان اسکرین دارای ترکیبات شیمیایی است که جلوی آثار مخرب نور خورشید را در دراز مدت می‌گیرد. ضد آفتاب سان اسکرین پرده‌‌ای حائل روی سطح پوست ایجاد می‌کند و تمامی آثار مخرب نور خورشید را بازتاب می‌دهد. به‌همین دلیل هم هست که سان اسکرین ها نسبت به سان بلاک ها طرفداران بیشتری دارند.

ضد آفتاب سان اسکرین پوست را در برابر پرتوهای UVA نیز محافظت می‌کند. حرف A در عبارت UVA به‌معنای ایجاد چین و‌ چروک در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید است. به لطف این ویژگی، ضد آفتاب سان اسکرین جلوی پیری پوست را نیز می‌گیرد. همچنین مواد فعالی مانند آووبنزون (avobenzene) و اُکسی‌بنزون (oxybenzene) را در بیشتر ضد آفتاب سان اسکرین شاهد هستیم. این ضد آفتاب ها تراکمی مانند لوسیون‌های معمولی دارند. پس اگر به دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب هستید، به این معیارها توجه کنید.

مزایا و معایب ضد آفتاب سان اسکرین

مزایا

  • ضد آفتاب سان اسکرین بیش از حد متراکم و غلیظ نیست و به همین دلیل نیز برای مصارف روزانه گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید؛
  • سان اسکرین ها ترکیبات متراکمی ندارند و به‌راحتی می‌توانید در کنار آرایش، از آن‌ها استفاده کنید.

معایب

  • محافظت کاملی از پوست در زیر نور مستقیم خورشید ندارند.

نکته‌

  • دست‌کم ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل ضد آفتاب بزنید؛
  • در فصل تابستان سراغ ضد آفتاب‌هایی با میزان SFP بیشتر را بگیرید؛
  • به تمامی قسمت‌های پوست که در معرض آفتاب قرار دارد، ضد آفتاب بزنید.

منظور از SPF در ضد آفتاب سان اسکرین چیست

SPF در سان اسکرین ها به‌عنوان معیار محافظت این محصولات از پوست در برابر پرتوهای UVB خورشید به حساب می‌آید. به‌هر اندازه که مقدار SPF یک سان اسکرین بیشتر باشد به‌همان اندازه محافظت بیشتری از پوست در برابر آفتاب سوختگی، آسیب های پوستی و سرطان انجام می‌دهد. به‌عبارت ساده‌تر اگر پوست پس از ۱۰ دقیقه در معرض نور خورشید، آفتاب سوخته می‌شود، استفاده از یک ضد آفتاب دارای SPF 15 به‌مدت ۱۵۰ دقیقه جلوی آفتاب سوختگی را می‌گیرد. ناگفته نماند جنس پوست شما، شدت تابش نور خورشید و مقدار سان اسکرینی که زده‌اید تأثیر بسزایی در مقاومت پوست در برابر آفتاب دارد.

با این حساب می‌توان گفت اگر به فکر خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای مصارف روزانه هستید، محصولی خریداری کنید که دست‌کم دارای SPF 15 باشد. همچنین برای پوشش همه‌ی بدن به چیزی حدود ۲۸ گرم سان اسکرین نیاز دارید. ضد آفتاب سان اسکرین را باید هر ۲ ساعت یک بار تجدید کرد. در غیر این صورت اثر این کرم‌ها از بین می‌رود و به‌رغم اینکه ضد آفتاب زده‌اید باز هم پوست، آفتاب سوخته می‌شود.

ویژگی ضد آفتاب سان بلاک

ویژگی ضد آفتاب سان بلاک

ضد آفتاب سان بلاک دارای ترکیبات ارگانیک و غیرارگانیک است. این ضد آفتاب لایه‌ای محافظ روی سطح پوست در برابر پرتوهای خورشید ایجاد می‌کند تا نور فرابنفش خورشید (UV) به بافت پوست نفوذ نکند. وظیفه‌ی اصلی ضد آفتاب سان بلاک، محافظت پوست از پرتوهای UVB خورشید است. حرف B در عبارت UVB از سوختگی پوست حکایت دارد. در نتیجه سان بلاک، لایه‌ای محافظ روی لایه‌ی بیرونی پوست ایجاد می‌کند و پرتوهای مضر خورشید را بازتاب می‌دهد. به این ترتیب جلوی آفتاب سوختگی گرفته می‌شود.

دی‌اکسید زینک (zinc oxide) و دی‌اکسید تیتانیوم (titanium oxide)، به‌عنوان ترکیبات اصلی به حساب می‌آیند که در بیشتر ضد آفتاب های سان بلاک باکیفیت شاهد هستیم. از آنجایی که سان بلاک ها لایه‌ای محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کنند، ترکیباتی متراکم دارند و لایه‌ای ضخیم روی پوست ایجاد می‌کنند. به‌همین دلیل نیز بسیاری افراد استفاده از این ضد آفتاب‌ها را دشوار می‌دانند.

مزایا و معایب ضد آفتاب سان بلاک

فواید

  • ضد آفتاب سان بلاک نسبت به سان اسکرین پوست را بیشتر در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. اگر مدت زمان زیادی در طول روز زیر نور مستقیم خورشید قرار دارید، بهتر است برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب سراغ کرم‌های سان بلاک را بگیرید؛
  •  نیازی نیست ضد آفتاب سان بلاک را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت تجدید کنید.

معایب

  • ساختار متراکم و غلیظ ضد آفتاب سان بلاک، جلوه‌ای روشن و سفید به پوست می‌دهد.

نکته

  •  هر زمان که لازم بود کرم ضد آفتاب سان بلاک را تجدید کنید؛
  •  سری جدیدی از ضد آفتاب سان بلاک‌ در بازار وجود دارد که پوست را بیش از حد سفید نمی‌کنند؛
  •  بیشتر این ضد آفتاب ها در برابر آب مقاوم هستند و برای شنا یا استفاده در روزهای گرم تابستان که بیش از حد عرق می‌کنید، پیشنهاد می‌شوند.

ضد آفتاب سان اسکرین بهتر است یا سان بلاک

انواع ضد آفتاب

تولید کنندگان لوازم  آرایش و زیبایی، این روزها ضد آفتاب‌هایی با ویژگی سان اسکرین و سان بلاک روانه‌ی بازار کرده‌اند که طیف گسترده‌ای از پوست را با SPF پوشش می‌دهند. از طرف دیگر انتخاب سان اسکرین و سان بلاک به سلیقه‌ی افراد و توقع آن‌ها از ضد آفتاب نیز ارتباط دارد. برای نمونه اگر حدود یک ساعت از روز در معرض نور خورشید قرار دارید، سان اسکرین ها گزینه‌ی خوبی برای شما به حساب می‌آیند. اما اگر برای شنا یا انجام فعالیت‌های ورزشی از خانه خارج می‌شوید، بهتر است سراغ سان بلاک‌ها را بگیرید.

امیدواریم با کمک اطلاعاتی که از ضد آفتاب‌ها با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه بتوانید بهترین کرم ضد آفتاب را پیدا کنید. ما در مقاله‌ی با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید، به معرفی برخی از کرم‌های ضد آفتاب پر طرفدار پرداخته‌ایم. ضمن خواندن این مقاله و همچنین با مراجعه به  فروشگاه اُردمی می‌توانید از میان برند‌های باکیفیت، یک کرم ضد آفتاب عالی خریداری کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ی خوبی در خرید کرم ضد آفتاب دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این تجربه‌های سودمند بگویید.

منبع: Stylecraze ۱ دیدگاه 22407بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام ممنون از اطلاعات عالیتون..فقط ای کاش محصولی هم معرفی میکردید تا بتونیم تهیه کنیم چراکه توداروخانه هااکثرا افراد غیرآگاه محصولاتی و بفروش میرسونن وفقط بفکر منفعت هستن.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه