تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

خانم‌های خوش‌سلیقه‌ و نکته‌سنج به‌خوبی می‌دانند که هیچ آرایشی بدون مواد زیرسازی شامل کرم پودر،‌ کانسیلر و پرایمر کامل نیست. البته برخی افراد هستند که کاملاً نمی‌دانند کانسیلر چیست یا از تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر آگاهی ندارند. حتی عده‌ای از خانم‌ها هنگام خرید بهترین کرم پودر دچار تردید می‌شوند؛ زیرا دقیقاً با کاربرد صحیح آن آشنا نیستند. در این مقاله قصد داریم به شباهت و تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر اشاره کنیم.

کرم پودر

تفاوت کرم پودر با کانسیلر

اگر بخواهیم تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر را بهتر بدانیم، لازم است ابتدا با کارایی هر کدام از این محصولات به‌طور جداگانه آشنا شویم تا درک شباهت‌ها و تفاوت‌ها برایمان آسان‌تر شود. به عبارت ساده‌ می‌توان گفت با کرم پودر سطح پوست را صاف و صیقلی می‌کنیم و عارضه‌های سطحی آن را پوشش می‌دهیم. این روزها کرم پودرها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ بنابراین همه‌ی افراد به‌راحتی می‌توانند بهترین کرم پودر مدنظرشان را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنند. از طرف دیگر تنوع رنگ کرم پودر این امکان را فراهم می‌کند تا طیف رنگ پوست خود را از پیشانی تا چانه و گردن تغییر دهند و آرایش زیبا و متفاوت ایجاد کنند.

محبوبیت استفاده از کرم پودر باعث شده تا این مواد در انواع مختلف برای پوست‌های متفاوت عرضه شوند. مقدار پوششی که کرم پودرها روی پوست ایجاد می‌کنند نیز بسته به توقع افراد از آرایش، ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی این مواد در چهار پوشش مختلف کاربرد دارند:

  • بسیار نازک: در این حالت، کرم پودر لایه‌ای بسیار نازک از سطح پوست را پوشش می‌دهد و بافت زیر پوست به‌راحتی دیده می‌شود.
  • نازک: کمی بیشتر از حالت قبل است؛ اما هنوز هم احتمال مشاهده‌ی جوش‌ها و عارضه‌های پوستی وجود دارد.
  • ملایم: پوست به‌اندازه‌ای زیرسازی می‌شود که جوش‌ها و دیگر عارضه‌های پوستی مشاهده نشوند.
  • متراکم: کرم پودر به اندازه‌ای روی پوست زده می‌شود تا اثر زخم، خال و لکه‌‌های مادرزادی صورت نیز دیده نشوند.

کرم پودر را با ابر، انگشت و برس آرایشی می‌توان به صورت مالید. گاهی اوقات سالن‌های آرایش حرفه‌ای از ایربراش برای اسپری کرم پودر به پوست کمک می‌گیرند.

کانسیلر

تفاوت کرم پودر با کانسیلر

معمولاً از کانسیلر برای پوشش لکه‌های سیاه زیر چشم، قرمزی پوست و جای جوش و دیگر عارضه‌هایی که جلوه‌ی صورت را نازیبا می‌کنند، کمک می‌گیرند. برای آن دسته از افرادی که آشنایی چندانی با کانسیلر ندارند و نمی‌دانند دقیقاً کانسیلر چیست و چه کاری می‌کند باید بگوییم کانسیلر به لحاظ کاربرد، شباهت‌های فراوانی با کرم پودر دارد؛ ولی در بیشتر مواقع پس از زدن کرم پودر، از کانسیلر برای جاهایی استفاده می‌کنیم که به‌خوبی پوشش داده نشده است.

تفاوت کرم پودر با کانسیلر در تراکم آن نیز هست. به لحاظ ساختار نیز می‌توان گفت کانسیلر رنگدانه های متراکم‌تری نسبت به کرم پودر دارد و لایه‌ای متراکم و صاف روی سطح پوست ایجاد می‌کند. کانسیلرها به لحاظ رنگ‌ نیز در طیف وسیعی عرضه می‌شوند. بسته به عارضه‌ای که می‌خواهید پوشش دهید باید رنگ مناسب کانسیلر را استفاده کنید.

شباهت میان کاربرد کانسیلر و کرم پودر به اندازه‌ای است که گاهی اوقات بعضی افراد کاربرد این دو را با هم اشتباه می‌گیرند؛ اما همان‌ گونه که توضیح دادیم تفاوت کرم پودر با کانسیلر در این است که کانسیلر فقط برای پوشش عارضه‌هایی استفاده می‌شود که نمی‌توان با سایر مواد زیرسازی پوشش داد. برای آگاهی بیشتر خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم: کانسیلر چیست و بهترین روش کانسیلر زدن به چه صورت است؟

پرایمر

پرایمر

پرایمرهای مختلفی در بازار موجود است که از بین آن‌ها می‌توان به پرایمر لب و انواع دیگر پرایمرها اشاره کرد.‌ اما از آنجایی که بحث ما به مواد زیرسازی آرایش صورت مربوط می‌شود، فقط به ویژگی‌های پرایمر زیرسازی صورت اشاره می‌کنیم.
اگر دستی در آرایش داشته باشید، حتماً در جریان هستید که پرایمر را بیشتر برای کنترل چربی صورت یا بستن منافذ باز استفاده می‌‌کنند. این پرایمر، رطوبت پوست را حفظ می‌کند و بسته به محصولی که خریداری کرده‌اید احتمالاً دارای مواد مغذی مانند ویتامین A,C و E نیز هست. گاهی اوقات در پرایمرهای زیرسازی باکیفیت از عصاره انگور و چای سبز نیز استفاده می‌شود. تمامی این ترکیبات، خاصیت نرم‌ کنندگی و آبرسانی دارند و سطح پوست را صاف و ابریشمی می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان گفت پرایمر می‌زنیم تا ضمن حفظ شادابی پوست، بستری مناسب برای آرایش فراهم شود. در بعضی از پرایمرها ترکیبات معدنی را نیز شاهد هستیم.

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر

فرق بین کرم پودر و پرایمر و کانسیلر

اگر بخواهیم به تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر بپردازیم، لازم است ترتیب مصرف آن‌ها را بیان کنیم. بنا به ترتیبی که حرفه‌ای‌ها برای آرایش استفاده می‌کنند باید بگوییم که آرایش ابتدا با پرایمر شروع می‌شود. سپس نوبت زدن کرم پودر فرا می‌رسد. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم سراغ مواد باکیفیت بروید و بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. در نهایت نیز قسمت‌هایی از پوست را که به هر دلیل به پوشش بیشتر نیاز دارند، با کانسیلر پوشش دهید.

سخن پایانی

امیدواریم توضیحاتی که دادیم پاسخ مناسبی برای افرادی که نمی‌دانستند کانسیلر چیست فراهم کرده باشد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی درباره تفاوت کرم پودر با کانسیلر دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌های بلاگ به اشتراک بگذارید. برای خرید بهترین کرم پودر یا کانسیلر و پرایمر عالی نیز می‌توانید سری به فروشگاه اردمی بزنید تا با خیال آسوده بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید.

منبع: Fashionholictrend ۱ دیدگاه 58482بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. مطلب خوبی بود
    من آقا هستم و میخواستم برای خانومم هدیه بگیرم ولی هیچی نمیدونستم تا این وبسایت رو دیدم و با این مواد آرایشی آشنا شدم

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه