تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟ این پرسشی است که قرار است در این مقاله به پاسخ آن بپردازیم. در واقع شبیه‌بودن و نزدیک‌بودن اصطلاحات در دنیای آرایشگری و تفاوت بسیار جزئی بین تکنیک‌های مختلف باعث شده است که این سؤال برای خیلی از افراد پیش بیاید که چه فرقی بین کانتور و کانسیلر وجود دارد؟ یا اینکه پنکیک، کرم پودر و کانسیلر چه تفاوتی با هم دارند؟ اگر در خاطرتان باشد در مقاله‌های دیگر هم درباره تفاوت‌های کرم پودر، کانسیلر و پرایمر صحبت کردیم.

شاید در نگاه اول همه این محصولات یکی باشند و کاربرد مشابهی داشته باشند؛ اما دقیق‌تر که می‌شویم مرز باریک و حساس هر کدام را به‌راحتی تشخیص می‌دهیم. درباره کانتور و کانسیلر هم همین قضیه وجود دارد. خیلی از افراد شاید به دلیل شباهتی که در نام این محصولات هست، این دو را با یکی می‌دانند، در صورتی که هر کدام محصول مجزا و متفاوتی هستند. اگر می‌خواهید با کانتوریگ و کانسیلر بیشتر آشنا شوید، همراه ما شوید تا با هم بفهمیم که تفاوت کانتور و کانسیلر چیست.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم تفاوت کانتور و کانسیلر چیست، اجازه دهید که تعریف اجمالی درباره کانسیلر انجام دهیم. کانسیلر در اصل همان کرم پودر فشرده است که با پوشش‌دهی بسیار بیشتر از کرم‌پودر، برای مخفی‌کردن تیرگی زیر چشم وارد بازار شد. در ابتدای راه، هدف همین بود تا اینکه به مرور زمان کاربرد آن وسیع‌تر شد و در انواع مختلف دیگر این محصول هم به باز راه پیدا کرد. بعد از گذشت چند سال انواع کانسیلر کرمی، مدادی، پالتی و استیکی پا به عرصه گذاشتند که هر کدام قابلیت خاص خود را داشتند. در ادامه درباره این قابلیت‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

انواع کانسیلر کدامند؟

انواع کانسیلر کدامند

یک تفاوت کانتور و کانسیلر در شکل ظاهری محصول است. همان طور که گفتیم انواع کانسیلر شامل کرمی، استیکی، مدادی و پالتی در چند رنگ مختلف تولید شده است که هر کدام برای عارضه خاصی و برای نوع خاصی از پوست‌ها طراحی شده‌اند. برای مثال کانسیلر هلویی برای پوشش تیرگی زیر چشم یا سایر نقاط تیره پوست استفاده می‌شود. از رنگ سبز کانسیلر برای پوشش جای جوش و قرمزی، از رنگ زرد آن برای پوشش کبودی‌های آبی‌رنگ و به ترتیب از هر رنگی برای عارضه مشخصی استفاده می‌شود.

علاوه بر همه این‌ها، جنس کانسیلر نیز با توجه به نوع پوست با هم فرق می‌کند. به این معنی که مثلاً کانسیلر کرمی برای همه انواع پوست و کانسیلر استیکی فقط برای پوست خشک طراحی شده است. از کانسیلرهای مدادی هم بیشتر برای عارضه‌های جزئی استفاده می‌کنند که به پوشش زیادی احتیاج ندارند. پالت‌های رنگی کانسیلر هم برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند مدام از کانسیلر خاصی استفاده کنند. در مقالات دیگر اردمی به تفصیل درباره انواع کانسیلر صحبت کرده‌ایم. برای نمونه مقاله زیر را مطالعه کنید.

کانتورینگ چیست؟

فرق کانتور و کانسیلر

برای روشن‌تر شدن تفاوت کانتور و کانسیلر لازم است کانتور و روش کانتورینگ را نیز برایتان توضیح دهیم. همان طور که می‌دانید این روزها کانتورینگ بسیار مرسوم شده است و کمتر کسی پیدا می‌شود که آرایش مجلسی داشته باشد و از تکنیک کانتورنگ استفاده نکند. در توضیح اینکه این تکنیک چیست باید بگوییم که کانتورینگ روشی است که با کمک آن عیوب چهره را پنهان کرده و محاسن و نقاط قوت آن را برجسته می‌کنند. برای مثال در کانتورینگ گونه‌ها را برجسته کرده و بینی و خط آن را صاف و کوچک می‌کنند.

در واقع هنر کانتورینگ چیزی شبیه به گریم و هنر برجسته‌کردن زیبایی‌ها و پنهان‌کردن زشتی‌هاست. این تکنیک به تمرین و دقت بسیاری نیاز دارد و از عهده هر کسی بر نمی‌آید. ضمن اینکه هر صورتی متناسب با زاویه خود، نوع خاصی از کانتور را می‌طلبد. مثلاً افراد با صورت بیضی باید به شیوه‌ای گریم یا هایلایت شوند و افراد دارای صورت گرد نیز به شیوه متفاوت دیگری. به همین دلیل است که می‌گوییم این کار از عهده هر کسی ساخته نیست.

انواع مواد کانتور کدامند؟

انواع مواد کانتور

مواد مخصوص کانتور هم مثل کانسیلر یا کرم پودر و پنکیک در مدل‌های مختلف تولید و وارد بازار شده‌اند. هر کدام از این مواد کارایی خاصی دارند و برای هدف مشخصی و افراد خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال کانتورهای پودری برای افراد حرفه‌ای ساخته شده‌اند که با چند حرکت تخصصی، صورت را تغییر می‌دهند. در مقابل کانتورهای کرمی هم هستند که برای افراد عادی یا آماتورها طراحی شده‌اند. استفاده از این محصولات به نسبت آسان‌تر است و نتیجه بهتری دارد.

مواد کانتورینگ در دو رنگ روشن و تیره تولید می‌شوند. از رنگ تیره برای لولایت یا همان پنهان‌کردن عیوب استفاده می‌شود و از رنگ روشن برای هایلایت یا برجسته‌کردن زیبایی‌های صورت. اینکه چطور مرز این دو رنگ مشخص شود، در کدام بخش صورت از کدام رنگ استفاده شود و چطور خطوط آن را از صورت محو کنید که ردی از آن باقی نماند و آرایش مصنوعی جلوه نکند، همه هنرهایی است که در اثر تکرار و تمرین به دست می‌آید.

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

تفاوت کانتور و کانسیلر چیه

به احتمال زیاد تا کنون به‌خوبی متوجه شده‌اید که تفاوت کانتور و کانسیلر چیست. در یک سخن باید گفت کانسیلر برای پوشش عارضه‌های پوست استفاده می‌شود و کانتور برای اصلاح نازیبایی‌های اندام صورت. مثلاً عارضه‌ای مثل لکه، جوش، جای جوش، تیرگی زیر چشم و حتی تاتو را باید با کانسیلر پوشاند. از طرفی کوچک نشان‌دادن بینی، برجسته‌کردن گونه، زاویه‌دار نشان‌دادن فک، محو‌کردن استخوان پیشانی و این قبیل کارها با تکنینک کانتورینگ انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این نوشته به این پرسش پاسخ دادیم که تفاوت کانتور و کانسیلر چیست و هر کدام در چه مواقعی استفاده می‌شوند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید هر کدام از این محصولات به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه همه لوازم آرایشی با ضمانت اصالت و کیفیت عالی کالا به فروش می‌رسد. ضمن اینکه برای تهیه آن‌ها لازم نیست از منزل خود خارج شوید و کافی است هر جای ایران که هستید، محصول مدنظر را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد. شما چه تفاوت دیگری برای این دو محصول می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 8938بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه