تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ رازی مگویی که متخصص پوست با شما در میان خواهد گذاشت

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۷ رازی مگویی که متخصص پوست با شما در میان خواهد گذاشت

متخصصین پوست با انواع و اقسام عارضه‌‌های پوستی سروکار دارند و در نتیجه از اسرار پشت پرده سلامت پوست باخبر هستند. به همین دلیل، امروز رازهایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که تمامی متخصصان پوست و زیبایی پیشنهاد می‌کنند.

۱- در مصرف محصولات بهداشتی استمرار داشته باشید

در مصرف محصولات بهداشتی استمرار داشته باشید

باید به محصول جدید زمان بدهید تا عملکرد خودش را بر روی پوست نشان دهد، با این حساب، اگر یک محصول جدید را برای سلامتی پوست خود به صورت روزانه استفاده می‌کنید، انتظار داشته باشید تا یک ماه بعد نتیجه این محصول بر روی پوست شما نمایان شود.

برای نمونه، اگر از محصولات درمان‌کننده چین و چروک دور چشم استفاده می‌کنید، باید این ترکیبات را هر روز صبح و بعدازظهر در قسمت دور چشم اعمال کنید، این کار نتیجه سریعی ندارد و استمرار در استفاده از این ترکیبات است که به کاهش چین و چروک‌ها منجر می‌شود.

۲- از تغییر محصولات بهداشتی صورت هراسی نداشته باشید

از تغییر محصولات بهداشتی صورت هراسی نداشته باشید

محصولات مختلفی که سال‌هاست از آنها استفاده می‌کنید تغییر می‌کنند.

در واقع منظور ما این است که دائم محصولات جدیدتری به بازار می‌آید، از طرف دیگر بافت پوست شما هم در دراز مدت دچار تغییر می‌شود و دلیلی وجود ندارد کرمی که سال گذشته بر روی پوست شما تاثیر زیادی داشته، امسال نیز همان تاثیر را داشته باشد.

رسیدگی و محافظت از پوست، به معنای داشتن دید باز در خصوص انتخاب محصولات جدید است و لزومی ندارد که به استفاده از یک محصول خاص، اصرار داشته باشید.

۳- از هم اکنون به فکر استفاده از محصولات ضد چروک باشید

از هم اکنون به فکر استفاده از محصولات ضد چروک پوست باشید

بیشتر افراد، پس از اینکه علائم پیری را بر روی پوست صورت خود مشاهده کردند، به فکر استفاده از محصولات ضد چروک می‌افتند. بد نیست بدانید فرآیند پیری پوست به شیوه‌های مختلفی از سنین جوانی آغاز می‌شود. نقطه‌های قهوه‌ای که در اثر قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بر روی پوست ایجاد می‌شود، یا عارضه‌های بنیادی پوست در کنار ایجاد چروک‌های ظریف پوست، از عارضه‌های پوستی هستند که قبل از ابتلا، باید پیشگیری شوند. به همین دلیل، استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب با میزان SPF ۳۰ یا بیشتر توصیه می‌شود. بهتر است اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارید، هر دو ساعت یک بار از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. در کنار استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، از لوسیون‌های مرطوب‌کننده هم غافل نشوید، کرم‌های مرطوب‌کننده نقش یک لایه محافظ را بر روی سطح پوست ایفا می‌کنند. در این بین، استفاده از شیوه‌‌های لیزر درمانیِ سطحی نیز برای بر طرف کردن تیرگی و چروک‌های ظریف پوست موثر است.

۴- مواظب کاهش وزن ناگهانی و شدید خود باشید

مواظب کاهش وزن شدید خود باشید

به بانوان زیبارویی که بالای ۴۰ سال دارند، توصیه می‌کنیم در کاهش وزن زیاد عجله نکنند و بیشتر از اندازه، کاهش وزن نداشته باشند. زمانی که فرد در سنین جوانی به سر می‌برد در حین لاغر کردن اندام بدن، پوست صورت حالت صاف و صیقلی خود را حفظ می‌کند. از طرف دیگر پوست افراد جوان حالت کشسانی بهتری نیز دارد و در صورت کاهش سریع وزن، حالت خود را باز می‌یابد. اما پس از ۴۰ سالگی اگر برنامه‌ای برای کاهش زیاد وزن خود داشته باشید، پوست قسمت‌های چشم و گونه دچار تورفتگی می‌شود و لب‌ها نیز باریک‌تر خواهد شد. این تغییرات باعث می‌شود ظاهری لاغر و نحیف داشته باشید. از طرف دیگر از آنجایی که چربی زیر پوست در سنین‌ بالا، کمتر می‌شود، پوست حالت کشسان خود را از دست داده و سست می‌شود. اگر هم پس از این کاهش وزن شدید، دوباره وزن بگیرید، وزن اضافه شده در قسمت میان‌تنه مشاهده می‌شود و چهره شما همچنان لاغر باقی خواهد ماند.

۵- از سلامتی دندان‌ها غافل نمانید

از سلامتی دندان‌ها غافل نمانید

برای چکاپ و بهداشت دندان‌ها به طور دوره‌ای و منظم سری به دندانپزشک بزنید.

جالب است بدانید سلامت و تراکم استخوان‌های دندان، به جلوگیری از چین و چروک‌های دور دهان ارتباط مستقیمی دارد.

اگر وضعیت دندان‌های شما در حالت مطلوب نباشد ممکن است به کاهش تراکم استخوان‌‌های فک و گونه منجر شود.

این استخوان‌ها نگه‌دارنده پوست دور دهان هستند و در نتیجه آسیب‌دیدگی آنها به چین و چروک و افتادگی پوست منجر می‌شوند.

۶- مصرف ترکیبات مکمل تقویتی برای سلامت پوست را فراموش نکنید

مصرف ترکیبات مکمل تقویتی پوست را فراموش نکنید

کلا‌ژن، پروتئینی حیاتی برای پوست به حساب می‌آید. این پروتئین به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند و در نتیجه باید سعی کنید از داخل و خارج به پوست کلاژن برسانید.

در کنار کلاژن، از مصرف ترکیباتی که الاستین در آنها وجود دارد نیز غافل نشوید، الاستین، نوعی پروتئین است که به حفظ حالت کشسانی پوست کمک می‌کند. لوسیون‌های تکمیلی مختلفی در بازار برای تقویت پوست وجود دارد که در ترکیبات آنها کلاژن و الاستین را شاهد هستیم.

۷- کرم‌های ضد آفتاب معجزه می‌کنند

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هزار و یک فایده برای پوست دارد که مهم‌ترین آنها حفظ پوست در برابر پیری زود‌رس ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. افراد زیادی بر این باور هستند که زیاد در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرند، اما باور کنید حتی اگر روزی ۵ دقیقه‌ هم زیر نور آفتاب حضور داشته باشید، این امر در دراز مدت عوارض نامطلوبی را برای پوست شما در پی خواهد داشت. در واقع، این‌گونه باید گفت که مبارزه شما در برابر آفتاب، تمامی ندارد و به همین دلیل باید برنامه‌ای مستمر و دائم را در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در نظر داشته باشید چون راز برخورداری از پوست سالم و زیبا در همین نکته نهفته است.

برای این کار توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است در ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، اگر هم کار و زندگی شما به نحوی است که باید در این ساعت‌ها بیرون از منزل و در زیر نور آفتاب حضور داشته باشید، سعی کنید در حد امکان پوست تمامی قسمت‌های بدن پوشیده باشد. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با حداقل میزان ۳۰ SPF را نیز فراموش نکنید.

این موارد توصیه‌هایی بودند که متخصصین پوست، تأکید زیادی بر روی رعایت آن‌ها دارند، بدون شک شما هم برای حفظ سلامت پوستِ زیبای خود ترفند‌هایی را که به کار می‌گیرد، خواهشمندیم این ترفند‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Womenshealthmag دیدگاه‌ها 3027بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه